• BIST 107.217
  • Altın 140,822
  • Dolar 3,5243
  • Euro 4,0982
  • Kocaeli : 27 °C
  • İstanbul : 28 °C
  • Sakarya : 27 °C

2015’te hedefe ulaşmak için uzmanlardan tüyolar!

Mesut Akbulut

Sağlıklı ve mutlu bir yaşantının olmazsa olmaz 10 hedefini sıralayan DoktorSensin.com uzmanları, bu on hedefe ulaşmak hayat kalitenizi artıracak tüyolar veriyor.


DAHA FAZLA EGZERSİZ

Estetik görünüşün yanı sıra, egzersiz yapanların stres ve kaygıdan kurtulduğu, özgüvenlerinin ve zihinsel fonksiyonlarının arttığı biliniyor. Uzmanları, günlük rutine düzenli egzersizi eklemenin zor olmadığını söylüyorlar. Egzersizin her yerde yapılabileceği, antrenmanın rutininin kırılabileceğini söyleyen uzmanlar, en önemli nokta olarak motivasyonu gösteriyor. Sabah ilk iş yapılan spor kilo vermeyi kolaylaştırırken, çalışırken yapılan spor da kan akışını düzenliyor.


DAHA SAĞLIKLI YEMEK

Kilo vermek için olduğu kadar, daha mutlu ve daha iyi hissetmek için sağlıklı yemek yemenin önemli olduğunu vurgulayan uzmanlar, sağlıklı yeme ile ilgili ipuçları veriyor. Ara öğünlerde sağlıklı atıştırmalar aşırı yemeyi engelliyor. Yıl boyunca taze şeyler yemek hem lezzetli hem de sağlıklı olduğu için önemli. Uzmanlar, hislerimiz ve yediklerimiz arasındaki bağlantının kavranmasının önemine de değiniyor. Yemeği yerken bilincinde olmak ve yemek konusunda çok fazla düşünmemek, sağlıklı beslenmeye giden yolda önemli adımlar olarak öne çıkıyor.

 

DAHA AZ STRES

Çağımızın en büyük problemi stresi yenmek için de uzmanlar tüyolar veriyor. Meditasyon yapmak, gülmek, daha hareketli yaşamak, hayvanlarla vakit geçirmek, masaj yaptırmak, müzik dinlemek, yoga yapmak, yaratıcı aktivitelerde bulunmak, kendinize beş dakika da olsa zaman ayırmak ve cinselliği ihmal etmemek stresin baş düşmanları olarak öne çıkıyor.


DAHA AZ ALKOL

Alkol hem pahalı hem de yüksek kalorili olduğu için alkolü bırakmak ya da en azından azaltmak sağlıklı ve mutlu bir yaşamın olmazsa olmazlarından biri.


KİLO VERMEK

Kilo vermeyi herkes için kolaylaştıracak önerileri uzmanlar şöyle sıralıyor: Gerçekçi bir hedef koyun. Ağırlık çalışarak metabolizmanızı hızlandırın. Pes etmeyin ve pozitif olun. Favori yemeklerinizi sağlıklı alternatiflerle değiştirin. Kendiniz bir şey yerken hayal ederek, yeme isteğinizi azaltın. Online kilo verme ve yemek günlükleri ile süreci takip edin. Kısa ve yoğun egzersizlerle yağ yakın. Aşırı yemeyi engelleyin. Her lokmanın tadını çıkararak, tadına vararak yiyin. Bol su içmeyi ihmal etmeyin.


SİGARAYI BIRAKMA

Kanserden kalp hastalıklarına birçok sorunun baş kaynağı olan sigarayı bırakmak, sağlıklı bir yaşam için şart. Uzmanlar, sigarayı bırakmak isteyenlere şu ipuçlarını sunuyor: Bırakma tarihi belirleyin. Sigara içme isteği uyandıran şeyleri belirleyin ve onlardan kaçının. Sigarayı bırakacağınızı herkese söyleyin. Başarısız olursanız üzülmeyin, tekrar deneyin. Sigara içmediğiniz için kendinizi ödüllendirin. Sigarayı bırakanlardan destek alın, ağzınızı meşgul edecek başka bir şey bulun. Farkındalık meditasyonunu deneyin ve tıbbi yardımdan kaçınmayın.


DAHA İYİ PARA YÖNETİMİ

Uzmanlar harcamayı kısmadan nasıl para biriktireceğinize dair ipuçları da veriyor. Bütçenizle ilgili detayları bilerek paranızı patron gibi yönetin. Günlük rutininizdeki küçük değişikliklerle tasarruf yapabileceğinizi unutmayın. Çok fazla para harcamadan da kaliteli zaman geçirmek mümkün. Özel biriyle olan randevunuzda birlikte yemek pişirebilir ya da spor yapabilirsiniz. Maaş hesabınızdan para alarak birikim hesabınıza aktaran otomatik bir transfer sistemi kurun.


DAHA FAZLA UYKU

Ulusal Uyku Derneği'ne (National Sleep Foundation) göre; yetişkinler gecede 7-9 saat uyumalıdır. Uzmanlar uykunun sağlığınıza katkısının, uyku bozukluklarının zararlarını ve yemek ile uyku arasındaki ilişkiyi öğrenmenizi öneriyor. Beyninizi, yatağın dinlenme yeri olduğu konusunda eğitin. Özellikle teknolojiyi yatak odanızdan içeri sokmayın.


YENİ BİR BECERİ ÖĞRENME

Yeni bir konuda ders almak ya da kendi becerilerinizi geliştirmek en güzel ve eğlenceli zaman geçirme yolları arasında yer alıyor. Uzmanlar bunun aynı zamanda aklınızı da uyanık tutacağını söylüyor.


DOĞAYI KORUMAK

Uzmanlar hem size, hem doğaya yarar sağlayacak öneriler sunuyor. Suyunuzu BFA (Bisfenol A) içermeyen şişelerde taşıyın ve böylece her seferinde şişeyi atmak zorunda kalmayın. Kompakt florasan ampüller, normal ampüllere göre % 60-80 daha az enerji kullanır. Market alışverişinizi tekrar kullanılabilir çantalarda taşıyarak plastik tüketimini azaltabilirsiniz.


 

YİV TOUR’un büyük başarısı

İlimizde kurulu 7 kıtada 100’den fazla ülkeye butik yurtdışı gezisi düzenleyen İzmitli A.Naci Madenüs’ün sahibi olduğu TURİZM BAKANLIGI VE TÜRSAB üyesi A-2892 belge sahibi YİV TOUR  İstanbul Noter Odası’nın 80 kişilik MEKSİKA-KÜBA-TRİNİDAD Gezisini  ve   Yalova Barosu’nun    VİETNAM –LAOS-KAMBOÇYA  gezisini  gerçekleştirecek. Türkiye’nin birçok değerli turizm firmasının arasından bu geziler için tercih edilen YİV TOUR,  ilimizin adını Türkiye çapında duyurmakta. YİV TOUR’ u 21 yıldır tercih edenler arasında Türkiye’nin ünlü kişileri-milletvekilleri-şirketleri-büyükşehir belediyeleri-baroları-dernek ve özel gruplar bulunmakta.

 

Bir umut da sen ol!

Son zamanlarda adından sıkça söz ettiren Gültepe Gençlik Derneği’nin “Bir Umut Da Sen OL''  projesi ses getirmeye, büyümeye devam ediyor. Dernek, bugün İzmit in çoğu noktasından  65 tane ihtiyaç sahibi aileye ulaşmanın mutluluğunu yaşıyor. Dernek yetkilileri bu projeye destek veren herkese teşekkür etti. Dernek yönetimi, “Bizlerin fark edemediği etrafınızdaki gerçek ihtiyaç sahiplerini bizlere bildirmeniz ümidiyle unutmayalım ki; Kişi hep kendini düşünürse, gün gelir başkası da kendini düşünür” diyor…

 

CHP’li İşeri’nin saldırı açıklaması

CHP Gölcük İlçe Başkanı İsmet İşeri, Paris’te Charlie Hebdo dergisine yönelik yapılan saldırılar hakkında görüşlerini açıkladı. Başkan İşeri, “Saldırılar kesinlikle kabul edilebilir bir durum değil. Yaşanan bu olay sadece Yüce dinimiz olan İslam dinine zarar veriyor” dedi. Tamam dinimize zarar veriyor da, Batı da kutsal değerlerimize saygı göstersin…

ismit.jpg

 


 

Yaşlılar unutulmadı!

İzmit Belediyesi Sosyal Yardım İşler Müdürü Salih Güler, Turgut Mahalle Muhtarı Mehmet Kurt ile birlikte mahallede ikamet eden 65 yaş üstü, engelli, hasta ve yatalak vatandaşları ziyaret ederek bir süre görüştüler. Nadiye İdil, Hacer Tez ve Remziye Köroğlu’nun evlerine konuk olan yetkililer istek ve sıkıntılarını dinlediler. Beleyenin yaptığı güzel bir olay, yaşlılara her zaman destek verilmeli. 

yas-002.jpg


 

Bunu yapanlara ceza verilmeli!

İzmit Belediyesi Temizlik İşleri Müdürü yaptığı açıklamada çöp sepeti ve konteynırlara bazı kişilerin reklam afişleri asarak görsel kirlilik oluşturduğunu söyleri. Şener, İzmit’te geçen yıl içinde kentin değişik yerlerine 580 adet çöp sepeti konduğunu da ifade ederek vatandaşlardan bunları amacı dışında kullanmamalarını istedi. Bazı kendini bilmezler, şehir merkezinin her yerine afiş yapıştırıyorlar. Aslında afiş yapıştıran firmalara ceza verilmeli. 

Bu yazı toplam 693 defa okunmuştur.
Okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan gazetemiz hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2013 Kocaeli Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : (0 262) 323 39 17-18-19 | Faks : (0 262) 322 75 55 | Haber Yazılımı: CM Bilişim