• BIST 89.931
  • Altın 145,423
  • Dolar 3,5968
  • Euro 3,9078
  • Kocaeli : 7 °C
  • İstanbul : 10 °C
  • Sakarya : 7 °C

366 bin başvuruya anında çözüm

366 bin başvuruya anında çözüm
Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Çözüm Masası, vatandaştan gelen istek ve şikâyetleri çözüme kavuşturuyor.

Kocaeli Büyükşehir Belediyesi vatandaşların sorunlarını Çözüm Masası’nda gideriyor. Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Daire Başkanlığı bünyesinde hizmet veren Çözüm Masası, vatandaştan aldığı istek ve şikâyetleri Büyükşehir Belediyesinin ilgili kısmına aktaran aracı bir birim olarak görev yapıyor. Çözüm Masası’nda vatandaşlarla birebir görüşülerek talepleri dinleniyor. Vatandaşlar sorunlarına bürokrasi engeline takılmadan çözüm buluyor. Bu kapsamda 2014 yılında 366 bin başvuruyu Çözüm Masası en ince ayrıntısına kadar değerlendirdi.

 

366 BİN 412 BAŞVURU

2014 yılı içerisinde Çözüm Masası’na 366 bin 412 başvuru yapıldı. Bunların 19 bin 98’i Büyükşehir Belediyesi resmi internet adresi üzerinden gerçekleşirken, 320 bin 271 tanesi de Çağrı Merkezi aracılığıyla yapıldı. Çözüm Masası’na 26 bin 645 kişi dilekçeyle başvururken 398 kişi de Tüketici Hakları Masasından dilekçe verdi.

 

VATADAŞIN HAKKI ARANIYOR

Çözüm Masası Kocaelililerin yol, su, imar, asfalt, sosyal tesis, temizlik, kanalizasyon, zabıta hizmeti ve buna benzer tüm sorunlarına çözüm üretiyor. Çözüm Masası birimi, söz konusu konularda kendisine başvuran vatandaş adına girişimde bulunarak bir anlamda vatandaşın hakkını arıyor. Masa, vatandaşın belediye ile alakalı şikâyet veya isteklerini onları yormadan bürokrasi ile uğraştırmadan kabul ediyor ve gerekli işlemleri başlatıyor.

 

YÖNLENDİRMELER YAPILIYOR

Ayrıca İş-Kur hizmet noktası olarak da faaliyet veren çözüm masasına başvuran kişilerin başvurusu alınarak,  kayıt altına alınmasını da sağlanıyor. Aynı zamanda tüketici hakları masasını da bünyesinde bulunduran çözüm masası, tüketici hakları konusunda vatandaşa gerekli bilgi aktarımını yapıp sorunların çözümü için kaymakamlık ya da valilik hakem heyetlerine yönlendirmede bulunuyor. Güler yüzlü bir personeliyle hizmet veren birime gelen vatandaşlar memnun ayrılıyor.

 

BİRÇOK YOLLA BAŞVURU

Vatandaşlar, Büyükşehir Belediyesi Hizmet Binası’ndaki Çözüm Masası’na bizzat başvurabildiği gibi, 24 saat hizmet veren 444 11 41 numaralı Alo Çağrı Hattı’ndan öneri ve şikâyetlerini bildirebiliyor. Ayrıca 3870 yerel katılım kanalına KOCAELIBLD yazıp bir boşluk bıraktıktan sonra SMS ile 4141’e mobil yazıp Mobil Cepte programını indirerek de başvurular alınabiliyor. Web adresinden ise Çözüm Masası bölümünden başvuru alınıyor.  Böylece Çözüm Masası’na başvuran vatandaşların başvuruları sonuçlandığında vatandaşa geri bildirimleri SMS, telefon veya e-posta ile anında gerçekleştiriliyor.

Okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan gazetemiz hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2013 Kocaeli Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : (0 262) 323 39 17-18-19 | Faks : (0 262) 322 75 55 | Haber Yazılımı: CM Bilişim