• BIST 90.383
  • Altın 144,409
  • Dolar 3,6117
  • Euro 3,9021
  • Kocaeli : 8 °C
  • İstanbul : 9 °C
  • Sakarya : 7 °C

65 yaş üstü taşımada KRİZ KAPIDA!

65 yaş üstü taşımada KRİZ KAPIDA!
Minibüscüler Odası Başkanı Mustafa Kurt, Büyükşehir tarafından 1 hafta içinde bakanlığın sağladığı 750 liralık paranın hesaplarına yatırılmadığı taktirde 65 yaş üstü vatandaşları taşımayacaklarını açıkladı.

Maliye Bakanlığı ile Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı tarafından tasarlanan “Ücretsiz Seyahat Kapsamında Yapılacak Gelir Desteği Ödemesine İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik”, Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girmişti. Buna göre 65 yaş üstü vatandaşlar toplu taşımadan ücretsiz faydalanacak, bunun karşılığında ise Maliye Bakanlığı minibüs ve otobüslere 750 TL ödeme yapacaktı. 6 Ocak’ta başlayan uygulama kapsamında ilk ödemenin 6 Mart’tan itibaren yapılması gerekiyordu. Ancak ilk ödeme halen gerçekleşmedi. Böylece 2 bin 200 minibüs sahibinin Bakanlıktan toplam 3 milyon 300 bin alacağı var.

 

“EYLEM YAPACAĞIZ”

Kocaeli Minibüsçüler ve Otobüsçüler Odası Başkanı Mustafa Kurt, “6 Mart’ta geriye dönük yatması gereken ücretler yatmadı. Sadece Kocaeli’de değil, tüm ülke genelinde bakanlık böyle bir ödeme yapmadı. Bekleyişimiz sürüyor ancak minibüsçü esnafının sabrı kalmadı. Belediyeler kanalıyla bize gönderilmesi gereken ücretler gelmediği takdirde bir hafta 10 gün içinde biz de 65 yaş üstü vatandaşları taşımayacağız. Gerekirse bununla ilgili eylem yapacağız. Belki de eylemimiz kitlesel bir hale gelebilir” dedi.

 

“BİR DURAK İÇİN İNDİ BİNDİ YAPIYORLAR”

“Kısacası Maliye Bakanlığının ödemesi gereken 750 TL, minibüsçü esnafına ödenmezse 65 yaş üstü ücretsiz seyahati unutmak zorunda kalacak. Minibüsçüler ücretsiz taşınan 65 yaş üstü vatandaşlar için ödenecek parayı bekliyor. Her gün araç başına 40-50 kişi 65 yaş statüsünden indi bindi yapıyor. Bu da normal yolcuyu almamıza engel oluyor. Bir durak arasında bile minibüse binen vatandaşlarımız var” ifadesinde bulunan minibüsçüler sıkıntı yaşamak da yaşatmak da istemiyoruz diyor.Bülent EKİNCİ

Okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan gazetemiz hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yorumlar
Sofor
07 Nisan 2016 Perşembe 17:15
17:15
Hayrdir amca ne hakkindan bahsediyon ne hakkinvarda bide lhelal etmiyomus . Esas biz hakkimizi helal etmiyoruz haram zikkim olsun colunuuzdan cogunuzdan ciksin.. hem bedava binicen hemde haktan hukuktan behsedecen.. HAKKIM HARAM ZIKKIM OLSUN BEDAVA BINENLERE..
Düşünen adam
02 Nisan 2016 Cumartesi 22:02
22:02
Sa. Otobus esnafi magdur ediliyor. Madem bu 65 yaş ve üstu cok onemli. Burdan belediyelere sesleniyorum. 65 yaş ve üstu olan insanlardan su parasi ve émlak vergisi almasinlara gorelim.
izmitli
02 Nisan 2016 Cumartesi 08:05
08:05
Cenk kardesim agzina saglik ne guzel yazmissin eger otobuscu kardeslerim magdursa butun kartlar iptal edilsin bu kart sahiplerinide bindirmesinler onlari alinlarindan opeyim saygilar
mustafa şen
02 Nisan 2016 Cumartesi 00:33
00:33
Kimse bos konusmasin kimse kimsenin maliyla siyaset yapmasin bu kazanilmis bir hak olmaktan cikti allah askina bu isi yapan burdan riziklanan sende olabilirdin...ayiptir gunahtir vicdan...
yağız
01 Nisan 2016 Cuma 23:52
23:52
dün kendim şahit oldum 73 yaşındaki teyze şoföre ''başkası için de basabilirmiyim''diye sordu sorduğu kişi kızıydı şoförde dalga geçerek''he oldu herkese bas'' dedi aynı şoför bazı yolcularada saygısız tavırlar takınıyor gerçekten bunların eğitime ihtiyacı var.
Balabanlii
01 Nisan 2016 Cuma 23:51
23:51
KARTEPE BİRLİK KOOP
ALLAH Büyük Kardeşlerim Son 1 Hafta Daha Sabır Ondan Sonra Kartların Geçerli Olmadığını Duyunca Yüz İfadelerini Merak Ediyorum Büyük Bir Zevkle Ücretleri İsteyeceğimmm Yok Öyle Yağma Arkadaş Yok Öyle Bibb Yapıpta Selam Bile Vermeden Arkaya Geçip Oturmak İnsan Katıl Olur Şöförün O Anki Piskolojisini Şöförden Başkası Bilemez Şöförün Halinden Şoför Anlar Yorumları Okudum Öyle Atıp Tutanlar Akıllı Olsun Herkez Haddini Bilecekk
ali
01 Nisan 2016 Cuma 22:24
22:24
Paralı yapın belediye fiyatlarınıza da karışmasın fiyatı da siz belirleyin.belediyede istediği gibi ucuz fiyattan taşısın serbes piyasa var .bir hatta üç otobüs koyunca belediye cıyaklamaya başlıyoruz mızıldanmaya gerek yok
MURAT AĞAOĞLU
01 Nisan 2016 Cuma 17:42
17:42
BEN ADANADAN TOPLU TAŞIM AİŞİ YAPIYORUM OTOBUSCUYUM HERYERDE AYNI 65 ENGELLİ GAZİ ADAMLAR 1 DURAK İÇİN ARABAYA BİNİYOR ASSAGA ATSAN OLMUYOR ATMASAN OLMUYOR YANİ 60 70 TANE BELEŞ ADAM TAŞIYOZ BEN HERZAMN DEMİŞİMDİR BU DÜNYADA ALAMADIGIMI AHİRETTE CAYIR CAYIR ALIRIM KULL HAKKI ODENMEZ ALIN TERİ ÖDENMEZ ADAM LAR MERKETEN 1 TENE SAKIZ LAMAZLAR BELEŞE AMA OTOBUSE BİNİYORLAR SAYGILARIMLA. ADANA 72 KOOP
cenk
01 Nisan 2016 Cuma 17:38
17:38
Yav, bu 65 yaş üstü ücretsiz taşıma işi ıkmadan da bir sürü insanı bedava taşımıyor muydunuz siz ?..

3713 sayılı Terörle Mücadele
Kanununun 21 inci maddesinde terörle mücadele görevi ifa ederken yaralanarak veya sakatlanarak haklarında 3/11/1980 tarihli ve
2330 sayılı Nakdi Tazminat ve Aylık Bağlanması Hakkında Kanun hükümleri uygulanmış olan erbaş ve erler ile ölen erbaş ve
erlerin dul kalan eşleri ve T.C. Emekli Sandığı dışındaki sosyal güvenlik kuruluşlarına tabi olarak çalışmayan ve bu kuruluşlardan
aylık almayan kız çocukları, çalışarak hayatını kazanamayacak derecede malül ve muhtaç olan erkek çocukları, reşit olmayan
çocukları ile anne ve babalarının da şehir içi toplu taşım araçlarından ücretsiz yararanırlar.
Bunların haricinde ;

Sarı Basın Kartı olanlar:
Posta Dağıtıcıları:
Belediye Zabıtaları:
Emniyet Hizmetleri Sınıfı Personeli:
Harcırah Kanununa Tabi Olanlar:
Görevli (TUİK Personeli) :
Milli Sporcular:
Orman Muhafaza Memurları:

Bütün bu kişiler şehir içi ulaşımında evveinden beri ücretsiz seyahat etmişlerdir ve halen dahi ediyorlar!
Bunlara dair bugüne kadar hiç kimseden bir ses-nefes duyudunuz mu? Yok ! Ne zaman ki, 65 yaş üstü de bu
üceretsiz uygulamaya katıldı, bizim ulaşımcıların dillerine kuvvet geldi ve hemen evlerine ekmek götüremez , mazot alamaz, borçlarını ödeyemez oldular !!!
Yapmayın-etmeyin !
Osman türk
01 Nisan 2016 Cuma 15:29
15:29
Başkan'ım sonunakadar sizi Adana otobüs esnafı olarak destekliyoruz
Diğer Haberler