• BIST 90.383
  • Altın 144,409
  • Dolar 3,6117
  • Euro 3,9021
  • Kocaeli : 6 °C
  • İstanbul : 8 °C
  • Sakarya : 4 °C

Aç kapa aç kapa, Cengiz Topel…

M.Tanzer Ünal

Yazdığımızda bize kızıyorlardı…

Diyorduk ki:

*Bu havaalanı çalışmaz.

*30-40 kilometre yakınımızda devasa bir havaalanı bulunurken, bu havaalanından günün her saatinde yurt içine ve yurt dışına her noktaya uçma olanağı varken, haftanın üç günü Trabzon seferlerinin yapılacağı bir havaalanı tutmaz.

*Bu havaalanı siyasi kaygılarla açılıyor… “Kocaeli’ne havaalanı kazandırdık” diyebilmek için… Bu milletin parasına yazık günah!

Dinlemediler…

Eleştirilerimizi dikkate almadılar…

Yazdığımız doğruları, “münafıklık” olarak kabul ettiler…

Beş yıl önce, 2 Kasım 2011 tarihinde görkemli bir tören düzenlediler…  

İlk sefer töreni…

Ne kadar şatafatlı bir törendi.

Uçak, özel davetlileri Trabzon’a götürüp getirecekti.

Eeee, açılış uçuşu olduğundan üstelik beleşti.

Eski ve yeni bakanlar, Nihat Ergün ve Kazım Dinç…

Dönemin Valisi Ercan Topaca…

Milletvekilleri, belediye başkanları…

AKP’nin iler gelenleri…

Doluştular uçağa gittiler, geldiler.

Kentimiz için yapılan büyük hizmete (!) tanıklık ettiler.

Sonra…

Aç-kapalar yaşandı.

Anadolu Jet gitti, Bora Jet geldi.

Olmadı, Bora Jet de gitti, Anadolu Jet yeniden döndü.

Talep azdı…

Sadece Trabzon uçuşu kurtarmıyordu…

Trabzon’a gidecek olan, Sabiha Gökçen Havaalanı’ndan zaten her istediği an gidebiliyordu.

Baktılar olmuyor, 10 Nisan 2013’te havaalanını uçuşlara kapattılar.

Uçuşlar kaldırıldı, ama havaalanı personeli görevinin başındaydı.

Güvenlikçisi ve diğer birimler derken, toplam 100-110 kişi…

Sabahtan akşama kadar oturuyorlar, maaşlarını alıyorlardı.

***

Havaalanı konusu AKP için prestij durumuna gelmişti.

Konu, dönemin Başbakanı Erdoğan’a kadar götürüldü.

Havaalanı yeniden açılmalıydı.

Öyle de oldu, havaalanı 2 Eylül 2013’te yeniden hizmete açıldı.

Bir yıl kadar geçti, 10 Eylül 2014 tarihinde uçuşlar bir kez daha durduruldu.

Bu kez durdurma gerekçesi, teknik sorunlardı.

5 Mayıs 2015’te havaalanı tekrar açıldı.

Trabzon seferlerinin yanı sıra hac ve umreye de Cengiz Topel’den uçak kaldırılacaktı.

Hac ve umreye birkaç sefer de yapıldı.

Şimdi Cengiz Topel bir kez daha kapanma noktasında.

29 Eylül’den sonra sefer görünmüyor.

Tekrar açılır mı açılmaz mı, bilemiyorum.

***

Benim üzerinde durmak istediğim şu:

*Ülkemiz, zengin bir ülke değil.

*Kaynaklarımızı mutlaka ihtiyaçlar doğrultusunda, öncelik sırasına göre kullanmalıyız.

*Yatırımlarımız, stratejik noktalar hariç, ekonomik olmak zorundadır. Gelirler, giderleri karşılayabilmelidir…

*Cengiz Topel’in fizıbıl olması söz konusu değildir. Beş yıllık uygulama sonunda, öyle sanıyorum, büyük “hizmet zararı” söz konusundur.

*Bu zarar, milletin cebinden çıkıyor. Senin benim param… Siyasi rant uğruna böyle bir zarar sineye çekilmemelidir.

*Kuru inattan vazgeçilmeli, Cengiz Topel “gerçekten ihtiyaç duyuluncaya kadar” kapatılmalıdır.

*Kaynaklarımız heba ediliyor… Yazık, günah!

 

Son günlerde beni en çok mutlu eden söz

Özellikle son günlerde…

Özellikle siyasilerin ağzında…

Hep o söz.

“Aziz Türk milleti”…

Bir zamanlar…

Bir dönem…

“Türk” sözcüğünü ağza almak yasaktı.

Hele “Aziz Türk milleti” demek…

“Açılım” safsatası vardı ya, “Kürtçüler”i kızdırmamak gerekirdi.

Sonra “Kürtçüler”e ayıp olurdu…

Açılım işi tehlikeye girerdi…

Türkiye demokratikleşemezdi(!)…

Bu konuda dayatmalarda bulunan emperyalist ülkelere ayıp olurdu…

***

Sonunda “uyku”dan uyandık.

Gerçekleri gördük.

“Açılımın sonunun bölünme” olduğunu anladık…

“Açılım maçılım yok” diyerek, “birinci elden” o eski defteri kapattık.

Hele “15 Temmuz darbe girişimi hainliği”ni yaşayınca, Atatürk’ün, Türklüğün, Türk milleti olmanın yeniden farkına vardık.

Vatanımıza ve bayrağımıza yeniden sarıldık.

İşte bu nedenle, siyasilerin ağzından “Aziz Türk milleti” sözü ağızlardan düşmüyor.

Ne güzel!

 

Barlar Sokak, o yıktı bu yıktı...

Şu “Barlar Sokak konusu” çok uzadı.

Yıkılacaktı…

Yıkılmamalıydı…

Süre verilmeliydi…

Bar esnafı ne yapacaktı…

İzmit Belediyesi mi, yoksa Büyükşehir Belediyesi mi yıkmıştı…

Dün gazetelere baktım, hâlâ tartışılmaya devam ediliyor.

İyi de hiç tartışılmaması gereken bir konu neden bu kadar uzadı?

Barlar Sokak neden yıkılıyor?

Tramvay projesi güzergâhında kaldığı için…

Başka çaresi var mı?

Yok…

O halde neden tartışıyoruz?

Tramvay yapılacaksa…

Tramvay güzergâhı Barlar Sokak’tan geçiyorsa ve bunun başka alternatifi yoksa…

Yıkım çaresiz yapılacaktır.

Şimdi biz bu tartışmayı bırakalım da, Barlar Sokak bir kent için ihtiyaçsa, bu ihtiyaç nasıl giderilir bunun çaresine bakalım.

Bu yazı toplam 1781 defa okunmuştur.
Okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan gazetemiz hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yorumlar
İZMİTLİ41
09 Eylül 2016 Cuma 12:01
12:01
Trabzon hafatada 7 gün
adana haftada 7 gün
antalya haftada 5 gün
izmir haftada 5 gün
erzurum haftada 4 gün

ANKARA haftanın hergünü ( gündüz öğlen saatlerinde 40 dak ankara + 30dk + 60dk arası aktarma + 60 dk gidilecek şehire yolculuk ) 3 saat önceden s. gökçende olmaktan 1000 kat daha iyi.

S. gökçenden uçmak her yönüyle MANTIKSIZ. EZİYET, STRES. cengiz topel yukarıdaki formulle gayet güzel çalışır. yeterki birileri istesin, gayret göstersin.
izmitli
09 Eylül 2016 Cuma 09:54
09:54
aşağıdaki gibi rezalet bir şekilde uçamak isteyen s. gökçenden uçabilir. ben izmitliyim ve cengiz topelden uçmak istiyorum. 7 senedir bu halkı yalan vaadlerle kandıranlar kalıplarından utansın.

Sabiha Gökçen havalimanı hakkında!

Değerli Misafirlerimiz,

Sabiha Gökçen Havalimanı girişlerinde ve pasaport kontrol noktalarında yaşanan yoğunluktan dolayı, havalimanında uçuş saatinizden en az 3 saat önce bulunmanızı tavsiye ederiz.

Anlayışınız için teşekkür ederiz,
Saygılarımızla,
Pegasus Hava Yolları
BÜŞRA
09 Eylül 2016 Cuma 09:48
09:48
biz trabzon uçakların yer bulamıyoruz, bu seferki bahane ne ?
emin41
09 Eylül 2016 Cuma 08:25
08:25
Tanzer bey cengiz topel havalimanımız çalışmaz fikrinize katılmıyorum. bal gibi de çalışır, idda ediyorum profosyenellerin elinde iş ehillere verilirse, eksiklikler giderilirse en az bir sabiha gökçen olabilecek kapasiteye sahip, hatta ve hatta konum ve arazi olarak sabiha gökçende çok daha büyük havalimanı olabailecek özelliklere sahip. sadece bugününe kadar beceriksizlerin, yalancıların elinde çocuk oyuncağına çevrildi. şu an yapılan trabzon uçakları full dolu gidip full dolu geliyor. neye rağmen ; en uffak bir reklam, kamyanya, tanıtım olmamasına rağmen. niyet okumak çok zor değil. son ken şunu söylemek istiyorum bunlar istediği için değil 1 -2 sene sonra cengiz topeli paşa paşa çalıştırmak zorunda kalacaklar. sabiha gökçen her yönüyle bitik. 1 saatlik yolculuk için 3 saat istanbul yollarında ve havalimanlarında rezil olmak istemiyoruz.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2013 Kocaeli Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : (0 262) 323 39 17-18-19 | Faks : (0 262) 322 75 55 | Haber Yazılımı: CM Bilişim