• BIST 96.400
  • Altın 144,302
  • Dolar 3,5616
  • Euro 4,0009
  • Kocaeli : 13 °C
  • İstanbul : 17 °C
  • Sakarya : 13 °C

Bağışıklık sistemini desteklemenin en ucuz yolu: Fermente yiyecekler tüketmek!

Bağışıklık sistemini desteklemenin en ucuz yolu: Fermente yiyecekler tüketmek!
Fermente yiyecek tüketilmesinin K2 vitamininden B vitaminlerine, probiyotiklerden detoksa kadar pek çok faydası var. Health Positive'deki bu yazıyı sizler için çevirdik.

"Dünyada asırlardır değişik kültürlerde fermente yiyecekler tüketiliyor. Kore'nin Kimichi’si, Almanya'nın Sauerkraut’u ilk akla gelen örnekler. Günümüzde teknolojik gelişmeler sonucu gıdaların hazırlanması ve korunmasında yeni yöntemler bulunduğu için doğal fermente yiyeceklere rağbet azaldı.

Fermente yiyecekler lakto-fermantasyon sürecinden geçerler. Bu süreçte doğal bakteriler yiyecekteki şeker ve nişastayla beslenerek laktik asit oluşturur. Bu süreç gıdaların korunmasını sağlar ve vitaminler ve probiyotikler gibi temel maddeler oluşur.

Doğal fermantasyon yiyeceklerdeki besinlerin korunmasını sağladığı gibi bunların sindirilebilecek ölçülerde parçalanmasını sağlar. Besinlerin parçalanması ve fermantasyon sırasında oluşan probiyotikler fermente yiyeceklerle sindirim bağlantısını kuvvetlendirirler.

 

Fermente yiyecek tüketilmesinin pek çok yararı vardır. Bunlardan bazıları:

K2 Vitamini: Bu vitamin damar plaklarını, dolayısıyla kalp hastalığını önleyen ve fermente gıdalarda bulunan çok önemli bir vitamindir.

 

B Vitaminleri: Fermente yiyecekler B vitaminleri açısından da zengindir.

 

Probiyotikler: Probiyotikler sindirim sistemi mukozasına dayalı bağışıklık sisteminin gelişmesi ve işlevini yapabilmesi için gereklidir. Bağırsakları yabancı maddelerden koruyan antijenlerin faaliyetine yardımcı olarak bağırsak sağlığını korurlar. Sonuç olarak bağışıklık sisteminin %81'i bağırsaklarımızda bulunduğundan probiyotikler bağışıklığımızı güçlendirir.

 

Detoks: Fermente yiyecekler farklı toksinlerin atılmasına yol açarak detoks işlevine yardımcıdırlar. Kurşun, cıva gibi ağır metallerin bile uzaklaştırılmasını sağlarlar. Bu işlemi yapan bu gıdalardaki bakterilerdir.

 

Ekonomik:  Takviye kullanmaktan daha ekonomiktir. Fermente gıdalar herhangi bir takviyeden daha fazla probiyotik içerirler.

 

Fermente yiyecekleri evde kendimiz yapmalı ve doğal olarak fermente olmasını sağlamalıyız."

 

Özet çeviri: Nurçin Çağlar

Okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan gazetemiz hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Mikrobiyomun düzeltilmesi için 6 tavsiye26 Ocak 2017 Perşembe 12:15
  • K2 Vitamini16 Ocak 2017 Pazartesi 21:09
  • Kilo verememenin 8+4 nedeni!10 Ocak 2017 Salı 10:59
  • Nohuttan yoğurt mayası nasıl yapılır?25 Aralık 2016 Pazar 10:59
  • Şekerin 100 zararı!14 Kasım 2016 Pazartesi 13:02
  • Sağlıklı yaşama ilk adım: Mutfağın hazırlanması: Karatay mutfağına dönüşüm04 Kasım 2016 Cuma 21:28
  • Güvensizliği tespit edilen 43 ürün için toplama kararı!03 Kasım 2016 Perşembe 23:25
  • Bağışıklık sistemini güçlendirmek için 8 öneri!03 Kasım 2016 Perşembe 10:10
  • 1 saat az uyumamak için dikkat!29 Ekim 2016 Cumartesi 09:26
  • Sağlığınıza...25 Ekim 2016 Salı 17:00
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2013 Kocaeli Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : (0 262) 323 39 17-18-19 | Faks : (0 262) 322 75 55 | Haber Yazılımı: CM Bilişim