• BIST 108.434
  • Altın 151,237
  • Dolar 3,6580
  • Euro 4,3278
  • Kocaeli : 4 °C
  • İstanbul : 16 °C
  • Sakarya : 4 °C

Banliyö hattı yılsonunda çalışmaya başlıyor

Banliyö hattı yılsonunda çalışmaya başlıyor
CHP Milletvekili Haydar Akar, TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman ile birlikte Gebze-Arifiye arasında YHT Hattını incelemede bulundu. Karaman, banliyö hattın yıl sonu çalışmaya başlayacağını duyurdu.

CHP Kocaeli Milletvekili Haydar Akar, TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman ile birlikte Sakarya-Pendik arasındaki demir yolu hattını inceledi. İnceleme sırasında, yüksek hızlı tren çalışmaları nedeniyle duran eski Adapazarı Ekpresi bölgesel trenleri ile ilgili bilgi veren Süleyman Karaman, demir yolu hattıyla ilgili çalışmalarda sona gelindiğini ve trenlerin yıl sonunda hizmete gireceğini duyurdu. Karaman, “Yıl sonunda burada banliyö hat çalışmaya başlayacak. Arifiye ile Pendik arasında çalışacak” ifadelerini kullandı.

 

“ARA İSTASYONLAR ÇALIŞMAYACAK”

Hızlı tren çalışmaları başlamadan önce, ucuz ve güvenli olmasından dolayı Kocaeli halkının en çok tercih ettiği ulaşım araçlarından biri olan bölgesel trenlerin yeniden hizmete başlanacağı duyurulurken trenlerin eskisi gibi her istasyonda durmayacağı da açıklandı. Buna göre bölgesel trenler, 5 yerde duracak ve onlar da Arifiye, Sapanca, İzmit, Gebze ve Pendik istasyonları olacak.

 

“140 KİLOMETRE HIZ YAPIYOR”

Trenlerin her istasyonda durmama nedenini “İstasyonlarımız hazır değil” sözleriyle açıklayan Süleyman Karaman, hazırlıkların 1 yılda tamamlanacağını ve bu tarihten sonra trenlerin her istasyonda duracağını kaydetti. Karaman, “Arifi’ye-Pendik arasında konforlu ve 2+2 oturma düzenine göre tadilatı yapılan TVS, 2000 yolcu vagonları ile gerçekleşecek seferlerde 140 kilometre hızla hizmet verecek” dedi.


“MARMARAY’A BAĞLANACAK”

Yeni Adapazarı Ekspresi ile Arifiye-Pendik arası seyir süresinin 72 dakikaya düşeceğini kaydeden Karaman, Pendik’te duracak olan trenin, MARMARAY’a bağlanacağını ve bu sayede İstanbul Halkalı’ya kadar ulaşımın gerçekleşebileceğini belirtti. Süleyman Karaman, sözlerinin devamında demir yolu hattıyla ilgili bilgi verdi. Bölgesel trenler için sinyalizasyon sistemine gerek olmadığını da ekledi.

 

CİDDİ SIKINTI OLACAK

TCDD Genel Müdürü Karaman ile Gebze’den Köseköy’e kadar tren yolculuğu yapan CHP’li Haydar Akar, Köseköy’ün lojistik merkez haline getirilmesinin neden olacağı sorunlara dikkat çekerek, “Buraya ciddi anlamda tır ve konteynır yığılacak. Bunun karayolu üzerinden sürdürülmesi mümkün değil” diye konuştu. Akar’ın endişelerine değinen Karaman ise “Buradan daha iyi bir yer bulamadık. Dolayısıyla burasının bir yükleme boşaltma merkezi olmasına karar verdik. Tamamlandıktan sonra buraya günlük bin araç girişi olacak ama genel olarak trenler hizmet verecek” dedi.

 

“ADI HIZLI TREN”

Haydar Akar, “Güzergah hızlı tren gibi değil normal tren gibi çalışacak. Çünkü zemin buna müsait değil. Kent merkezlerinde duracak. Yüksek Hızlı Tren diye yola çıktılar  şuanda banliyo diyorlar. Günde 30 bin insanın kullandığı bir sistemi kaldırdılar herkesin kullandığı bir hattan bahsediyoruz. 32 ay geçti daha da bir gelişme olduğunu göremedim. Adı hızlı tren ama hızlı gitmiyor.  Bu projelerin zamanında bitmesini istiyoruz. Bu yüzden denetimlerimiz devam edecek” dedi. Berfu SOYSAL

Okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan gazetemiz hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2013 Kocaeli Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : (0 262) 323 39 17-18-19 | Faks : (0 262) 322 75 55 | Haber Yazılımı: CM Bilişim