• BIST 83.021
  • Altın 147,787
  • Dolar 3,8177
  • Euro 4,0681
  • Kocaeli : 3 °C
  • İstanbul : 4 °C
  • Sakarya : 3 °C

Ben sordum, Haluk Ulusoy yanıtladı. Wellborn Otel’le ilgili her şey…

M.Tanzer Ünal

Haluk Ulusoy, benim dostum.
Geçenlerde bir araya geldiğimizde, yılbaşında hizmete soktuğu Wellborn Otel konusunda sohbet ettik.
İlginç bilgiler ortaya çıktı.
İşte Haluk Ulusoy’la yaptığımız o sohbetin satırbaşları:
“Otelcilik nasıl gidiyor, memnun musun?”
“Biliyorsun, biz sanayiciyiz. Otelci oluşumuz sadece yatırımcı bakış açımızın bir sonucu…”
“Şunu bir anlatsana, otel yapmaya nasıl karar verdin?”
“Ben ve eşim bir iş seyahati nedeniyle Bükreş’e gittik. Orada kaldığımız 3* otel ve işletme biçimi benim çok hoşuma gitti. Sahibini İzmirli bir iş adamı olduğunu öğrendim ve kendisiyle otelcilik konusunda uzunca sohbet ettik. İzmit’e döndüğümde aynı mantıkla bir otel yapmak için araştırma yaptım ve şehir merkezinde ailemize ait küçük bir parselde böyle bir yatırım yapmaya karar verdik. Sayın Karaosmanoğlu’na gidip bu fikrimi anlattım. Çok net olarak, şehirde otel ihtiyacı olduğunu, ama eğer 5* bir otel yatırımı yaparak şehrin gerek sosyal gerekse turizm ihtiyacına hizmet edeceksek belediye olarak yanımızda olacaklarını ve İzmitli olarak bize yakışanın da bu olacağını söyleyerek beni nazikçe uğurladı.”
“Sonra ne oldu?”
“Önce biraz bozuldum. Çünkü iki yatırım arasında yatırım tutarı olarak uçurum vardı. Fakat Sayın İbrahim Karaosmanoğlu Bey yatırımcı ruhunun ne olduğunu çok iyi özümsemiş bir insan. Yatırımcılık ruhu bağımlılıktır. Bir kez kafamızın içine 5* fikri girmişti. O günden sonra 2 yıllık bir süreçte hem arazi alımı, hem proje hazırlanması, hem de otelin inşa edilmesi süreçlerini yaşadık. Sonuç ortada. İzmit’in en güzel noktasında, en lüks, en prestijli, en iyi yönetilen ve en iyi hizmetin sunulduğu WELLBORN LUXURY HOTEL meydana çıktı.”
“Memnun musun?”
“Burada bizim emeğimiz var, dolayısıyla elbette ortaya çıkan üründen çok memnunum. Ama bu sorunun asıl muhatabı İzmit halkı olmalı, onlara sormalısın memnunlar mı? Değillerse neden? Bize nedenini bildirirlerse hizmet kalitesine olumlu yönde etki edeceğinden emin olun.”
“Ben aslında ticari olarak sormuştum…”
“Bense hiç öyle düşünmedim. Bakın gene yatırımcı tarafımız öne çıkıyor. Bizim para ile pek işimiz yok. Yatırım kendini döndürsün yeter. Bir işi döndürmek için elbette kazanmak lazım, kazancın olmadığı bir işletmenin yaşaması mümkün değil. Burada da bir kazanç var, Allah bereket versin. Gerek sürekli müşterimiz haline gelmiş olanlar, gerekse öylesine, ilk defa gelmiş olan herkes çıkışta övgü dolu teşekkür sözleriyle ayrılıyor. Bu da bizi ve yöneticilerimizi en fazla memnun eden konu…”
“Şehirde otelin çok pahalı olduğuna dair bir algı var! Pahalı mı?”
Gülüyor…
“Pahalı mı? Bu herkese göre değişir, elbette genel kabuller de vardır. Bu pahalılık meselesi yılbaşındaki açılış programından kaldı. Yılbaşı programı için getirilen sanatçı o kadar büyük bir bedel istedi ki, mecburen yüksek bir fiyatla çıkmak zorunda kaldık. Pahalılık algısı meselesinin farkındayız, sonra bu algıyı değiştirmek için çok uğraştık. Bugün gerek oda, gerekse yemek ve organizasyon fiyatlarımız son derece uygun ve iddia ediyorum sınıf olarak çok eksik yerlerden bile daha uygun haldedir. Bunu öğrenmenin de kolayı var, bir telefon açın ve fiyatları sorgulayın. Üstelik İzmit’in en güzel noktasından izleyeceğiniz gün batımına da para almıyoruz…”
“Peki, örneğin Ramazan’da iftar fiyatlarınız nasıl?”
“Misafirlerimiz için 3 çeşit Ramazan menüsü hazırladık. Bunlardan birincisi toplu iftarlar için fiks menü ve bunun bedeli 35 TL. İkincisi, Liman restoranda kuş sütü eksik bir açık büfemiz var, önden çorba ve iftariyelikleri servis ediyoruz, ardından konuklar açık büfeden istediklerini istedikleri kadar alıyorlar, zeytinyağlılar, içli pideler, döner kebap, sıcaklar, klasik Türk mutfağı tencere yemekleri, Osmanlı şerbeti, meşrubatlar, ayran, tatlılar hepsi çeşit çeşit ve sadece 55 TL. Bir de Leb-i Derya terasta özel kebaplı iftar menümüz var, onu da 70 TL’ye sunuyoruz. İnanın amacımız hemşerilerimizi şımartmak ve kendileri her zaman özel hissederek hizmet almalarını sağlamak. Ne dersiniz pahalı mıyız ?”
“Hayır, haklısın şehirdeki diğer restoranlarda da benzer fiyatlar…”
“Benzer fiyatları 5*’lı hizmet, servis, hijyen, maharet, dekorasyon, manzara eşliğinde veriyoruz. Dolayısı ile aslında biz çok ucuzuz…”
“Yeri gelmişken sorayım, şehirde oteli satacağınız konuşuluyor, doğru mu?”
“İzmit gerçekten çok enteresan bir şehir… Bu soru bana ilk defa bir cenazede soruldu. Ben de ‘Her şeyin bir bedeli var, biz ticaret adamıyız, neden olmasın?’ diyerek cevap verdim. Bu ayaküstü yapılan ikili konuşmaydı. Bu kartopu, çığ oldu. Babam bile bana oğlum oteli satıyor musunuz diye sordu. İnanamadım. Bakın bu konuya son kez cevap veriyorum. Oteli satar mıyız? Her şeyin bir bedeli var ve bu bedeli birisi öderse neden olmasın? Şu anda böyle bir planımız var mı? Hayır yok!”
Ağzımdan başka bir laf veya fiyat çıkmadı, ama İzmit’te otele rayiç bile tespit edilmiş ve rakamlar havada uçuyor. Bakın, 25 senedir iş hayatının içinde olan biri olarak, böyle bir tesisi almaya talip olan ciddi bir alıcı çıkarsa, ne alıcı ne de satıcı iş tamamlanana kadar bunu duyurmaz. Gizlilik anlaşmaları ve tazminatlar ile birbirini bağlarlar. Satacak olan, alıcı ile masaya oturmadan banka referansı ister, hukukçular anlaşmaları yapar, bunlar küçük işler değil. Çünkü ne satan, ne de alan beceremedi denmesini istemez. Bu iş hayatının gerçeğidir.”
“Peki, böyle bir görüşmeniz var mı?”
“Hayır, olmadı ve şu anda da yok!”
“Gelecekte neler planlıyorsunuz?”
“Otelle ilgili mi?”
“Evet…”
“Sürprizlerimiz her zaman olacak, şehrin sosyal hayatına renk katmaya, bu konuda lider olmaya devam edeceğiz, yatırım anlamında sürprizlerimiz de olacak.”
“Ne gibi?”
“Şehirde gerçekten lüks otelcilik, SPA ve restoran işletmeciliği anlamında açık ara lider olmak, doğal olarak bizim her adımımızın takip edilmesine neden oluyor. Bu sebeple şimdilik bizde kalsın ki sürpriz olsun.”
“Bu liderliğin, başarının altında ne var?”
“Biz sanayiciyiz. Otelcilik işini otelcilere bıraktık. Tüm yönetim ve çalışanlarımız hem dünyanın, hem de Türkiye’nin en iyi otellerinden gelen çok tecrübeli insanlar. Bize çok zor olan, onların hayatının bir parçası… Otelcilik hizmet demektir. Çok şanslıyız arkadaşlarımızın hepsi hizmette 5*’ı hak ederek bu noktaya gelmişler ve şimdi de bu tecrübelerini İzmit halkı ile paylaşıyorlar.”
“Söylemek istediğin son bir şey…”
“Gerçek bir İzmitli olarak şehrimize ve hemşerilerimize hak ettiklerini getirmek için yola çıktık ve başardık. Bu başarıda başta, Sayın İbrahim Karaosmanoğlu ve ekibi olmak üzere olmak üzere Sayın Hüseyin Ayaz ve ekibinin desteklerinin payı büyük. Ayrıca bizi her zaman destekledikleri için tüm hemşerilerimize candan teşekkür ediyorum.”

Bu yazı toplam 3198 defa okunmuştur.
Okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan gazetemiz hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2013 Kocaeli Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : (0 262) 323 39 17-18-19 | Faks : (0 262) 322 75 55 | Haber Yazılımı: CM Bilişim