• BIST 97.484
  • Altın 144,385
  • Dolar 3,5643
  • Euro 3,9997
  • Kocaeli : 19 °C
  • İstanbul : 21 °C
  • Sakarya : 18 °C

Beslenmemizde ufak dokunuşlarla sıcaktan korunmak mümkün

Beslenmemizde ufak dokunuşlarla sıcaktan korunmak mümkün
Artan sıcaklara ve neme bağlı olarak vücudumuzun su dengesi sürekli değişirken, bu durum ciddi elektrolit kayıplarına yol açıyor; baş dönmesi, bayılma ve bulantı gibi şikayetlere sebep oluyor.

Medicana International Ankara Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Seval Alemdar, yüksek sıcaklıkların yaşandığı bugünlerde beslenme şeklimizde yapacağımız ufak değişikliklerin sağlığımızda önemli etkiler yaratacağını belirtti. Alemdar, şunları kaydetti: "Artan sıcaklar ve neme bağlı olarak vücudumuzun su dengesi sürekli değişiyor. Ciddi elektrolit kayıplarına yol açan bu durum baş dönmesi, bayılma ve bulantı gibi şikâyetler ile yaşam kalitemizin bozulmasına sebep oluyor. Özellikle sıcak aylarda yiyeceklerin çabuk bozulmasından dolayı ishal ve zehirlenme vakalarının görülme oranı da diğer mevsimlere göre artış gösteriyor"  

 

Alemdar'ın sıcakların yol açabileceği bu ve benzeri sıkıntılara karşı önerileri ise şöyle sıraladı:

 

Su tüketimini artırın:  Artan sıcaklarda ihtiyaca bağlı olarak tüketmemiz gereken miktarı da mutlaka arttırmalıyız. Su içmekte zorlanıyorsak aroma vermesi için içine kök tarçın, nane yaprağı veya limon, meyve dilimleri ilave edebiliriz.

 

Yaz meyvelerini eksik etmeyin: Özellikle su içeriği bol olan karpuz, kavun, çilek, üzüm, kiraz ve şeftali gibi meyveleri ara öğünlerinizde bol tüketiniz. Kavun ve karpuz, lif içeriğinden dolayı da tokluk hissi verir ve bağırsak hareketlerini düzenler.

 

Ana yemek tercihine dikkat:  Sebze, salata ve kremasız ızgara et ile tavuk ve balık öneriyoruz. Yaptığınız salatada bol domates kullanınız. Yeşillik ve salatalığın yanı sıra haşlanmış tahıl ve kuru baklagil ürünleri ile isteğe bağlı peynir, tavuk, balık ilave ediniz.

 

Kızartma ve salamuraya veda edin:  Yağlı ve hamurlu gıdalar, vücutta yorgunluğa, baş ağrısı ve yüksek tansiyona neden olur. Aşırı yağ alımı gastrointestinal sistem hastalıklarına da yol açabilir. Haşlama, ızgara, fırında pişirme gibi yöntemleri tercih ediniz. Çok tuzlu, salamura tüketiminden kaçınınız.

 

Temizlik ve saklama koşulları önemli:  Zehirlenmeye karşı dışarıda ve açıkta satılan yiyeceklerin tüketiminden kaçınınız. Çabuk bozulabilme özelliği olan protein içeriği yüksek gıdaları (et, yumurta, süt, tavuk, balık) açıkta bekletmemeye özen gösterin.

 

Mutlaka süt ve yoğurt tüketin: Özellikle yoğurt zehirlenmelere karşı iyi bir gıdadır. Ayrıca içerdiği kalsiyum sayesinde kalp ritmini de düzenler, sinir sistemini korur.

Okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan gazetemiz hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2013 Kocaeli Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : (0 262) 323 39 17-18-19 | Faks : (0 262) 322 75 55 | Haber Yazılımı: CM Bilişim