• BIST 97.291
  • Altın 144,193
  • Dolar 3,5593
  • Euro 3,9955
  • Kocaeli : 19 °C
  • İstanbul : 19 °C
  • Sakarya : 19 °C

Bilinçsiz spor, yaralanmalara yol açıyor

Bilinçsiz spor, yaralanmalara yol açıyor
Yazın gelmesiyle birlikte artan düzensiz ve bilinçsiz spor aktiviteleri, vücut direncinin düşmesine ve sakatlanmalara yol açabilir.

Uygun olmayan spor alanları ve özellikle kötü standartlardaki halı sahalar, yaralanmalar ve eklem hasarlarına neden olabilir.

 

Spor yaparken tercih edilmesi gereken kıyafetler ve ayakkabılar da uygun olmalıdır. Aksi takdirde ciddi sağlık sorunlarını beraberinde getirebilir.

 

Memorial Diyarbakır Hastanesi Ortopedi ve Travmatoloji Bölüm Başkanı Prof. Dr. Serdar Necmioğlu, yaz aylarında ortaya çıkabilecek yaralanmalara yol açan spor aktivitelerde alınması gereken önlemler hakkında bilgi verdi.

 

SPOR YAPARKEN SAĞLIKLI KALMAK İÇİN ÖNLEM ALIN

Spor, sağlıklı ve uygun koşullarda yapılmadığında özellikle kalp sorunlarına yol açabilir. Bu nedenle aktivitenin, kişinin kalp ve damar sağlığını olumsuz etkileyecek kadar ağır olmamasına özen gösterilmelidir. Spor, gerekli önlemler alınmadığında; düşme, kafa travmaları ve boğulma gibi yaşamsal tehlikelere de neden olabilir. Özellikle yamaç paraşütü ve dağcılık gibi adrenalin sporlarında bu oran oldukça yüksektir. Adrenalini yüksek bu aktivitelerde risklere karşı önlem alınmalıdır. Bunun yanında, sıcaklarda beslenme alışkanlıklarının düzenlenmesi ve gerekli sıvı tüketimi de spor yaparken genel vücut sağlığını korumak bakımından da gereklidir.  

 

DOKUDA ANİ ŞİŞME VE ŞİDDETLİ AĞRIYA DİKKAT 

Spor yaparken düşme sonrasında kişinin; yürüme fonksiyonunun olumsuz etkilenmesi, uzvunda his kaybı ve şekil bozukluğu varsa, hareketlerde kısıtlılık gelişmişse, vücudunun her hangi bir yerinde ani şişme ve şiddetli ağrı söz konusuysa, dokulardan anormal “çıtırtı” sesi alınıyorsa, kişi ciddi bir problemle karşı karşıyadır. Böyle durumda vakit kaybetmeden uzman bir doktora başvurmak çok önemlidir.

 

SPOR İÇİN SABAH VE AKŞAMÜZERİ SAATLERİ TERCİH EDİLMELİ

Spor travmalarındaki artış en aza indirilebilir ya da tamamen engellenebilir. Bunun için öncelikle yaz sıcaklarında güneşin dik olarak geldiği öğle saatlerinde açıkta spor yapılmamalıdır. Spor, yemekten en az 3 saat sonra yapılmalıdır. Vücutta sıvı kaybı oluşmaması için yeteri kadar sıvı tüketilmeli, gerekirse spor arasında sıvı alınmalıdır. Ağır spor yapanlarda mutlaka vücudun spor öncesi germe ve hafif koşu eksersizleri ile vücut ısıtılmalıdır. Spora uygun giysi, ayakkabı ve doğru malzeme kullanmak çok önemlidir. Hava geçiren spor malzemesi ve çorapları kullanılmalı, naylon oranı düşük ürünler tercih edilmelidir.

 

DÜZENLİ GECE UYKUSU ÖNEMLİ

Özellikle amatör spor yapanlar veya spora yeni başlayanlar, tıbbi yönden şikayetleri varsa, mutlaka detaylı bir kontrolden geçmeli, kalp ve akciğer kapasiteleri değerlendirilmelidir. Bu kişiler uygun şekilde proteinden zengin, lifli gıdalarla beslenmeli, alkol ve sigaradan uzak durmalıdır. Sporcunun düzenli bir gece uykusu da olmalıdır.

Okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan gazetemiz hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2013 Kocaeli Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : (0 262) 323 39 17-18-19 | Faks : (0 262) 322 75 55 | Haber Yazılımı: CM Bilişim