• BIST 89.371
  • Altın 146,677
  • Dolar 3,6426
  • Euro 3,9175
  • Kocaeli : 19 °C
  • İstanbul : 19 °C
  • Sakarya : 19 °C

Bir İstanbul masalı!..

Mustafa Küpçü

“Uygarlık” bir ülkenin maddi ve manevi varlıklarının bütünüdür.

Bir ülkenin “uygarlık ölçütü” araştırılırken, şu temel sorular sorulmalıdır;

  • Bu ülkede yaşayan insanlar, dünden bu güne kendileri ve insanlık için neler üretmişler? Bilim ve teknolojideki yerleri nedir?
  • Kentleri nasıl planlamışlar? O kentlerdeki “tarihi ve doğal dokuyu” koruyabilmişler mi yoksa hoyratça yok etmişler mi?
  • Kent içi ve çevre trafik düzeni insanlar ve doğa için zarar ve tehlike arz ediyor mu?
  • O ülkede ve kentlerde yaşamak “güvenli mi?”

Sorulabilecek başka sorular da var ama bugün benin dile getirmek istediğim konu için bu kadarı yeterli.

 İzmit’ten-İstanbul’a özel araçla seyahat etmekten – çok samimi bir ifadeyle nefret ediyorum!

Özellikle otoyolda, kendimi ve beraberimdeki insanları güvende hissetmiyorum. Hemen her saatte ve yol boyunca yoğun bir trafik ve o trafikte seyreden “ruh hastası sürücüler” var!

Geçen hafta içinde, bir akraba ziyareti için Şarköy’e doğru yola çıktım. İzmit’ten hareket saatim 10.15 idi. Çamlıca gişelerine vardığımda saat 11.35’i gösteriyordu. “İyi geldik” dedim! OGS-HGS geçiş telaşı tam 15 dakika sürdü. Gişeleri geçtim ama trafik adeta kilitlendi. “Fatih Köprüsü ayrımından sonra rahatlarız” diye teselli aradım! Abartısız belirtiyorum, “birinci vites-fren” ile 2 saat 25 dakika sonra Köprü’den karşıya geçebildim! Sonra önce ikinci vitese geçebildim! Büyükçekmece geçişinden sonra trafik normale dönebildi. Tekirdağ’a yaklaşık 70 km kala otoyol üzerinde bir akaryakıt istasyonu ve yemek yiyecek yer buldum ve mola verdim. Koşa koşa tuvalete gittim! Neredeyse aracım tuvalete dönecekti!

 “Kınalı-Tekirdağ” otoyol çıkışından Silivri’ye, oradan Tekirdağ’a ve sonra da Şarköy’e vardım. Şarköy girişindeki akaryakıt istasyonunda bekleyen akrabamla buluştuğumda saat 17.20 idi!..İzmit-Şarköy arasını tam 7 saatte alabilmişim!

Özellikle İstanbul giriş ve çıkışında ham de otoyolda yaşadığım bu çilenin tek nedeni, İstanbul’un çarpık ve insafsız büyümesidir!

Bunun nedeni ise; dünden bugüne bu kenti yönetenlerin “KENT PLANLAMASI” bilinçsizlikleri ve “RANT HIRSIZLIĞIDIR!”

Devasa GÖKDELENLER sarmış İstanbul’u. İstanbul’da inşaat çalışmaları tam gaz sürüyor. Çünkü rant yani “kolay ve büyük para kazanma” olanakları var! İyi ama, o gökdelenlere gelecek yeni nüfusun İstanbul’da yaratacağı trafik yükü ve buna uygun “Altyapı” planlanmış mı? HAYIR, HAYIR, HAYIR!’

İstanbul’a 10 tane daha köprü yapsanız, Kuzey ormanlarını tamamen yok edip otoyola çevirseniz, İstanbul’u “İnsan gibi yaşanabilecek UYGAR BİR KENT yapamazsınız!”

Çünkü “RANT HIRSIZLIĞI” sürüyor!

Çünkü, bu ülkeyi yönetenler halka değil, “Otomotiv sektörüne hizmet ediyor!”

Ve, soyulan Türk halkı oluyor!

Arkadaşlarım, geçen gün yeni açılan “Yalova-Gemlik” arası otoyoldan geçmişler ve o kısacık mesafeye 8.5 lira ödemişler!

“Körfez Köprüsü” yerli-yabancı şirketlerin ortaklığı ve “dış kredi ile ve uluslar arası çifte kavrulmuş sömürü yöntemi olan “YAP-İŞLET” yöntemi ile yapıldı. Şimdi her geçişte yaklaşık 120 TL ödenecek. Dolar arttıkça köprü geçiş maliyeti de artacak. Taahhüt edilen sayıda araç geçmezse, Hazine’den o geçilmeyen sayıda bedel ödenecek.

SOYULUYORUZ EY MİLLET! Farkında mısınız? Yoksa, Gülhane Parkı’nda mısınız?!..

 

 

Bu yazı toplam 993 defa okunmuştur.
Okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan gazetemiz hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2013 Kocaeli Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : (0 262) 323 39 17-18-19 | Faks : (0 262) 322 75 55 | Haber Yazılımı: CM Bilişim