• BIST 82.363
  • Altın 147,310
  • Dolar 3,7689
  • Euro 4,0344
  • Kocaeli : 6 °C
  • İstanbul : 8 °C
  • Sakarya : 6 °C

Biz de soruyoruz: Bu rezillik ne zaman bitecek?

M.Tanzer Ünal

Dün, Ulaşlı’dan postaya verilen bir mektup elimize ulaştı.
Açtık okuduk…
Ergin Tosun isimli bir okurumuz göndermiş.
Mektup ve ekinde 3 fotokopi…
Mektup, “Yayınlamak mümkün mü?” diye başlıyor, “Bu rezillik ne zaman bitecek?” diye sona eriyor.
Rezilliğinden sözünü ettiği kurum, SEDAŞ.
Zaten, sözü edilen başka bir kurum olsaydı, şaşardık.
SEDAŞ, özelleştiğinden beri şehrimizdeki rezilliklerin çoğuna imza atıyor.
Mübarek, sanki elektrik dağıtım değil, “rezillik” üretim merkezi…
Abonesi olup da SEDAŞ’tan şikayetçi olmayan bir kişi çıksın, dişimi kıracağım.
Ya ikide bir habersiz elektrik kesintisi yaşıyordur…
Ya sembolik borcu nedeniyle elektriği kesiliyordur…
Ya da Ergin Tosun’un şikayetinde olduğu gibi, elektrik saati sürekli yanlış okunuyordur.
Ulaşlılı Ergin Tosun’un dile getirdiği “rezillik”, bakın nasıl?
Ergin Tosun, Ulaşlı’da Yavuz Sultan Selim Mahallesi 37’nci Sokak’ta oturuyor.
2 Mayıs 2012 tarihinde okunan ve aynı gün tebliğ edilen elektrik faturasını okuyunca, gözleri faltaşı gibi açılıyor.
573 lira…
Üzerinde durmuyor, bedel bankadan otomatik olarak ödeniyor.
Aradan bir ay geçiyor…
1 Haziran 2012’de yeni bir elektrik faturası daha geliyor.
24 lira 30 kuruş…
Bir ay 573 lira, diğer ay 24 lira…
Halbuki, her iki ayın elektrik tüketiminin de birbirine yakın olması gerekir.
Seyahate gitmemişlerdir, düzenli olarak evdedirler.
Bu iş kafasını kurcalar.
2 Mayıs 2012 tarihli faturaya bakar, son endeks 89 bin 127’dir.
1 Haziran 2012 tarihli faturada ise endeks 89 bin 200’dür.
Elektrik sayacına bakmak aklına gelir, rakamı görünce dona kalır.
88 bin 556…
Bu nasıl iş!
Gelen faturaya tekrar bakar, 89 bin 200.
Durumu, not düşer…
“1 Haziran 2012 saat akşam 9. 30. Sayaçtaki rakam 88.556”
Ertesi gün, tarih belirten fotoğraf makinesiyle sayacın fotoğrafını çeker.
Akşam 3 Kw. elektrik kullanılmış ve sayaç 88 bin 559 olmuştur.
Çektiği o fotoğrafı da mektubun ekinde bize gönderir.
Şu rezilliği görüyor musunuz?
Ergin Tosun’un sayacında endeks 88.556 olarak görünmesine rağmen, SEDAŞ’ın faturasında 89.200 yazıyor.
Aynı günkü endeks arasında 644 Kw. fark var.
Diyeceksiniz ki, “Bir anlık dalgınlık, yanlış okunmuş olabilir.”
İyi de…
2 Mayıs 2012 tarihli fatura da mı “yanlış okunmuş” tur?
Bu faturada da “89 bin 127” yazmaktadır.
Halbuki gerçek elektrik tüketimi, 88 bin 556’tir.
SEDAŞ, çok uyanık.
Bildiğiniz gibi değil…
Yanlışlık dediğin 3-5 Kw. olur.
644 Kw. olmaz…
********
SEDAŞ, bu yanlışlığı (!) kaç abonede yapmıştır acaba?
Bu yöntem, bir “finans temin etme” yöntemi midir?
Biliyorum…
SEDAŞ yetkililerinden, bu rezillikle ilgili de cevap alamayacağız.
Yıllardır elektrik kesintisi şikayetlerine kulaklarını tıkıyorlar, “fazla fatura” rezilliğini de duymayacaklardır.
Olsun…
Biz yine yazmaya devam edeceğiz.
Bir gün…
Belki bir gün…
SEDAŞ’tan hesap sorma yürekliliğini gösterecek bir devlet yöneticisi, bir kent yöneticisi çıkar.

Bu yazı toplam 1140 defa okunmuştur.
Okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan gazetemiz hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
      Tüm Hakları Saklıdır © 2013 Kocaeli Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
      Tel : (0 262) 323 39 17-18-19 | Faks : (0 262) 322 75 55 | Haber Yazılımı: CM Bilişim