• BIST 104.123
  • Altın 145,971
  • Dolar 3,4910
  • Euro 4,1702
  • Kocaeli : 10 °C
  • İstanbul : 21 °C
  • Sakarya : 10 °C

Bizim Okan, bir yılda nasıl 45 kilo verdi?

M.Tanzer Ünal

Bu yazıyı özellikle tüm kilolu okurlarımın, özellikle Sami Pekdemir, Haluk Ulusoy, Volkan Güdeberk ve Ali Rıza Kasım dostlarımın okumasını istiyorum.
Bu yazıyı okuduktan sonra, belki kendileri için bir başlangıç yaparlar, aynı yöntemle kilolarından kurtulurlar.
Yazımın kahramanı, Okan Çağlar…
Okan, uzun yıllar Gebze Organize Sanayi Bölgesi’nin genel direktörlüğünü yapmıştı, emekli oldu, gitti Datça’ya yerleşti.
Eşi Nurçin ile birlikte Datça’da huzurlu bir emeklilik yaşamı var.
Bu “kilo” işine gelince…
Muhteşem bir kilosu vardı. 140 kilo…
Orta kilolu iki kişi veya üç zayıf bayanın kilolarının toplamı kadar…
“İflah olmaz” bir hali vardı.
Kilolarından şikâyetçiydi, ama yemeden de edemiyordu.
Hele Datça’da…
Günlük yaşamında en büyük zevkiydi yemek yemek.
Ara sıra telefonlaşırız.
Bir ara, “Artık zayıflamaya karar verdim” demişti de ciddiye almamıştım.
Okan bu, pazartesi rejime başlar cuma günü bitirir, diye düşünmüştüm.
Ben dahil, kilo derdi olanların klasik taktiği…
Bu defa, ciddi rejim yapmış.
Daha doğrusu beslenme alışkanlığını değiştirmiş, bir yılda 45 kilo vermiş.
140 kilodan 95 kiloya…
Eşi Nurçin de 25 kilo vermiş.
Ben fazla uzatmayayım, sözü Okan’a bırakayım.
Kilonuz yoksa bile dikkatle okuyun!
“Tanzer’ciğim, size eşimle iki yıla yaklaşan bir süreç içinde başarı elde ettiğimiz zayıflama hikâyemizi yazdım. Eminim okurlarınız arasında bu konuda sorun yaşayanlar vardır. Onlara hem yaşadığımız süreci hem de azmettiğiniz zaman nasıl düzenli olarak kilo verebileceğinizi anlatmak istedim. Umarım değerlendirirsiniz.
Bu yazının bir özelliği de zayıflayarak nasıl sağlığıma kavuştuğumu, tansiyon, kolesterol ve şeker hastalıklarından nasıl kurtulduğumu göstermesidir.
Biliyorsunuz eşimle birlikte sizin de çok sevdiğiniz Datça beldesinde yaşıyoruz. Sağlıklı yaşam alışkanlıklarımızı çevremize de yaymak için Datça’da bir fan kulüp kurduk.
Bu mucizenin başlangıcı sadece ve sadece 12 TL’lik bir kitaptır, bu kitap yaşamımızı değiştirdi.
ZAYIFLAMA HİKÂYEMİZ
Hem ben hem de eşim, yaşamımız boyunca çeşitli diyetler denedik. Özellikle eşimin gitmediği diyetisyen kalmadı. Aç kalarak kilo verdiğimiz diyetler bittiğinde, o kiloları hep fazlasıyla geri aldık. 2011 yılının ortalarına doğru zayıflayabilme konusunda her ikimiz de umudumuzu yitirmiştik. Ben 140 kiloya ulaşmıştım. Kendimizi bu şekilde kabul etmekten başka çaremiz kalmamıştı. Yıllardır çektiğim tansiyon, şeker, kolesterol problemlerimin dışında bir de eklem problemleri ile tanıştım. Neredeyse yürüyemez hale geldim.
Ağustos 2011’in başında evimize gelen bir arkadaşımız, bize “Karatay Diyeti” kitabından bahsetti. Hemen kitabı aldık, 15 Ağustos’ta diyeti uygulamaya başladık.
Bir taraftan da Karatay Diyeti’nin olmazsa olmazı olan sporu yapmamız gerekiyordu. Spor Hocası Aysun Darcan ile anlaşıp haftanın beş günü pilates yapmaya başladık.
İlk iki ayda ben 10 kilo verdim, eşim Nurçin ise 6 kilo. Bu kayıplar bizleri inanılmaz mutlu etti. Çok yolumuz olduğunu biliyorduk ama bu işi başaracağımıza da artık inanmıştık. Dördüncü ayın sonunda ben 20 kilodan kurtulmuştum, eşim de 12 kilo vermişti. Kilolar birer birer gidiyordu ama ilk başlardaki zayıflama hızımız biraz yavaşlamıştı.
TARTIŞMALAR BİZİ KORKUTTU
2011 yılının son aylarında medyada inanılmaz bir tartışma başladı. Bazı doktorlar kolesterol haplarının mutlaka alınması gerektiğini, Karatay Diyeti’nin yanlış olduğunu söylüyordu. Çok korktuk. Çünkü ben 10 yıldır raporlu kolesterol ve şeker hastasıydım, eşim de şeker hastası… Bu diyete başlarken de Prof. Dr. Canan Efendigil Karatay’ın önerisiyle kolesterol ilaçlarını bırakmıştım.
Bu korkuyla Marmaris’te bir hastaneye gidip doktora durumumuzu tüm açıklığıyla anlattık. Gerekli tahlillerimiz yapıldı. İnanılmaz bir sonuçla karşılaştık. Aylardır hiç ilaç içmediğim halde kolesterol ve şeker değerlerim son 10 yılda hiç olmadığı kadar iyiydi ve ikimizin de kan değerleri normale dönmüştü.
İLAÇLARIMI ÇALIŞMA BAKANI’NA GÖNDERDİM
Bunun üzerine dönemin Sağlık Bakanı Recep Akdağ’a, bize kullandığımız ilaçları veren SGK’nın bağlı olduğu Çalışma Bakanı Faruk Çelik’e ve Başbakan’a 07.12.2011 tarihinde bir yazı göndererek durumu anlattım. Eski raporlarımı ve son tahlil sonuçlarımı gönderdim. İçmediğim yedi kutu kolesterol ilacını da Çalışma Bakanı’na yazdığım yazıyla birlikte yolladım. Yazımı şöyle bitirdim: “Benim gibi obez olan şeker ve kolesterol hastalarına ilaç raporu vermek yerine Karatay Diyeti kitabının verilmesinin çok daha yararlı olacağını ve ülkemiz ekonomisine büyük katkı sağlayacağını düşünmekteyim…”
Yazıyı gönderdiğimin ertesi günü Çalışma Bakanı Faruk Çelik’in özel kalemi aradı. Telefonda durumu özetledim.
Bu olaydan birkaç ay sonra Faruk Bey’in ilaç işverenleri ile kolesterol ilaçlarıyla ilgili bir toplantı yaptığını, Datça’da üst komşum ve büyük bir ilaç firmasının sahibi (DEVA’nın) olan arkadaşımız Philpp’ten tesadüfen öğrendim. Bu olay da beni çok mutlu etti.
Çünkü hem kilolarımızın bir kısmından kurtulmuş, hem ilaç almadığımız halde sağlığımıza kavuşmuş, hem de ülkemizin bazı ilaç firmaları tarafından soyulmasının engellenmesi için vesile olmuştuk.
Bu sonuçlardan sonra Canan Hanım’a o kadar çok inandık ki, 100’e yakın kitabını çevremizdekilere hediye ettik.
Önce Kargı Koyu’ndaki Yeşim Bar ile ‘Karatay mönüsü’ çalışması yaptık. Daha sonra bazı ev yemekleri yapan lokantalar bu girişimimizi izledi.
Şimdi Datça, ‘sağlıklı yaşam merkezi’ olma yolunda yavaş yavaş ilerliyor. İnşallah yakında Datça’da kilolu kimse kalmayacak ve kilosu olanlar da Datça’ya zayıflamak için gelecekler.
Bizler artık Canan Hanım’ın misyonerleri haline geldik. İşin enteresan yanı; Canan Hanım’la hiç yüz yüze gelmedik. Ben mail adresini öğrendim, kendisine gelişmeleri mail’le iletiyorum.
HİÇ AÇLIK ÇEKMEDİK
Günlerce kilo veremediğim dönemler oldu ama moralimizi hiç bozmadık. Ben bir yılda 45 kilo verip 90’lı kilolara düştüm. Eşim de 25 kilo verdi. Eşimin daha vereceği 5, benim de yaklaşık 10 kilom var.
Düşünebiliyor musunuz, bir kitap okuduk yaşamımız değişti! İnanın bu kiloları hiç aç kalmadan verdik ve hiç zorlanmadık.
Şu anda Datça’da sokakta yürürken kilolu birisini görünce hemen eşimle birbirimize “Bu kişiyi de Karatay’a başlatmamız lazım” diyoruz.
Bizler iki emekli olarak “sosyal sorumluluk projesi” gibi bu işi benimsedik. İnsanlara deneyimlerimizi anlattıkça ve onların da kilo verip mutlu olduklarını görünce, bundan çok büyük mutluluk ve keyif almaya başladık.
Deneyimlerimizi ve yaşadıklarımızı daha fazla kişiye duyurabilmek amacıyla Facebook’ta “Karatay Diyeti ve Sonuçları” ile “Obeziteye Son” sayfalarını oluşturduk. Zayıflama hikâyemizi bu sayfalardan paylaştık.
Pek çok kişi “Neler yiyorsunuz?” diye sorduğundan, ne yersek yiyelim fotoğraflarını çekip “Obeziteye Son” sayfasından paylaşıyoruz.”
**********
Bizim Okan Çağlar’ın anlattıkları böyle.
Dilerim, fazla kilo sıkıntısı çeken okurlarıma yararlı olur.
İyi pazarlar!

“Karatay Diyeti”

Karatay Diyeti, Prof. Dr. Canan Efendigil Karatay’ın en son yapılan araştırmaları esas alarak geliştirdiği
doğru beslenme sistemidir.

Tercüme diyetlerde olduğu gibi bir kibrit kutusu, bir kaşık gibi kavramlar yerine doyana kadar doğru besinler (glisemik indeksi düşük gıdalar) yeme esasına dayanıyor. Kalori hesabı yok… Uygulaması çook kolay. Ara öğünler yok. Tercihan iki öğün yiyorsunuz.

YASAKLAR
(Glisemik indeksi yüksek gıdalar) SERBESTLER
(Glisemik indeksi düşük gıdalar)
Un ve unlu her türlü gıda (Ekmeğin her çeşidi) - Kavrulmuş kuru yemişler Taze ceviz, taze fındık, taze badem
Her türlü şeker, şekerli her türlü gıda, her türlü tatlandırıcı ve diyabetik ürünler Kuru Kayısı (3-5 ad)
Pirinç, patates, pişmiş havuç Bulgur, Pişmemiş havuç
Karpuz, kavun, üzüm, incir, muz Şeftali, elma, erik, kiraz vb (Günde 1 porsiyon)
Markette satılan tavuk, yumurta ve markette satılan fabrikasyon her türlü ürün ile sucuk, salam, sosis Serbest dolaşan tavuk, doğal her türlü ürün ve yumurta ile pastırma
Her türlü meşrubat (diyet – light ürünler dâhil), meyvalı yoğurt, Nescafe, her türlü alkollü içecekler Soda, ayran, yoğurt, bol su (günde en az 2 litre), bitki çayı, Türk Kahvesi, filtre kahve
Ayçiçek yağı, margarin Tereyağı, zeytinyağı, fındık yağı,
Tahıllar Et, balık, sebze, salata, bakliyat, yer fıstığı
Ara öğünler, doymadan sofradan kalkmak, saat 20:00 den sonra bir şeyler yemek veya atıştırmak. Şayet ara öğün yeme ihtiyacı hissederseniz bilin ki bir önceki yemeği doyana kadar yememişsiniz. Kalori hesabı olmadığı için serbest gıdaları saat 20:00 yi geçmemek koşuluyla doyana kadar yemek, tercihan günde 2 öğün yemek, (saat 20:00 den sonra su kahve, çay, ayran, soda içilebilir.)

Kahvaltı:
• Bir avuç içi kadar peynir
• Bir çay bardağı dolusu ceviz veya taze fındık veya taze badem (100 gr)
• Üzerine zeytinyağı dökülmüş domates
• Arzu ederseniz her türlü yeşillik
• 8-10 adet yeşil veya siyah zeytin.
• 3-4 adet kuru kaysı (Tatlı ihtiyacını bu kaysı yok ediyor)
• 2 adet çok fazla pişmemiş yumurta. Yumurtanın sarısının etrafında fazla pişmeden dolayı yeşillenme (kararma) varsa o yumurtayı sakın yemeyin. Yumurtaları yağda pişirebileceğiniz gibi menemen de yapabilirsiniz. Tereyağında pastırmalı yumurta bile yiyebilirsiniz.

Bu kahvaltı sizi en az 5 saat tok tutacak. Şayet 5 saatten önce acıkırsanız bilin ki kahvaltıyı eksik yediniz. (Biz kahvaltıyı 09.00 gibi yapıyoruz)

• Yemek / Akşam 20:00 den önce mutlaka yenmesi gerekiyor. Biz saat 15:00 – 16:00 gibi yemeğimizi yiyoruz. Akşam saat 19:00 - 20:00’de de bir porsiyon meyve / yoğurt yiyoruz. Şayet akşam yemek yiyeceksek saat 15.00 gibi biraz taze kuruyemiş ile bir porsiyon meyve (1 ad şeftali veya 1 ad elma veya 1 ad armut veya 8 ad erik vb) ile açlığımızı bastırıyoruz.

• Çorba (arzu ederseniz)
• Et veya balık veya etli sebze yemeği veya serbest dolaşan tavuk
• Zeytinyağlı yemekler
• Yoğurt, her türlü yeşillik,
• Bulgur pilavı,



Günde en az yarım saat yürüyüş yapmadan kilo vermek neredeyse imkânsız. Biz günde 1 saat ile spora başladık. Bunun ½ saati pilates, ½ saati yürüyüştü. Şimdi 1 saat pilates, ½ saat yürüyüş toplam 1,5 saat spor yapıyoruz.
Şekerinizi dengede tutarak sağlıklı bir biçimde beslenip, diyetisyenlere para ödemeden iyi zayıflamalar…

Ayrıntılı bilgi “Karatay Diyeti” kitabı I – II - III

Bu yazı toplam 2432 defa okunmuştur.
Okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan gazetemiz hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2013 Kocaeli Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : (0 262) 323 39 17-18-19 | Faks : (0 262) 322 75 55 | Haber Yazılımı: CM Bilişim