• BIST 106.711
  • Altın 143,514
  • Dolar 3,5567
  • Euro 4,1387
  • Kocaeli : 14 °C
  • İstanbul : 25 °C
  • Sakarya : 15 °C

Bu zararı kim ödeyecek?

Abdullah Karagöz

Karayollarının Karamürsel’deki “Hisseli Harikalar Sirki” çalışmalarını Kocaeli Valisi Topaca, Büyükşehir Belediye Başkanı Karaosmanoğlu ve Karayolları 1-17. Bölge Müdürü Mehmet Karaman’ın “denetlediği” haberini görünce dikkatle okudum.
Vali, Büyükşehir Başkanı ve Karayolları 1-17. Bölge Müdürü önce, yıllardır “Dede Korkut Masalı” gibi yapımı bir türlü hala bitmeyen Gölcük-Karamürsel-Yalova yolunu incelemişler!
Habere göre “Protokol” sadece inceleme yapmamış, bir de “DENETİM” yapmış.
Vali Ercan Topaca, “ D-100 ve D-130 Karayolları üzerindeki” (buna Karamürsel de dahil) yapım, onarım, asfaltlama ve işaretleme çalışmalarının devam ettiğini, özellikle D-130 üzerindeki yolun (Gölcük-Karamürsel) bu bölümündeki çalışmaların “HIZLA” tamamlanmasının önemini vurgulamış,
Veeee… D-100 ile D-130 Karayolları üzerindeki çalışmaların hızlandırılması için KARAYOLLARI ile Koordineli çalışacaklarını söylemiş!
Buna da şükür, cumhuriyet içinde “cumhuriyet” yönetimi ile idare edilen karayollarının, 1-17. Bölge Müdürü Mehmet Karaman, Kocaeli Valisi’ne “Koordineli” çalışma için okey demiş!
Sizleri bilmem ama ben, bu karayollarının çalışmasına pek takıntılıyım!
Karayollarının Gölcük-Karamürsel arasında yaptığı çalışmalardan en son birini nakledeyim, benim bu karayollarına neden takıntılı olduğumun doğruluğuna veya yanlış olduğuna siz karar verin.
Karayollarının eskiden Karamürsel’in Kocaeli’nden giderken Yalova çıkışında “Bakımevi” vardı. Şimdilerde o bakımevi ve yanına kondurulmuş birkaç prefabrik yapı karayollarının “Kontrol Mühendisliği” ofisi olarak kullanılıyor.
Anlatacağım olay bu bahsettiğim Karayolları Kontrol Mühendisliği binasına çok yakın, 2 vaka(!)
KARAYOLLARI, Karamürsel’in “DALYAN” mevkiinde duble yol ve de yağmur suları toplayan boru döşeme işini bir de üstgeçit yapıyor.
Önce üstgeçitteki olayı nakledeyim
Üstgeçit’in deniz kısmına gelen ayağı için devasa makinelerle geniş bir çukur açıldı. Ardından tam ortasına 2 metre genişliğinde 5-6 metre yükseklikte ve en az 50 metre uzunluğunda çelik kalıplar içinde BETON döküldü. Bir gün sonra aynı beton karayollarına ait iş makineleri ile kırıldı. Merak bu ya gittik, çalışanlara betonun neden kırıldığını sorduk:
-Yanlış olmuş (!)
Dediler.
İkincisi ise yine aynı bölgede Misli Çeşme mevkiinden Karayolları Kontrol Mühendisliği binasına ilerleyen yol kenarına karayollarının “Yağmur suları” toplama görevini yapacak 500 lük çift borudan 135x2 (270) metre borunun üstüne çakıl dökülüp bırakılması ve Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nin ihalesini alıp “Yan Yolları” yapan firmanın Deniz 1 ve 2 Apartmanları ile bu binaların yanında inşaatı devam eden binanın önüne yaptığı 7 metre yükseklikte taş duvar sırasında boruların tahrip olması. Tahrip olan 135 metre uzunluğundaki 500’lük burgulu Colegıo boruların sökülüp çöpe atılması ( !)
Bu 2 olaydan birincisi, Karayolları Kontrol Mühendislik binasına çok uzak yerde olsa hadi uzakmış dersiniz. Ancak Karayolları KONTROL MÜHENDİSLİK binalarının yanı başında olunca, insan ister istemez Karayolları “kontrol” mühendislerinin ne iş (!) yaptıklarını merak ediyor.
İkincisinde Kocaeli Büyükşehir Belediyesi, Karamürsel Belediyesi’nin “yan yol” projesini kale almadan kendi yaptığı proje ile karayolları tarafından döşenen 135x2 ( 270) metre boru, duvar yapımı sırasında tahrip edilmiş, çöpe atılmıştır. Bu bölgede Karamürsel Belediyesi’nin yan yolu iptal olmuş, yer altına alınması gereken elektrik direkleri “para kalmadığı” gerekçesi ile yapılan duvarın üzerine monte edilmiş.
Şimdi sözün bittiği yere geliyorum
Karayolları tarafından üstgeçit yapımında yapılan YANLIŞ ve kırılan betonun zararını,
duble yolda, tahrip olan 135 metre uzunluğunda çiftli 500’lük “Yağmur Suları Toplama” borularının tahrip olmasına ve ÇÖPE atılmasına sebep olan Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nin sebep olduğu ZARARIN (miktarlarının belirtilerek) KİM ve KİMLER tarafından ödeneceğini veya ödenmesi gerektiğini, Karayolları 1 ve 17. Bölge Müdürü Mehmet Karaman’a, Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı Karaosmanoğlu’na, yolun bu bölümünde “denetim” yaptığı ifade edilen ve yoldaki çalışmaların hızlandırılmasını isteyen Sayın Vali Ercan Topaca’dan, Kocaeli ve Karamürsel halkı adına soruyorum.
“BU ZARARI KİM ÖDEYECEK? ”

NOT: Sadece,Org burgulu 500’lük borunun metre fiyatının 50 dolar olduğu söyleniyor.

Bu yazı toplam 1544 defa okunmuştur.
Okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan gazetemiz hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2013 Kocaeli Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : (0 262) 323 39 17-18-19 | Faks : (0 262) 322 75 55 | Haber Yazılımı: CM Bilişim