• BIST 106.736
  • Altın 141,095
  • Dolar 3,5210
  • Euro 4,0955
  • Kocaeli : 16 °C
  • İstanbul : 22 °C
  • Sakarya : 16 °C

Büyüklerin yeme davranışı çocukları da etkiliyor!

Büyüklerin yeme davranışı çocukları da etkiliyor!
Uzman Diyetisyen Şefika Aydın Selçuk, yaz aylarında çocuk beslenmesi konusunda bilgiler verdi.

Sıcak yaz günlerinde çocuğunuzun yeterli ve dengeli beslenmesini istiyorsanız, çocuk beslenmesi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenleri bilmeniz gerekiyor.

 

Özellikle okul öncesi çağ, çocuklarda bütün hayatları boyunca beslenme alışkanlıkları açısından oldukça şekillendirici bir dönemdir. Bu dönemde çocuk beslenmesine daha çok önem verilmelidir. Büyüklerin yeme davranışları, özellikle bu dönem çocukları için en önemli faktördür. Bu yaşlarda çocuklar ebeveynlerinin yeme davranışlarını taklit ederler ve onların sahip oldukları beslenme düzenini edinirler. Bu nedenle büyüklerin, sadece çocukların öğünlerini değil, kendi öğünlerini de düzenlemeleri ve dengeli beslenme alışkanlığı edinmeleri gerekmektedir.

 

Çocuğun gerek sağlıklı beslenme alışkanlığı kazanması, gerekse büyüme ve gelişmesini tamamlayabilmesi için, kendisine tüm besin gruplarından,  besinlerin uygun pişirme yöntemleri ile sunulması ve öğün atlanmadan beslenmesi, çocuğun sağlıklı bir birey olmasının ön koşuludur.

 

Çocukların bu dönemde yiyecek tüketimleri günlük olarak değişmektedir ve bazı günler az, bazı günler fazla yemeleri bu yaş grubunun özellikleri arasında bulunmaktadır.

 

Yaz aylarındaki sıcaklık artışları metabolizmada bir miktar yavaşlamaya neden olur. Bu nedenle yaz aylarında kış aylarına nazaran besin tüketiminde daha dikkatli olmak gerekir. Okulöncesi çocuklarda yaz aylarında düzenli üç öğün yemek tüketilmesi çok önemlidir. 24 saatlik süre içinde en uzun aradan sonra yenilen öğün olan kahvaltı, her mevsim olduğu gibi yaz aylarında da günün en önemli öğünüdür. Kahvaltının geç edilmesi, bu nedenle öğün sayısının azaltılması kesinlikle doğru değildir.

 

Yaz aylarında çocukların kahvaltıları;

Karbonhidrattan zengin olmalı. Karbonhidratlar kas ve beyin için temel enerji kaynağıdır. (Ekmek, meyve, meyve suyu, tahıl gevrekleri karbonhidrattan zengindir.)

Demir içeriği yüksek olmalı. Demir kansızlık olarak bilinen anemiyi önlemek için gereklidir. (Yumurta veya zenginleştirilmiş tahıl gevrekleri, pekmez tüketilebilir.)

Kemik gelişimi için kalsiyumdan zengin olmalı. (Süt, peynir, pekmez iyi kalsiyum kaynağıdır.)

İleride oluşabilecek kalp-damar hastalıkları ve obezite riskini azaltmak için yağ ve kolesterolden düşük olmalı. (Et ürünleri (sucuk, salam, sosis) yerine peynir tercih edilebilir.)

Posa açısından zengin bir kahvaltı kabızlığı engellemek için büyük önem taşır. (Meyve, sebze, kepekli tahıllar tercih edilebilir.) Yaz aylarında çocuklarda ishal sık görülen bir hastalıktır. Eğer çocuğunuz ishal olursa posa içeriği yüksek besinleri kesmeniz gerekir.

Sıvı içeriği yüksek olmalı. (Sıcak, nemli havalarda vücut terleyerek sıvı kaybını arttırır. Serinletici içecekler(taze sıkılmış meyve suyu, ayran soda…) ve su içeriği yüksek meyveler vücudun serinlemesine yardımcı olur)

Mutlaka sebze, meyve veya taze sıkılmış meyve suyu yer almalı. (Özellikle C vitamini ihtiyacını karşılamak için)

Çeşitli yiyeceklerden oluşmalı.

Okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan gazetemiz hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2013 Kocaeli Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : (0 262) 323 39 17-18-19 | Faks : (0 262) 322 75 55 | Haber Yazılımı: CM Bilişim