• BIST 97.533
  • Altın 145,781
  • Dolar 3,5801
  • Euro 4,0019
  • Kocaeli : 18 °C
  • İstanbul : 19 °C
  • Sakarya : 18 °C

CHP’li Kaplan, YHT projesini meclise taşıdı!

Mesut Akbulut

Yüksek Hızlı Tren (YHT) Projesi için düğmeye basıldı. Özellikle öğrenciler, İzmit-Gebze hattının kapatılmasına tepkili. Yapılan açıklamalara göre 1 Şubat 2012 tarihinden itibaren firmanın programı doğrultusunda Derince-Gebze kesiminin tamamen trafiğe kapatılacağı, Köseköy-Derince hattının ise tek yön üzerinden işleyeceği duyuruldu…
Konuya duyarlı olan CHP Kocaeli Milletvekili Mehmet Hilal Kaplan, YHT projesi için Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım tarafından yazılı olarak cevaplandırılması isteğiyle TBMM Başkanlığına şu soru önergesini verdi;
Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren Projesi Köseköy-Gebze kesiminin Rehabilitasyonu ve Yeniden İnşası Projesine ilişkin Yapım Sözleşmesi 14 Ekim 2011 tarihinde imzalanmış olup yüklenici firma, 25 Kasım 2011 tarihinde işe başlamış ve 15 Aralık 2011 tarihinde firmaya yer teslimi yapılmıştır. TCDD tarafından yapılan ilk açıklamada Köseköy-İzmit-Gebze hattının 17 Aralık 2011 tarihinden itibaren gündüz saatlerinde daha sonra 30 Ocak 2012 tarihinden itibaren tamamen ulaşıma kapatılacağı duyurulmuş, kamuoyunun ve sendikaların verdiği tepkilerden sonra gündüz saatlerinde ulaşıma kapatılma kararı üç kez ertelenmiştir.
Ertelenme sebebi olarak ise yüklenici firmanın teknik ekipmanlarını gümrükten henüz çekememesi gösterilmiştir. En son 19 Aralık 2011 tarihinde İVEDİ ibaresiyle TCDD Genel Müdürünün imzasıyla yayınlanan bildiride bahsi geçen demiryolu hattının Köseköy-Gebze kesiminde 1 Ocak 2012 tarihinden itibaren saat 10.00 ile 15.00 saatleri arasında yüklenici firmanın sürvey ve zemin etüdü çalışmaları yapacağı bu yüzden bu saatlerde hattın trafiğe kapatılacağı duyurulmuştur. Ayrıca yayınlanan bildiride 1 Şubat 2012 tarihinden itibaren firmanın programı doğrultusunda Derince-Gebze kesiminin tamamen trafiğe kapatılacağı Köseköy-Derince hattının ise tek yön üzerinden işleyeceği duyurulmuştur.
Bu bilgiler doğrultusunda;
1- Öğrencilerimizin, işçilerimizin ve de özellikle dar gelirli vatandaşlarımızın yoğun olarak kullandığı demir yolunun kapatılması durumunda bu vatandaşlarımızın mağduriyetlerinin giderilmesi konusunda ne gibi önlemler alınmıştır? Demiryolu ulaşımına alternatif olarak mağdur olan vatandaşlarımıza aynı maddi olanaklara uygun şekilde alternatif ulaşım olanağı sağlanmış mıdır?
2- Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren Projesi (YHT) kapsamında Ankara-Eskişehir-Adapazarı hattında yeni bir hat çalışması yapılırken YHT’nin saatteki hızı bu hat üzerinde ortalama 250 Km olarak belirlenmiştir. Köseköy-Gebze hattında yeni bir hat çalışması yapılması yerine eski hat üzerinde Rehabilitasyon ve Yenileme çalışmaları adı altında çalışmalar yapılmakta, bu hat üzerinde ise YHT’nin hızı da ortalama 160 Km olarak belirlenmektedir. Halihazırda hattın 30 ay boyunca tamamen kapatılması söz konusuyken neden yeni bir hat çalışması yapılması yerine eski hat üzerinde Rehabilitasyon çalışması yapılıyor? Gelişmiş ülkelerde YHT ortalama hızları 400-500 km’yi bulurken ülkemizde 160 Km’lik hızın YHT adı altında anılması ne kadar gerçekçidir?
3.Derince-Gebze arasındaki hattın 1 Şubat 2012’den itibaren tamamen kapatılmasının gerekçesi nedir? Tek yön üzerinden de olsa bu kesimde ulaşımın sağlanamayacak olmasını nasıl açıklıyorsunuz?
4.Ulaşıma kapatılacak olan kesimde çalışan devlet memurlarının durumu ne olacaktır? Gişe, temizlik ve güvenlik gibi işlerde çalışan sözleşmeli personelin (taşeron işçilerin) işsiz kalması söz konusu mudur? Hattın kapalı olduğu sürece bu insanlar başka yerlerde görevlendirilecek midir? İkamet ettikleri bölgeler de düşünüldüğünde bu çalışanlarımızın mağdur olmaması için ne gibi önlemler düşünülmüştür?
5. Yapılacak olan çalışmanın belirlenen süresi ne kadardır? Bu çalışma bittikten sonra Gebze-Haydarpaşa kesiminin de Gebze-Halkalı arası Marmaray Projesi kapsamında ulaşıma kapatılması planlanmakta mıdır? Kapatılma durumu söz konusu ise günde yaklaşık 80-100 bin arası yolcu taşıyan bu hattın yerine alternatif düşünülmüş müdür? Bu paralelde Kadıköy-Kartal arası metro çalışmasının Gebze Bölgesi’ne kadar uzatılması mümkün olabilir mi?
**
Kaplan’ın soru önergesi böyle…
Şu bir gerçek ki, YHT projesi devreye girene kadar epeyce sıkıntı yaşanacak…

Bu yazı toplam 818 defa okunmuştur.
Okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan gazetemiz hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2013 Kocaeli Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : (0 262) 323 39 17-18-19 | Faks : (0 262) 322 75 55 | Haber Yazılımı: CM Bilişim