• BIST 108.883
  • Altın 151,001
  • Dolar 3,6635
  • Euro 4,3233
  • Kocaeli : 15 °C
  • İstanbul : 20 °C
  • Sakarya : 18 °C

D Vitamini her derde deva!

D Vitamini her derde deva!
Şayet doktorunuz bugüne kadar D Vitamininize baktırmadıysa veya 20 - 30 ng/ml değerlerini yeterli görüp size D Vitamini takviyesi vermemişse lütfen bu yazıyı daha dikkatli okuyun

MS, den Alzheimer'a, kalp ve damar hastalıklarından kansere, gripten cilt hastalıklarına kadar pek çok hastalığın altında D Vitamini eksikliğinin yattığını biliyor musunuz?

Biz Prof. Dr. Canan Karatay'ı tanıyana kadar D vitaminini sadece kemik sağlığı için gerekli diye biliyorduk. D vitamini değerlerimizi ilk ölçtürdüğümüz zaman birimizin (Nurçin) 23, diğerimizin (Okan) 30 çıkınca Marmaris'teki doktorumuz yeterli olduğunu söyledi. Sonradan bu konuyu araştırınca ve Uluslararası D Vitamini Konseyinin Türkiye'den tek üyesi olan Canan Karatay ile de bu konuyu konuşunca pek çok şeyin yanlış bilindiğini öğrendik ve bir daha da o doktora gitmedik. 

 

D Vitamini ile ilgili neler öğrendik?

1- D vitamininin en yaşamsal vitamin olduğunu, hatta vitamin değil hormon gibi işlevleri olduğunu,

2- D Vitamininin cilt tarafından güneşin UVB ışınları ile üretildiğini, UVB'nin bulunduğumuz yere her zaman ve her mevsimde ulaşmadığını,  bunun için yaz aylarında ve güneşin dik geldiği öğle saatlerinde 20 dakika “KORUMASIZ” olarak güneşlenilmesi gerektiğini, 20 dakikadan sonra vücudun D vitaminini üretemediğini, 

3- Biz bir önceki yaz" kurallarına uygun güneşlenip ayda bir iğne yaptırınca sezon sonunda benim (Okan) D Vitamini değerimin 254 ng/ml ye ulaştığını, 

4- Geçtiğimiz yaz kurallarına uygun olarak güneşlenip takviye kullanmamayı denedik benim D vitaminim yaz sezonu sonunda 110 ng/ml idi. Gerçek anlamda sezon boyunca her gün güneşlenildiğinde takviye almaya gerek olmadığını,

5- Nedir kurallarına uygun güneşlenme?

- Öğle saati UVB ışınlarının en fazla olduğu saatte, 20 dakika koruyucusuz güneşlenmek gerektiği,

- Güneş ışınlarıyla aranızda hiçbir şeyin girmemesi, yani güneş ile aranızda bulut, cam, kumaş vb olmaması, güneş ışınlarının cildinize direkt olarak ulaşması gerektiğini,

- Güneşlendikten sonra cildin D vitamini sentezleyebilmesi için; sıcak su ve sabun ile vücudumuzu keselemememiz gerektiği, bu nedenle de soğuk su ile duş yaparak yıkanmayı, sadece haftada bir kez koltuk altı ve kasıklarımızı sabun kullanarak yıkamayı,

6- Besinlerden vücudun ihtiyacı olan D vitamininin ancak %15 - 25'inin karşılanabileceğini, ana D vitamini kaynağının güneşin UVB ışınları olduğunu,

7- D vitamininin yağda çözünen bir vitamin olduğunu,vücudumuzun besinlerden D vitaminini  emebilmesi için mutlaka yağla birlikte alınması gerektiğini,

8- D vitamininin en çok sakatat et ve balıkta bulunduğunu, haftada bir gün mutlaka serbest dolaşan hayvan sakatatı yenmesi gerektiğini (suni yem yedirilen hayvanların sakatatı, özellikle de karaciğeri çok sağlıksız), yenen et ve yumurtaların mutlaka serbest dolaşan hayvan eti veya yumurtası olması gerektiğini,

9- Prof. Dr. Ahmet Aydın'a, Prof. Dr. Canan Karatay'a ve birçok doktora göre göre D Vitamini eksikliğinin başta kanserler, enfeksiyonlar, romatizmal hastalıklar, otoimmün hastalıklar, örneğin sedef hastalığı, nöropsikiyatrik hastalıklar, koroner kalp hastalıkları ve hipertansiyon gibi çok sayıda hastalığa yol açtığını,

10- D Vitamininin “normal” kabul edilen değerlerinin dünyada çeşitli kişi kuruluşlara göre değiştiğini, genelde 50-100 ng/ml aralığının ideal aralık olarak gösterildiğini. Prof. Dr. Canan Karatay'a göre D vitamininin 100 ng/ml olması gerektiğini,

11- D Vitamini 80 - 100 ng/ml, B 12 Vitamini de 800 - 1000 pg/ml düzeyinde olduğu zaman vücudun bağışıklık sisteminin pek çok hastalıkla mücadele edebildiğini, bu sayede benim (Okan) tiroitlerimdeki nodüllerin küçüldüğü ve 2 tanesinin kaybolduğunu,

12- D vitamininin gribe karşı grip aşısından daha koruyucu olduğunu, (Yıllardır grip aşısı olmamamıza rağmen hiç grip olmadık dolayısıyla D Vitamininin bağışıklık sistemimizi güçlendirdiğini yaşayarak gözlemlemiş olduk.)

13- D Vitamininin sadece güneşten ve gıdalardan alınarak yükseltilmesinin çok zor olduğunu bu nedenle de özellikle UVB ulaşmayan zamanlarda takviye edilmesi gerektiğini,

14- Vitamini ampullerini içmektense kalçadan iğne yaptırmanın çok daha etkili olduğunu, (Prof. Dr. Canan Karatay bu şekilde öneriyor) Depolar doldurulduktan sonra günlük doza geçilmesi gerektiğini, D vitamini takviyesi alınacaksa K2 Vitamininin de alınması gerektiğini

15- Hala hastalarına “ekmek üzerine D vitaminini damlat” diyen doktorlar olduğunu. Yani birçok doktorun D vitamininin yağsız alındığı takdirde vücut tarafından emiliminin olmadığının farkında olmadığını, D Vitamini ampulu içindeki ayçiçek yağının emilim amaçlı olmayıp sadece ürünün raf ömrünü uzatmak için olduğunu,  bu nedenle şayet kalçadan yaptırma şansınız yoksa bir kaşık zeytinyağı ile birlikte D vitaminin alınabileceğini,  (Prof. Dr. Ahmet Aydın bu şekilde öneriyor) 

16- ABD'de yapılan araştırmalarda D vitamini eksikliğinin yaşlılarda ölüm riskini %30 arttırdığını, (Prof. Dr Aykan Canberk)

17- Dr. David Perlmutter'dan, başta Alzheimer olmak üzere, bunama, Parkinson, MS, depresyon gibi nöropsikiyatrik hastalıkların altında yatan nedenlerden birinin de D vitamini eksikliği olduğunu ve mutlaka destek alınması gerektiğini, 

18- D vitamininin mucizevi bir vitamin olarak kabul edildiğini, meme, prostat, baş, boyun kanser tedavilerinde çok etkili olduğunu, (Prof. Dr. Erkan Topuz) 

19- D vitamini eksikliğinin kolon kanserine yol açtığını, (Prof. Dr. Osman Müftüoğlu)

20- Kanser ve birçok hastalığın tedavisinde kullanılan D vitamininin hastalıklara yakalanmamak için koruyucu olarak kullanılması gerektiğini ÖĞRENDİK.

 

SONUÇ: UVB sezonu artık başladığından her derde deva D vitamini sentezleme fırsatını kaçırmamanızı önerir, bol D vitamini üreteceğiniz bir yaz mevsimi dileriz.

Ne zaman, ne kadar, nerede ve nasıl güneşlenmeliyiz: http://woto.com/ne-zaman-guneslenmeliyiz

En ideal güneşlenme saati için: www.woto.com/gunes


Sağlıklı Yaşıyoruz

Okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan gazetemiz hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yorumlar
MURAT
13 Nisan 2017 Perşembe 11:22
11:22
8 eylülde D vitaminimi ölçtürdüm 17 çıktı...2 şişe Devit ekmeğe damlatıp içtim... Öğleden sonra 14.00/15.00 arası 20'ser dk. ara sıra güneşlendim....21 kasımda tekrar ölçtürdüm 51 çıktı.....Tavsiye ederim.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2013 Kocaeli Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : (0 262) 323 39 17-18-19 | Faks : (0 262) 322 75 55 | Haber Yazılımı: CM Bilişim