• BIST 108.052
  • Altın 143,033
  • Dolar 3,5299
  • Euro 4,1310
  • Kocaeli : 23 °C
  • İstanbul : 23 °C
  • Sakarya : 23 °C

"Deneme yolunda daha kaç kişinin ölmesi bekleniyor?"

"Deneme yolunda daha kaç kişinin ölmesi bekleniyor?"
CHP’li Meclis Üyesi Ahmet Çalık sordu: Karamürsel’deki “Deneme yolunda” daha kaç kişinin ölmesi bekleniyor?

Karamürsel Belediye Meclisi’nin Ocak ayı toplantısında CHP’li üye Ahmet Çalık çarpıcı açıklamalar yaptı ve şehir içindeki Beton yolun  ‘ölüm yolu’ haline geldiğini, bu yolda sık sık meydana gelen kazaların önlenmesi için yapılan bir çalışma veya alınması düşünülen önlem var mı?’ diye sordu.

 

Karamürsel Belediye Meclisinin Ocak ayı toplantısında yine CHP gurup sözcüsü Ahmet Çalık’ın soru önergesi gündeme oturdu. CHP’li üye ve gurup sözcüsü Ahmet Çalık toplantıda Karamürsel için 2 soru ile yine dikkatleri çekti. Çalık, yazılı olarak ilk sorusunu Karamürsel’in şehir içinde yapılan 1600 metrelik beton yolun yapıldığı 2010 yılından günümüze kadar  kaç can aldığını,kaç yaralamalı,kaç hasarlı ve ölümlü kazalara meydan verdiğini istatistiki verilerle anlattı.


1600 METRELİK YOL

Çalık’ın açıklamasına göre; 2010 yılından önce bu yolda kaza oranı %10 iken, 2010 yılında yapılan ve hizmete giren Karamürsel’in içinden geçen 1600 metre uzunluğundaki BETON DENEME YOL da bu güne kadar;

2011 yılında 24 adet maddi hasarlı, 17 adet yaralanmalı

2012 yılında 20 adet maddi hasarlı, 28 adet yaralanmalı,

2013 yılında 19 adet maddi hasarlı 16 adet yaralanmalı 1 adet ölümlü,

2014 yılında 12 adet hasarlı,16 adet yaralanmalı, 2 adet ölümlü,

Toplam 2011-2014 yılları arası 75 adet maddi hasarlı,77 adet yaralanmalı 3 adet ÖLÜMLÜ kaza meydana gelmiş.


DENEME YOLU

“Bu veriler Karayolları ve Emniyet Genel Müdürlüğü verileridir”  diyen Ahmet Çalık, bu yolun (beton asfaltın) kazalara davetiye çıkaran bir yol olduğunu, Karayollarınca ‘deneme yolu’ olarak kabul edilen bu yol ‘ Bir çok insanımız zarar vermiş, ilçe halkımızı huzursuz etmiş, can kayıplarına yol açmıştır’ dedikten sonra, Karayollarının raporunda Karamürsel’deki yolla ilgili ilginç ama acı gerçek olan görüşünü okudu:

 

Karamürsel Şehir Geçişi

Deneme Beton yolların Performans değerlendirmesi; Ocak 2010’da tamamlanarak trafiğe açılan Karamürsel Şehir Geçişi beton yol kemsinde bugüne kadar gelişen bozulmalar derz kenarlarında oluşan sökülmeler ile yer yer görülen enine çatlaklardır. Özellikle her iki enine ve boyuna derzlerde meydana gelen sökülmeler oldukça yaygındır.


ENİNE ÇATLAKLAR

Erken gelişen derz sökülmeleri ve enine çatlaklar çoğunlukla betonun genişleme  ve büzülme  hareketi sınırlandırıldığında ortaya çıkmaktadır. Kayma demirlerinin uygun şekilde yağlanmadığı ve yanlış yönde yerleştirdiği durumlarda betonun büzülme hareketini sınırlayacağından sökülmeler derz kenarlarında dökülmeler meydana gelmektedir. Sökülmelerin diğer nedeni de, derz dolgusunun iyi bir şekilde  yapılmadığı ve derzin su içerdiği hallerde, suyun donup genleşerek oluşturduğu basınç olabilmektedir.


BETON PLAĞIN BÜZÜLMESİ

Erken gelişen enine çatlakların benzer şekilde beton plağın büzülmesini engelleyen şartların oluşmasıyla meydana geldiği düşünülmektedir. Burada,kayma demirlerinin uygunsuzluğunun yanında,beton plağın altında ayırıcı malzeme olmaması ve büzülme hareketinin sınırlandırılması böyle bir bozulmaya neden olabilmektedir.Bu kesime ait aletsel ölçüm verileri henüz bulunmamaktadır.


ALETSEL ÖLÇÜM VERİSİ YOKMUŞ!

Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından  Afyon-Emirdağ Ayrım Yolu, Hasdal Kavşağı-Kemerburgaz Devlet Yolu,Ordu-Ulubey devlet Yolu ve Karamürsel Şehir Geçişi olmak üzere 4 farklı yolda farklı uzunluklarda  beton yol deneme kesimi yapılmış.Beton yollarda kısa sürede farklı bozulmaların olduğu görülmüş. Ama,Karayollarının elinde bozulmaları önleyecek aletsel ölçüm verileri olmadığı için özellikle ölümlü kazalara neden olan Karamürsel şehir geçişindeki  yola nasıl önlem alınacağı bilinmiyor. CHP’li Ahmet Çalık’ın yazılı sorusuna Karamürsel Belediye Başkanı İsmail Yıldırım,‘ Bu konuda çalışmalar yapıyoruz!’ dedi ama, ÖLÜM YOLU için ne gibi çalışma yaptıklarını açıklamadı.


ÇALIK’IN 2.SORUSU;

İnşaatı devam etmekte olan yeni belediye binası ve kent meydanında zaman zaman çalışmalar durmakta. Durmaların inşaatın zemin etüdündeki eksikliklerden meydana geldiği, inşaatın projesinde değişiklikler yapılacağı, inşaat maliyetinin artacağı konusunda iddialar var. Bu konuda belediye meclisimizi bilgilendirir misiniz? Başkan Yıldırım, Çalık’ın bu sorusunu da ’ Bunlar olağan şeyler, bunun örneğini Altınkemer ‘de de yaşadık’ diye cevaplarken sorunun detaylarına girmedi. KARAMÜRSEL – Abdullah KARAGÖZ

Okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan gazetemiz hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2013 Kocaeli Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : (0 262) 323 39 17-18-19 | Faks : (0 262) 322 75 55 | Haber Yazılımı: CM Bilişim