• BIST 97.533
  • Altın 145,647
  • Dolar 3,5801
  • Euro 4,0019
  • Kocaeli : 13 °C
  • İstanbul : 17 °C
  • Sakarya : 13 °C

Denize girmek orucu bozar mı?

Denize girmek  orucu bozar mı?
Denize girmek orucu bozar mı?

 

 

Göz damlası orucu bozmaz.

Kulağa damlatılan damla eğer kulak zarında bir problem yoksa sağlıklı bir insan için orucu bozmaz.

Diş fırçalamakta orucu bozmaz.

Peygamber Efendimiz(sav) zamanında diş fırçalamanın karşılığı misvaktı.

Bu ağız temizliğidir.

Ama bu esnada su yutmamak gerekir.

Abdestte de ağzımızı çalkalıyoruz.

Ağzımıza su alıyoruz. Ağza su almanın oruca bir zararı yoktur.

Sıcak havalarda insanların serinlemek maksadıyla banyo yapabileceğini söyleyen uzmanlar,  "Sıcaklardan dolayı insanlar duş alabilir. Bunu çok iyi görmeyen bazı alimler de var. Özellikle toz toprak içinde çalışan insanların buna ihtiyaçları var. Dolayısıyla bu maksatla serinlemenin oruca bir zararı yoktur. Denize girmekte aynı şekilde. Ağıza su alınmadığı taktirde oruca bir zararı olmaz ama deniz konusunda çok ihtiyatlı olmak gerekir. Ağza su kaçma ihtimali olan noktalardan uzak durulmalı." dediler.

 

Oruç tutarken nelere

dikkat etmeliyiz?

 

Oruç tutanların yeteri kadar su tüketmeleri, ramazan süresince uyku düzenlerine dikkat etmeleri gerekir. Uykusuzluk, baş ağrısı ve tansiyon düşüklüğüne yol açabilir. Ramazan’da metabolizma hızı düştüğünden kilo almak kolaylaşır. Bu nedenle, bol kalorili, ağır yiyeceklerden uzak durulmalıdır. İftarda mideye aniden yüklenmek, hazımsızlığa neden olabilir.

Ramazan’da sindirim sistemi sorunları yaşamamak için başta kuru kayısı olmak üzere kuru meyvelerden tüketmeye özen gösterilmelidir. Sahura kalkmadan oruç tutulursa, aç kalma süresi uzayacağından metabolizma hızı düşer, halsizlik, baş ağrısı görülebilir. Sahura kalksanız da kalkmasanız da yemeklerinizi yavaş yiyin, lokmalarınızı çok çiğneyin ve yeterince su için. Mide dolgunluğundan kaçınmak, uyku kalitenizi de koruyacaktır. Ağır, yağlı, acılı ve baharatlı yemeklerden kaçının.

Vücudumuz oruçluyken çok uzun süre susuz kaldığından, iftar ile sahur arasında sık sık su içmek gerekir. Oruç sırasında çok susuyorsanız, sahurda turşu, kuruyemiş vb. tuzlu yiyeceklerden kaçınmaya özen gösterin. Oruç süresince kan şekeri düşer. İftarda birden yemek yenildiğinde kan şekeri hızla yükselir. Eğer kişiler sahura da kalkmıyor ise kan şekerinin düşüşü günün erken saatlerinde başlar ve daha düşük değerlere ulaşır. Bu nedenle az ve sık beslenme ilkesi iftar sonrasında da uygulanmalıdır.

Ramazan’da hareketsiz kalmamaya özen gösterilmelidir. İftardan 2 saat sonra kendinizi çok yormadan yürüyüş yapabilirsiniz. Fazla yediklerinizi yakmak için tok karnına yürüyüş yapmanın, koşmanın, spor salonlarında aşırı efor harcamanın sakıncalı olduğunu da unutmayın.

Okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan gazetemiz hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2013 Kocaeli Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : (0 262) 323 39 17-18-19 | Faks : (0 262) 322 75 55 | Haber Yazılımı: CM Bilişim