• BIST 90.383
  • Altın 144,560
  • Dolar 3,6117
  • Euro 3,9021
  • Kocaeli : 4 °C
  • İstanbul : 7 °C
  • Sakarya : 4 °C

EFT mi yapsak yoksa havale mi?

EFT mi yapsak yoksa havale mi?
Kullanıcı dostu olmayan internet bankacılığı müşteri kaybına yol açıyor.

İnternetin gündelik hayatın bir parçası olmasıyla birlikte gelişen internet bankacılığı, kullanıcı dostu olmayan internet şubeleri dolayısıyla müşteri kaybına kadar uzanan sorunlara sebebiyet verebiliyor. Markalara kullanılabilirlik ve kullanıcı deneyimi tasarımı konusunda servisler sunan Userspots’un kurucusu Mustafa Dalcı, kullanılabilirliğin internet bankacılığında hem kullanıcı hem banka için zaman ve maliyet tasarrufu anlamına geldiğini söyledi. Kullanıcıların en çok EFT ve havaleyi karıştırdığını söyleyen Dalcı, bunun gibi açıklama eksikliğinden kaynaklı problemlerin banka sitelerinin yüzde 80’inde görüldüğünü ekledi.

 

Türkiye’de bireysel bankacılık yapan bankalardan birçoğu internet bankacılığı hizmeti veriyor. Online hizmetler, internet siteleri, mobil siteler ve mobil uygulamalarla giderek yaygınlaşan internet bankacılığı kullanılabilirlik sorunlarını da beraberinde getiriyor. Bu sorunlar dolayısıyla, çoğu kez müşteriler şubeye gitmek zorunda kalıyor, ya da yanlış işlemler yapabiliyor.

 

Bankaların servislerini açıklayıcı önlemler almaması sonucunda, müşteriler hangi hizmeti kullanacaklarını keşfetmekte zorlanabiliyor. EFT ve havale hizmetlerinin en çok karıştırılan hizmetler olduğuna dikkat çeken Userspots’un kurucusu ve kullanılabilirlik analisti Mustafa Dalcı, yanlış tıklamaların hatalı işlemlere, bunun da hem para hem de zaman kaybına yol açabileceğini söylüyor.

 

“Bankaların yüzde 90’ında EFT ve Havale farkının açıklaması bulunmuyor. Buna ek olarak, bankacılık sistemine göre hesap açma genelde Başvurular sekmesi altında bulunuyor, ancak kullanıcı bunu Hesaplarım sekmesinde arıyor. Bu sebeple, kullanıcı internet bankacılığı hizmetinde çok kolay kaybolabiliyor. Hizmeti kullanmıyor, şubeye gidiyor ya da bankasını değiştirmeyi düşünüyor” diye konuşan Dalcı, bankalarda yüzde 80 oranında gözlemlendiğini söyledi.

 

Müşteri memnuniyeti için kullanılabilirlik şart

Kullanıcı dostu bir internet bankacılığı deneyiminin müşteri memnuniyeti için en çok önem taşıyan konulardan biri olduğuna değinen Dalcı, “Türkiye’de yaklaşık her iki internet bankacılığı sitesinden biri kullanıcı dostu. Bu da, Türkiye gibi bankacılık sektörü hızla büyüyen bir ülke için düşük bir oran. Bu oranı yükseltmek için yapılması gereken, hizmetleri kullanıcı gözüyle değerlendirip kullanıcı ihtiyaçları yönünde şekillendirmek. Bu noktada da, kullanıcı deneyimi tasarımı devreye giriyor. Ancak bazen bizim ya da bankanın geliştirdiği iyileştirmeler BDDK mevzuatına ya da yasal kısıtlamalara takılabiliyor. Bu gibi noktalarda bankalar da iyileştirme adımları atamıyor” diye konuştu.

 

İnternet bankacılığındaki bu gibi tasarım sorunları, maliyetin yanı sıra büyük bir zaman kaybı olarak müşteriye yansıyor. Onay sayfasının büyük bir problem teşkil ettiğini belirten Dalcı, “Çoğu kullanıcı onay sayfasında onaylama yapması gerektiğini bilmiyor. İşlemlerin yarıda kesildiği nokta da burası. Kullanıcılar bu noktada süreci istemeden sonlandırabiliyor. Bu sebeple de çok ciddi kayıplar yaşanabiliyor” diye konuştu.

Okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan gazetemiz hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2013 Kocaeli Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : (0 262) 323 39 17-18-19 | Faks : (0 262) 322 75 55 | Haber Yazılımı: CM Bilişim