• BIST 90.383
  • Altın 144,409
  • Dolar 3,6117
  • Euro 3,9021
  • Kocaeli : 8 °C
  • İstanbul : 9 °C
  • Sakarya : 7 °C

Eğitimli insan

Banu Gürer

Genel bir kanı vardır: “Eğitimli insandan zarar gelmez...”

Evet, eğitimli insandan zarar gelmemesi gerekir…

Beklenen budur…

Olması gereken budur…

Gelin görün ki gereken ile olan arasında her zaman bir uyum söz konusu değil.

Eğitim açısından bu daha da belirgin bir hale gelmeye başladı.

Şöyle bir düşünelim:

Gerek bizim gerekse dünyanın en önemli meselelerinden biri şiddet, değil mi?

Şiddete başvuranların ve şiddet mağduru olanların genellikle “eğitimsiz” kişiler olduklarından dem vurur, bu sorunun çözümü için eğitimin önemine vurgu yaparız.

Ancak gelin görün ki yapılan araştırmalar yükseköğrenim görmüş kişilerin şiddete başvurma ve şiddete maruz kalma oranlarının azımsanmayacak boyutta olduğunu ortaya koyuyor.

Yine gerek ülkemizin gerekse dünyanın en ciddi sorunlarından biri küresel ısınma, değil mi?

Küresel ısınmanın hızla arttığı dünyamızda “yeşilin” korunması hayatta kalabilmemizin ilk şartlarından biri…

Ve bu şartlar altında öncelikle eğitimli insanların yeşile karşı duyarlı olması beklenir…

Hiçbir eğitimli insanın yeşil alanlara “tehdit” olması düşünülemez…

Desek de bina veya sanayi adına yeşili tahrip etmek için yarışan firmaların başındakilerin eğitimli insanlar olmasını nasıl izah edeceğiz?

“Kar” etmek üzerine uzmanlaşan “eğitimli” insanların, “kar” etmeyi insan hayatının üzerinde tutmalarını nasıl değerlendireceğiz?

  Açlıktan ölen insanların hızla arttığı, beslenme biçimimizin sağlığımızı tehdit ettiği günümüzde “eğitimli” insanların tarım alanlarına karşı daha dikkatli olacaklarını düşünürüz, değil mi?

Tarım alanlarını betona kurban eden firmaların ve bunlara cevaz veren kurumların başındakilerin “eğitimli” insanlar olmasını nasıl anlayacağız?

Kısacası “faydalı” insan olması beklenen “eğitimli” insanlar, savaşlardan hastalıklara kadar dünyanın geleceğini tehlikeye atan pek çok vakanın başrol oyuncuları oluyorlarsa/olabiliyorlarsa eğitim neyi halledecek?

Bunun cevabı öncelikle “insan”ı nasıl tanımladığımızla alakalı…

Zira bu tanıma verilen cevap insana verdiğimiz eğitimin niteliğini de belirliyor…

Sadece diploma almayı eğitimli olmak için yeter sebep gördüğünüz müddetçe okul sayısını arttırmayı eğitime hizmet olarak değerlendirmeniz doğaldır…

Ancak bu eğitimin niteliğine hiçbir şey katmaz…

Aksine örnek gösterebilir misiniz? 

Bu yazı toplam 1225 defa okunmuştur.
Okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan gazetemiz hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2013 Kocaeli Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : (0 262) 323 39 17-18-19 | Faks : (0 262) 322 75 55 | Haber Yazılımı: CM Bilişim