• BIST 89.466
  • Altın 146,241
  • Dolar 3,6463
  • Euro 3,9145
  • Kocaeli : 21 °C
  • İstanbul : 18 °C
  • Sakarya : 21 °C

Eski Gölcük Yolu’ndaki proje kime hizmet edecek?

M.Tanzer Ünal

Geçen cumartesi günü manşetten duyurmuştuk...

“Eski Gölcük Yolu trafiği rahatlayacak. Büyükşehir Belediyesi tarafından çizilen30 milyon liraya mal olacak projenin maliyeti 41 Burada AVM tarafından karşılanacak”…

Haberin başlığı ve spotu böyleydi.

Haberde projenin görseli de yer alıyordu.

Nerede ne var?

Nereden nereye kadar viyadük yapılacak?

O yolu ve çevresini şöyle bir gözünüzün önüne getirin!

İzmit yönünden yola girdiniz…

Sağ tarafta neler var?

  • Kocaeli Fuarı…
  • Kocaeli Ticaret Odası…
  • Outlet Center…
  • İnterteks…
  • Galericiler Sitesi…
  • Emex Otel…
  • Lastik İş Sosyal Tesisleri…

Sol tarafta neler var?

  • Carrefour AVM…
  • Sebze ve Meyve Hali…
  • İtfaiye…
  • Honda ve Renault Bayileri…
  • 41 Burada AVM…
  • Ceyyıl AVM…
  • KOÇTAŞ…
  • Çarşı Yapı…
  • İzmit Sanayi Sitesi…
  • Vatan Bilgisayar...

Sanayi sitesinin ötesinde fazla yapılaşma yok.

Deniz tarafı zaten yapılaşmaya kapalı…

Beri taraf da şimdilik bakir…

 

Neden böyle bir proje?

Eski Gölcük Yolu’ndaki “yol düzenleme” ve “viyadük” çalışması neden yapılıyor?

Büyükşehir Belediyesi, burada neden böyle bir projeye ihtiyaç duydu?

Bu ihtiyaç yeni mi ortaya çıktı?

Projenin 30 milyon lirayı bulan bedelinin yapımı devam eden “41 Burada AVM” tarafından karşılanacak olması, bence bu soruların cevabı!

Parasını “41 Burada AVM”, yani Esas Holding, yani Sabancılar ödediğine göre; bu proje temelde AVM’ye giriş çıkışın ve trafik akışının düzgün olması için yapılıyor.

Esas Holding parayı verecek, sorun çözülecek…

Eski Gölcük Yolu’nda trafik tıkır tıkır işleyecek…

İlk bakışta “masum” bir proje gibi görünüyor.

 

İşin içinde “hinlik” mi var?

Dün, bu yazıyı yazmadan önce, projenin görselini önüme açtım baştan sona bir daha inceledim.

İki durum dikkatimi çekti.

BİR: Burada da kavşak sorununun “viyadük”le çözülüyor olması…

İKİ: Yapılacak “viyadük”ün bu projeye ihtiyacı olan AVM’nin değil de diğer bazı AVM’lerin önünü kapatması…

Kent dışında “viyadük”ü anlarım, ama kent içinde “battı çıktı” yerine neden “viyadük” yapıldığını anlamış değilim.

Körfez’de yapılan viyadükler ilçeyi adeta “Berlin Duvarı” gibi ikiye böldü.

Gelelim bu tarafa, Kandıra sapağına yapılan viyadük…

Halen yapımı devam eden Goodyear kavşağındaki viyadükler…

Hemen denecek ki, “Zemindeki sıvılaşma nedeniyle battı-çıktı uygun görünmüyor. Maliyeti daha fazla…”

Tamam da sevgili kardeşim, bugünkü teknolojiyle denizin içinden yol yapılabiliyor da, karada iki veya üç yönlü battı-çıktı mı yapılamayacak?

Sonra…

Bu toprak yapısında üç beş yere battı-çıktı yapmayı dahi beceremeyen Büyükşehir Belediyesi, çok merak ediyorum, Körfez İlçesi’nden İzmit’e kadar “metro”yu nasıl yapacak?

Battı-çıktılar için mazeret üretenler, gitsinler bu masalları başkalarına anlatsınlar.

Orduevinin önüne battı-çıktı yapılabildi de diğer noktalara neden yapılamasın?

 

“Parayı ben veriyorum, benim önümü kapatma!”

Gelelim dikkatimi çeken ikinci konuya…

Bu trafik düzenlemesi hangi firma için yapılıyor?

“41 Burada AVM” için…

Proje bedeli olan 30 milyon lirayı da zaten bu AVM veriyor.

İyi de, madem öyle, viyadük projesi de salt “41 Burada AVM” için yapılsaydı.

Giriş çıkışı ve trafik akışını kolaylaştırmak için AVM’nin önüne koskoca bir “viyadük” kondurulsaydı.

Mevcut projeyi inceledim, “41 Burada” nın önünde hiçbir yükselti yok.

Projeyi yapacak Haldız Grubu’na ait Honda Plaza önünde de…

Oralar tertemiz!

Herhalde, “Parayı ben veriyorum, benim önümü değil de başka AVM’lerin önünü kesin” demiş olmalılar!

***

Özetle…

Ben Eski Gölcük Yolu için yapılan bu projeyi, bu yolun tüm trafik sorunlarını çözecek ciddiyette görmüyorum.

“Parayı veren düdüğü çalar” hesabı, parayı veren “41 Burada AVM” nin yararına, yol boyundaki diğer bazı firmaların zararına olacak bir proje!

Göreceksiniz, bu projeden çok feryatlar yükselecek!

 

AKP’ye bir ayar da Genel Başkan Yardımcısı Şahin’den…

Bakıyorum AKP’den başka “eleştiri sesleri” de yükselmeye başladı.

Pazar günü, bizden birisi Hüseyin Yusuf…

Pazartesi günü, Genel Başkan Yardımcısı Mehmet Ali Şahin…

Şahin, Antalya’da katıldığı bir iftar yemeğinde,7 Haziran seçimleriyle ilgili halkın verdiği mesajları şöyle değerlendirdi:

  • Araba sağa sola çekiyor, rot balans ayarı yaptır.
  • Çekiş gücünde düşme var.
  • Vantilatör kayışı gevşemiş olabilir, tamir ettir.
  • Karbüratörü temizlettir.
  • Egzozdan çatlak sesler geliyor, tamir ettir.  
  • Arabanın buji, platin ayarını yaptır.

Değerlendirmeler ilginç değil mi?

Mehmet Ali Şahin, genel başkan yardımcısı olduğu AKP’yi “bozulan bir otomobil”e benzetiyor…

Anlattıklarına bakılırsa, otomobilin durumu haşat!

Tüm ayarları bozulmuş…

Rot balans, çekiç gücü, vantilatör kayışı, karbüratör, egzoz, buji platin…

Şahin, partisiyle ilgili çok şeyler söylüyor, çok!

Bu yazı toplam 2241 defa okunmuştur.
Okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan gazetemiz hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yorumlar
HEEEE HEEEE
08 Temmuz 2015 Çarşamba 02:40
02:40
gerek yok haklısın 300 mt sanayi carfur arasında 4 trafik ısıği var.
Acelen ne bekle zaman,yakıt,hava kırliliği mühim değil.
ömrümüzün YÜZDE ONU kuyruk,trafik sıkışıklığı ile geçsin.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2013 Kocaeli Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : (0 262) 323 39 17-18-19 | Faks : (0 262) 322 75 55 | Haber Yazılımı: CM Bilişim