• BIST 107.041
  • Altın 143,619
  • Dolar 3,5635
  • Euro 4,1526
  • Kocaeli : 22 °C
  • İstanbul : 31 °C
  • Sakarya : 22 °C

Fahri trafik müfettişleri ve trafik sorunumuz!..

Mustafa Küpçü

Geçenlerde, İzmit’te “Fahri Trafik Müfettişleri Toplantısı” yapıldı.

Önce, belirtelim ki, “fahri Trafik Müfettişi” olmanın koşulları şunlar;

“T.C. Vatandaşı, en az 40 yaşında, en az yüksek okul mezunu, en az 10 yıllık sürücü belgesi olan, asli kusurlu olarak ölümlü ve yaralamalı trafik kazasına sebebiyet vermemiş, başvuru tarihinden geriye doğru 5 yıl içinde 100 ceza puanı uygulaması sonucu sürücü belgesi alınmamış olmak.”

Fahri Müfettişler inde hemen her meslek grubundan insan var.

Avrupa Birliği üyesi pek çok ülkede her vatandaş bir trafik müfettişidir. Kural hatası yapan sürüsü affedilmez! Örneğin Almanya’da “güvenlik şeridi ihlali” yapılamaz! O şerit Cankurtaran, itfaiye, trafik araçları içindir. Özellikle de bir kaza halinde en kısa sürede kaza yerine ulaşabilmek içindir. Türkiye’de ise, yolun en sağındaki güvenlik şeridine girmeyene “salak” gözüyle bakılır!

Bu kültür yüzündendir ki, seçtiği siyasetçiler “yolsuzluk-hırsızlık yapsalar da; “Aman canım çalmayan mı var!” Ya da; “Canım çalıyorsa dava için çalıyordur!” gibi gerekçeler üretilir!

Neyse, konumuza dönelim!

Fahri Müfettişler, kendilerine verilen sınırlar içinde, gördükleri kural ihlallerini bir “tutanak” ile Trafik Şube Denetleme Servisine verirler.

Tutanakta; Olayın geçtiği tarih, saat, adres, trafik ihlalinin açık ifadesi, aracın plakası, rengi ve markası net olarak belirlenmek zorundadır. Bir eksik olsa, o tutanak “Ceza Tutanağına” dönüşemez! Asıl Ceza tutanağı, tüm bilgiler tamamsa, görevli polis memuru tarafından düzenlenir.

Kocaeli ölçeğinde 170 fahri trafik müfettişi var.

Toplantıda sorunlardan söz edilirken, şehir içinde sola dönüşlerde, dönüş için ayrılmış cebe girmeyen ve sıradakileri “sağlayarak” yola atılan, başkalarının mal ve can güvenliğini tehlikeye sokan “uyanıklar” söz konusu oldu! Azınlıkta olsa da bir iki kişi; “kentlerin ulaşım altyapısı eksikliğinden” söz etti.

Bu arada öğrendik ki, yalnızca İzmit’te, her gün 100 küsur yeni araç trafiğe giriyor! Türkiye genelinde “motorlu araç sayısı 20 milyonu geçti” haberini okuyorum!

Bu ülkeyi yönetenler, Dünya Bankası başta olmak üzere uluslar arası bankalardan faizle borçlanarak kredi alıyor, ya da “Yap-İşlet-Devret” modeliyle ihaleye çıkarak otoyollar, köprüler yapıyorlar. Ama sorun yine de çözülmüyor. Çünkü, kazanan yalnızca OTOMOTİV SEKTÖRÜ oluyor! Bu ülkede insan ve yük taşımacılığının yüzde 93’ü karayolu ile yapılıyor! Her yıl ortalama 5-6 bin insanımız trafik kazalarında ölüyor, bundan fazlası sakat kalıyor. Ulusal varlığımız yok oluyor.

Ehliyet almak öyle kolay ki, yollarda her tür “ruh hastası” dolaşıyor! Bir trafik kusurunu işaret etmeye korkuyorsunuz! Selektör yaptı diye öldürülen kurbanları var bu ülkenin!

İşte böyle bir ülkede, hiçbir maddi-manevi karşılık beklemeden, başka insanların yaşam haklarını korumak, ülkelerinin maddi-manevi kayıplarını en aza indirmek için çaba gösteren tüm Fahri Trafik Müfettişlerine saygıyla…

Bu yazı toplam 1069 defa okunmuştur.
Okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan gazetemiz hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2013 Kocaeli Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : (0 262) 323 39 17-18-19 | Faks : (0 262) 322 75 55 | Haber Yazılımı: CM Bilişim