• BIST 81.712
  • Altın 147,212
  • Dolar 3,8050
  • Euro 4,0356
  • Kocaeli : 4 °C
  • İstanbul : 7 °C
  • Sakarya : 4 °C

Fazla kilo yüksek tansiyon sebebi!

Fazla kilo yüksek tansiyon sebebi!
Uzman Diyetisyen Şefika Aydın Selçuk, şişmanlık hipertansiyonun en büyük sebebidir diye belirtti.

Uzman Diyetisyen Şefika Aydın Selçuk, “Hipertansiyon kan basıncının yüksek olması ile tanımlanır ve koroner kalp hastalıkları için önemli bir risk faktörüdür. Toplumumuzda görülme sıklığı %31,8 gibi oldukça yüksek olup kardiyovasküler olayların %35’inden sorumlu olan bir sağlık problemidir. Hipertansiyonlu bir kişinin kalp hastalığına yakalanma hızı normal tansiyonlu bireylere oranla 3-4 kat fazladır” diye ifade etti.

 

Şefika Aydın Selçuk, “Beden ağırlığı olması gerekenden %20 fazla olan kişilerde hipertansiyon oluşum sıklığı normal kilolu olanların 2 katıdır. Özellikle son yıllarda beden kitle indeksi dışında bel / kalça oranı da kan basıncı ile ilişkilendirilen bir parametredir. Özellikle erkeklerde 0.90 kadınlarda 0.85’ in üzerinde bulunan değerler kalp hastalığı riskini arttıran faktörler arasındadır” diye söyledi ve sözlerine şöyle devam etti: “Hipertansiyonun tedavisinde diyet tedavisinin rolü çok büyüktür. Hastanın klinik durumu ve kan bulguları göz önüne alındığında hekimlerin çoğu zaman öncelikli tercihi diyet tedavisi ve yaşam tarzı değişikliğidir” dedi.

 

Şefika Aydın Selçuk, “Diyetle tuz alımının kısıtlanması, şişman bireylerin zayıflatılması, sağlıklı kiloya indirme, fiziksel aktivitenin arttırılması, alkol tüketiminin sınırlandırılması, diyette doymuş yağın-kolesterolünün düşürülmesi ve diyette potasyum, kalsiyum ve magnezyum minerallerinin yeterli hale getirilmesi temel noktalardır” diye belirtti.

 

Uzman Diyetisyen Şefika Aydın Selçuk, “Özellikle plazma sodyumunun düşürülmesi için potasyumdan zengin besinlere günlük beslenmede daha çok yer açılmalıdır. Potasyum açısından yüksek içeriğe sahip besinler: brokoli, patates, ıspanak, marul, mantar, patates, kabak, havuç, enginar, kuru fasulye, mercimek, bezelye, fındık, kayısı, muz, portakal, hurma, kuru erik, kuru üzüm...” diye konuştu.

 

Şefika Aydın Selçuk son olarak sözlerine şunları ekledi: “Kalsiyum için tavsiye edilen miktar günde 800–1200 mg, magnezyum için 280–350 mg’dır. Bu minerallerin en yoğun olduğu besinlerse süt ve süt ürünleridir. Ayrıca kalsiyum için pekmez, susam, fındık, fıstık, yeşil yapraklı sebzeler, kuru baklagiller ve kurutulmuş meyveler; magnezyum için ıspanak, kuru baklagil, ekmek, badem, fıstık sayılabilir. Daha az yağ ve daha çok lif tüketmenin, kilo vermenin ötesinde, tansiyona yarar sağladığı iddia edilmektedir. Gerçekten de, yalnızca bitkisel besinlerle beslenenlerde her türlü besinle beslenenlere göre, – tuz tüketimleri anlamlı farklı olmasa bile- daha az tansiyon yüksekliği görüldüğü bildirilmiştir” dedi.

Okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan gazetemiz hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2013 Kocaeli Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : (0 262) 323 39 17-18-19 | Faks : (0 262) 322 75 55 | Haber Yazılımı: CM Bilişim