• BIST 97.533
  • Altın 145,647
  • Dolar 3,5801
  • Euro 4,0019
  • Kocaeli : 15 °C
  • İstanbul : 18 °C
  • Sakarya : 15 °C

FSL Aile Danışmanlığı Merkezi sınav kaygısını çözüyor

FSL Aile Danışmanlığı Merkezi sınav kaygısını çözüyor
FSL Aile Danışmanlığı Merkezi’nden H. Latif İşcen, öğrencilerin sınav kaygısıyla baş edebilmeleri için hem aileleri hem de öğrencileri merkeze beklediğini kaydetti.

FSL Aile Danışmanlığı Merkezi’nden H. Latif İşcen, sınav kaygısı ile ilgili açıklamada bulundu. İşcen, “Çağımızın sosyal dinamikleri; kişisel beklentilerimizi yükseltirken çevremizi değiştirme ve yönetme istemimizi etkiliyor. Bir çocuğun dünyaya geldiği andan itibaren ebeveynler çocukları için en iyi olan durumun en başarılı, en güzel, en üstün enlerle eşleştiriyor. Zihinlerinde yaratıkları proje çocuğu şekillendirme çalışması esnasında istemeden panik depresif, kaygı bozukluğu çocukları yaşama sunuyor” bilgisini verdi.


“ACIMASIZ GRUBUN KARARLARI”

Enformasyon çağının sosyal çıktısının rekabete dayalı yaşam ve rekabete dayalı tüketim olduğunu kaydeden Latif İşcen, “Bireysel ve toplumsal yapıların etkilediği çekirdek ailenin hedeflerini belirleyen ise dahil olmuş olduğu bu acımasız grubun kararlarıdır. Var olmak için caba sarf etmesi beklenen insan, üstün olmak için caba sarf ederek gelecek kaygısı içinde bir ömrü  amaçsızca harcıyor” dedi.

 

“ÖĞRENCİ, EBEVEYNİN HEDEFİNİ DÜŞÜNÜR”

İşcen, “Öğrencinin  sınav sonucunda elde edeceğini düşündüğü başarı aslında ebeveynlerin koyduğu hedeflerdir. Sürekli olarak ebeveynler tarafından beklentinin ya da hedefin ortaya koyulması öğrencide yavaş yavaş kaygı durumunu oluşturur. Sınav sonucu bir  akademik başarısızlık durumunda bu başarısızlık kişiliğinin başarısızlığı olarak kabul ederek. Öğrenci çok iyi öğrendiği bilginin sınav sırasında etkili bir biçimde kullanılmasını engelleyen bir  yoğun kaygı durumuna dahil olur” şeklinde konuştu.

 

“KORKAK BİREYLERİN YETİŞMESİNE NEDEN OLUR”

Sözlerini sürdüren Latif İşcen, “Sınav kaygısının faydalı olduğunu savunan eğitmenlerin öğrenilen bu kaygı durumunun hayatla eşleştirilmesi gelecekte sorumlu ancak korkak bireylerin yetişmesine neden olmaktadır.  Öğrenciyi öğrenmeye, bir amaç edinmeye motive eden farklı yöntemlerin kurulması için otonomiyi sağlayan metotlarla yaklaşılması gereklidir. Faydalı olmayan yüksek ve aşırı kaygı klasik eğitim metotları içinde gerek ebeveyn gerek ise eğitmenler tarafından kullanılmaktadır. Sınav kaygısının yönetilebilir kaygı seviyesine dönüştürülmesi başarıyı sağlayacaktı” dedi.

 

SINAV KAYGISININ BELİRTİLERİ

Felaket düşünceleri

Unutkanlık, dikkati toplayamama

Konuları hatırlamakta güçlük gibi zihinsel belirtiler

Gerginlik, sinirlilik, karamsarlık

Korku hali, panik, kontrolü yitirme hissi

Güvensizlik, çaresizlik ve heyecan gibi duygusal belirtiler

Kaçma (ders çalışmayı bırakma, sınavı yarıda bırakma)

 

“BİR YAŞAM DAHA YOK”

Latif İşcen son olarak, “FSL Aile Danışmanlığı Merkezinde sınav kaygısı çalışmaları yalnızca öğrenci ile yapılmamakta. Ailenin de dahil olduğu ortak çalışmalarla sınav kaygısından kurtulan öğrenciler kendinden emin sınava hazırlanmakta. Sevgili ebeveynler hayatları boyunca defalarca sınava tabi tutulacak olan çocuklarınız için alacağınız destekle tüm zorluklarla başa çıkma yetisini kazandırmaya başlamak için beklemeyin. Bir yaşam daha yok” ifadelerine yer verdi.

Okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan gazetemiz hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2013 Kocaeli Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : (0 262) 323 39 17-18-19 | Faks : (0 262) 322 75 55 | Haber Yazılımı: CM Bilişim