• BIST 104.001
  • Altın 145,505
  • Dolar 3,5061
  • Euro 4,1839
  • Kocaeli : 25 °C
  • İstanbul : 23 °C
  • Sakarya : 25 °C

Gönül ister ki olsun…

Mehmet Özmen



Ulaşım olayı çok farklı bir konu.
Bir o kadar da hassas.
Genelde ülkelerin, yerel de ise şehirlerin gelişmişliklerinin aynası diyebileceğim bir mevzu.
Şayet bir şehirde ulaşım sıkıntı olmaktan çıktı ise, araçlar rahat bir şekilde istikametlerinde seyredebiliyorsa, otopark alanları yeterince inşa edilmişse, bütün bunlar yapılırken de kent estetiği hesap edilmişse o memlekette hizmet eden birileri var demektir…
Bunların dışındaki birçok hizmet adındaki çalışma rutin belediyecilik anlayışından öteye gitmeyecektir.
Fakat bunun tam aksi bir şekilde;
Söz verildiği halde viyadükler yıkılmayıp, yerine battı çıktı yapılmadıysa, şehrin estetik yapısını bozan projelere, “Devlet yaptığını yıkamaz” anlayışı ile yaklaşıp, milletin beklentilerine hiç değer verilmezse, “Raylı sistem getiriyorum” diyerek ikinci yıldan sonra millete vaatler unutturulmuşsa, o memlekette de gelişmişlikten bahsedebilmemiz açıkçası çok mümkün görünmüyor demektir…
Evet, ulaşım bir kentin hizmet önceliğidir demiştik. Kocaeli gibi kentlerde öncelik ulaşıma, daha sonra ise kentsel dönüşüme verilmelidir.
Ancak hizmet etmenin dışında satıp savmanın bir bütün anlayış içine girdiği ilimizde maalesef yerel yönetim ulaşım konusunda kimseye göz açtırmamakta, bunun yanında milletin ve ulaşım sektörünün içinde yer alan hak sahiplerine de tam anlamı ile kan kusturmaktadır.
AK Parti’nin yereldeki ilk kazanımı olan 2004 seçimlerinden sonra, İzmit Büyükşehir’den Kocaeli Büyükşehir’e transfer olduk. İlçelerdeki ulaşım olayları da haliyle Büyükşehir kontrolüne geçti. Sonrasında yapılan ilk icraat ise birçok hattın o bölgelerdeki kooperatiflere satılması oldu. İhaleler gerçekleşti. Üstelik yine millete rağmen…
Her ne kadar ayarı bozuk, “Beğenmiyorsan taksiyle git” diyen şoförler çıksa da, şurası kesin ki kooperatifler de ihale sonrasındaki gelişmelerden ziyadesiyle zarar gördüler. Hele bir de Kent Kart’a ve dolayısıyla havuz sistemine geçiş sonrasında kooperatiflerdeki birçok hat sahibi küçük otobüslerin camlarına, “Satılık hatlı araç” diye notlar düşmeye başladılar.
Kısacası Büyükşehir ulaşımda ne kooperatif üyelerini, ne de halkı memnun edebildi.
Şimdi yeni bir tramvay mucizesi vaat edilmeye başlandı. Bir süre önce de Körfez’den başlayacak olan büyük bir hafif raylı sistemin proje ihalesini gerçekleştirmişlerdi.
Şurası kesin ki, bizim Büyükşehir’imiz, vizyonu olan idarecilerce yönetilseydi, şimdiye kadar metro hattı ve metrobüs gibi özel hizmetlerle alakalı daha ciddi bir çalışma içine girilmişti.
Umarım düşündüklerini icraata dökme hünerine bu kez erişmişlerdir. Çünkü en başta söylediğim gibi, bir 5 yıl daha konuşulanlar lafta, projeler kağıt üzerinde kalırsa, bunun da tek bir anlamı olabilir. O da milletin gerçekten enayi yerine konduğudur.

Bu yazı toplam 1069 defa okunmuştur.
Okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan gazetemiz hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2013 Kocaeli Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : (0 262) 323 39 17-18-19 | Faks : (0 262) 322 75 55 | Haber Yazılımı: CM Bilişim