• BIST 106.843
  • Altın 142,689
  • Dolar 3,5367
  • Euro 4,1209
  • Kocaeli : 17 °C
  • İstanbul : 25 °C
  • Sakarya : 17 °C

Güç geliştirmeye yönelik cimlastik

Ziya Ürük

Genel güç geliştirme, belirli bir düzey geldikten sonra özel çalışma programlarına geçilir. Bu bina yapımına benzer. Önce temel atılır, sonra bina inşaatına geçilir. Temel vücut eğitiminden geçmemiş çocuğun başarıya ulaşması mümkün değildir. 

 

Her spor dalının kendine özgü çalışma şekli vardır. Spor dalının özelliğine göre bazı kas gruplarının yoğun çalıştırılmasının gerekli olduğu düşünülür. Yani futbol, basketbol, Atletizm deyince öncelikle bacak kaslarının; boks, güreş gibi spor dallarında kol gücü akla gelir. Hâlbuki başlangıçta vücudun tümünün çalıştırılması gerekir. Temel eğitim sonunda özel güç geliştirme evresine girilir. Temel eğitimin sonunda her spor dalı kendine özgü özel çalışma programını uygular. Örneğin güreşte çekme, kaldırma, sürükleme, açma-bükme, açma-kapama, kucaklama, aşağı indirme, sırtlama, devirme gibi özellikler akla gelir. Bunların yapılabilmesi için; Omuz çemberi, Kollar, Ense, Sırt, Karın, Bacak kısaca vücudun tümünün çalıştırılması gerekir.

 

Başlangıçta çocukların olaydan zora doğru eğitilmesi gerekir. Başlangıç çocukların güreşe severek yaklaşımı ve gösterilen hareketleri severek-isteyerek yapmaları için eğlenceli hale sokulur. Müsabakaya hazırlık amacını taşıyan egzersizler oyun tarzında fakat eşlerin birbirine karşı koyması, mücadelesi şeklinde olmalıdır. Müsabakaya hazırlık amacını güden egzersizler çocuklarda adale duyarlılığının artmasını yarışma ruhunun kuvvetlenmesini sağlayacaktır.

 

Eşli güçlendirme hareketleri: Çömelmiş eş iki eliyle eşinin ensesinden tutar, eş ensesi ile rakibini kaldırır.

 

Aynı hareket bu sefer eşlerden biri sırt üstü yatar diğeri ensesi yardımıyla kaldırır. Arkadan çift kle takana ense ile direnme.  Eşi ensesinden tutarak çekme. Eşlerin enselerinden tutarak birbirini çekmeleri. Arkadan eşin bacakları arasına başını sokarak ense ve sırt yardımı ile kaldırmak. Ense ve sırt çalışması sağlar.

Omuza alınmış eşle çömelip kakmak. Ayak çalışması.

Rakibi iterek daireden dışarı çıkartmak. Sırt sırta ve kolları birbirine takarak rakibi daire dışına çekmek . aynı şekilde itmek. Tek elle tutuşarak birbirini daire dışına çekmek. Tek ayaklarını tutarak tek ayak üstünde rakibini omuz veya göğsü ile iterek daire dışına çıkartmak. Güreşe hazırlık amaçlı çalışmalardır.

Çin Güreşi: Karşılıklı eller tutulur eşler birbirinin ayaklarına basamaya çalışır. Belirli sürede en çok ayağa basan kazanır.

Deve Güreşi: İkirakip güreşçi eşlerini omuzlarına alır. Birbirinin dengesini bozup düşüren kazanır.

Horoz dövüşü: eşler karşılıklı çömelik vaziyette sıçrayarak rakibinin ellerine vurarak dengesini bozmaya çalışır.

Eşi omuzda taşıma, Kucakta taşıma, bel kündesinde taşıma, Dana bağında taşıma.        

Örneğin başlangıçta halata ayak yardımıyla tırmanma öğretilebilir. İleriki dönemlerde sadece kol ile tırmanma gösterilir. Halata tutunup geriye dönme, sırt üstü yatıp halata tutunarak kol kuvvetiyle doğrulma yaptırılır.

İlerleyen zamanda barfikste çeneyi bara değdirme, Enseyi bara değdirme, Vücuda ağırlık asarak barfiks çekme, Barfikste ayakları L duruşu yapma, Barfikste dizleri değdirme. L duruşunda bara kolları bükerek yaklaşma. Tarzan merdiveninde ilerleme.

Tek olarak, eşli ve aletli çalışmalarda başlangıçta basit ve eğlenceli oyunlar; zamanla yavaş, yavaş güçlendirici çalışmalar yapılır.

Bu yazı toplam 960 defa okunmuştur.
Okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan gazetemiz hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2013 Kocaeli Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : (0 262) 323 39 17-18-19 | Faks : (0 262) 322 75 55 | Haber Yazılımı: CM Bilişim