Gültepe Rampası’ndaki kasis sorunu halledildi

Sevgili okurlar;

11 Temmuz 2017 tarihinde “Gültepe rampasındaki kasisler çok can sıkıyor!” başlıklı bir yazı yazmıştım… Yazıma birçok yorum geldi… Hepsi de yazdığım yazının doğru olduğunu belirterek yetkilileri göreve davet etti… 

Dilerseniz o yazımı sizlere hatırlatmak istiyorum; “Kasislerin bir standardı vardır, ama ne yazık ki çoğu belediyeler bu standarda uymuyor.  İzmit Gültepe rampasındaki kasislerin de bu standarda uymadığı yönünde şikayetler var…  Konumuza geçmeden önce kasislerle ilgili size kısa bir bilgi vermek istiyorum;  TSE'nin ICS 93.080.30 TS 8283/Aralık 1988 çıkarmış olduğu YOL SATHI HIZ KONTROL ELEMANLARI-TÜMSEKLER (kasisler) genelgesine göre;

1. Hız kontrol edici tümsekler, şehiriçi yollardaki araç trafiğinin hızını yavaşlatarak kontrol altına alınmasını sağlayan, taşıt yolu kaplama yüzeyinden ayrı olarak belli bir yüksekliğe ve genişliğe sahip tümseklerdir.

2. Bu standart şehiriçi yollarda (şehir içinden geçen karayolları hariç) özellikle trafiğin az yoğun ve yol geometrik yapısının hız yapmaya uygun olduğu yol bölümleri üzerindeki kontrol tümseklerini

kapsar.

3. Araçların hızlarının ayarlanabilmesi için yola girişten itibaren ilk tümsek 20’inci metrede olmalıdır.

Tümseğin genişliği araçların dingil mesafesine bağlı olarak 3,60-3,80 metre olmalıdır.  Otobüs hatlarının bulunduğu şehiriçi yollarında tümseğin yol sathından yüksekliği 7,5-10 cm.(orta noktası) olmalıdır. Özel temel çukurları 5 cm. derinliğinde ve 60 cm. eninde hazırlanmalıdır.  Yukarıda belirtilen ölçülerin dışında yapılan kasislerin (tümsek) hiç biri standart değildir.

 

7 ADET KASiS VAR

Gelelim asıl konumuza… Duyarlı bir vatandaş, Gültepe Rampası’ndaki kasislerin fotoğraflarına çekerek bana gönderdi…  Gültepe’deki kasislerden hem vatandaşlar, hem de sürücüler şikayetçi…

Gültepe’deki Askerlik Şubesi’nden otoban viyadüğüne kadar tam 7 adet parke taştan yapılmış kasis var…  Araçların inerken veya çıkarken çok zorluk yaşıyorlarmış…  Özellikle ağır vasıtalar o yoldan geçerken çok zorlanıyorlarmış… O yolu kullanan Kocaeli Üniversitesi servisleri…  O yolu kullanana halk otobüsleri o yolu kullanırken, kasislere gelirken doğal olarak vites küçültüyorlar… Vites küçültüp kalkış yapmak şu günlerde zor ise, kışın bu zorluk katlanacak.  Yaz aylarında bu sıkıntı yaşanıyorsa, kışın yağmur veya kar yağdığında, yolda buzlanma olduğunda sıkıntı daha da büyüyecek…

 

YOLCULAR DA RAHATSIZ

Bu kasislerle ilgili, “Hızlı her araca zarar veren, içindeki yolcuyu da rahatsız eden ( özellikle araç içinde hamile biri varsa), ani duruş halinde kazaya sebep olan ve dur-kalk yaptırması nedeni ile yakıt sarfiyatını arttıran, özetle zerre faydası olmayıp, külliyen zarar olan son derece ilkel bir uygulama bu” diyorlar. Ayrıca bazı araçlar da bu kasislerin yüksekliği yüzünden arabaların altını vuruyorlarmış…

 

MAHKEMELER KASİSİ SORUYOR

Bir de şu bilgiyi vermek istiyorum;  Kasislerden kaynaklanan maddi, yaralanmalı ve ölümlü kazalarda olay mahkemelere intikal ettiği zaman, mahkemeler söz konusu kasisin standardını soruyor… Sırf bu durum yüzünden belediyelerin her yıl yüklü miktarda tazminatlar ödediği söyleniyor…

 

KASİSLERİN YÜKSEKLİĞİ FAZLA

Sonuç olarak Gültepe rampasındaki 7 kasis sayısının ve  kasislerinin yüksekliğinin çok fazla olduğu, dur kalklarda o yolu kullanan araçların, hal otobüslerinin, servis araçlarının, ağır vasıta araçlarının zorlandığı, kasislerin yüksekliği yüzünden yolcuların büyük sıkıntılar yaşadığı ifade ediliyor…

 

ULAŞIM DAİRESİ KONTROL ETSİN 

O yolu kullanan vatandaşların ve sürücülerin sorunlarını yukarıda ifade etmeye çalıştım… Madem vatandaşlar, sürücüler bu kasislerden şikayetçi, o halde Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Dairesi yetkilileri, gidip Gültepe rampasındaki şu kasisleri bir kontrol etsin…  Sonrasında kasislerle ilgili bir düzenleme yapsın.  Kasisler, trafiği zorlaştırıyorsa, yolcuları rahatsız ediyorsa, o kasisleri kaldırmak en doğrusu olur…”

 

KASİS SORUNU ÇÖZÜLDÜ

Yazımı sizlere hatırlattıktan sonra gelelim asıl konumuza…

Yazı çıktıktan sonra Büyükşehir Belediyesi yetkilileri rampada bir dizi çalışmalar yapmış. İncelemelerde bulunmuş.

Sonrasında bir değerlendirme yapmış.

Kasislerin yüksek olduğuna karar vermiş…

Bu karardan sonra uygulamaya geçmiş…

Parke taşları ile kaplanan kasislerin boyları makul bir seviyeye indirilmiş.

Kasislerin yüksekliğini gösteren fotoğrafı bana gönderen okurumuz, bu kes kasislerin yüksekliğinin indirildiğine dair fotoğraf attı…

Kasis sorununun çözüldüğünü söyledi.

Yani artık Gültepe rampasında kasis sorunu kalmadı.

 Bu duyarlı davranışlarından dolayı hem duyarlı okurlarımıza, hem de sorunu çözen Büyükşehir Belediyesi’ne teşekkür ediyoruz…

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Mesut Akbulut - Mesaj Gönder

#

göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.

01

Mustafa - Problem devam ediyor. Tek problem kasislerin yüksekliği değil.

Kasisler taştan yapıldığı araçları çok sallıyor. Kasisler her yerde olduğu gibi asfalttan olabilir.

Kısa mesafede 7 tane kasise gerek yok.

Büyük araçlar kasislerden geçerken zorlanıyor ve arkasında uzun kuruklar oluyor.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 25 Temmuz 17:00


Anket Başiskele belediye seçimlerinde hangi adaya oy verirsiniz?
Tüm anketler