• BIST 102.270
  • Altın 149,533
  • Dolar 3,5485
  • Euro 4,2033
  • Kocaeli : 19 °C
  • İstanbul : 23 °C
  • Sakarya : 19 °C

Günde 20 dakika egzersiz ile formda kalmak mümkün

Günde 20 dakika egzersiz ile formda kalmak mümkün
İnsan vücudu hareket etmeye odaklı bir yapıya sahiptir.

Fakat hayatımızdaki konfor ve teknoloji arttıkça daha az hareket etmekteyiz. Bu yüzden zamanla kilo almalar ve vücutta yağlanmalar daha çok görülmektedir. Gün içerisinde 20 dakika ayırarak sağlıklı bir şekilde formda kalmak mümkün. Denge Spor Okulu Kurucusu Melis Öztürk günde 20 dakikanızı ayırarak formda kalmanız için yapılması gereken egzersizler hakkında bilgi verdi.

 

Spor aleti kullanmadan kalça sıkılaştırmak çok kolay

Yere sırt üstü yatınız ve bacaklarınızı kendinize doğru çekiniz. Kollarınızı iki yana koyarak. Hafifçe yerden kalçanızı kaldırıp yavaşça indiriniz. Bu egzersizi 3 set şeklinde 15 defa yapar iseniz kalça kaslarınızı herhangi bir spor aletine gerek kalmadan sıkılaştırabilirsiniz.

 

Doğru nefes almak önemli

Ellerinizi havadaki başınızın arkasında ve dizlerinizi göğsünüze çekili olarak sırt üstü yatınız. Sağ bacağınızı ileri doğru, minderin üzerinde havada duracak şekilde uzatın ve üst bedeninizi sağ dirseğiniz sol dizinize değene kadar döndürün. Dönme hareketini gerçekleştirmek için yükseldiğinizde nefes alınız. Daha sonra nefes alarak pozisyonunuzu değiştirin ve sol bacağınızı öne doğru uzatırken, sol dirseğinizi sağ dizinize getirin. Bu esneme hareketini nefesinizi tamamen verene kadar sabit tutunuz.


Tek bir hareketle tüm bacağı çalıştırmak mümkün

Ayağa kalkarak omuz genişliğinde ayaklarınızı açınız. Ellerinizi kafanızın arkasında birleştiriniz ve sanki sandalyede oturup kalkar gibi yavaşça aşağı inip yukarı kalkınız. Bu hareket başlıca bacak kaslarının tümünü çalıştırmaktadır.


Çalıştırdığınız bölgeye odaklanın

Yana doğru yatınız. Bacak kaslarınızı gevşetmek için hafifçe dışa döndürünüz. Nefes alarak üstteki bacağınızı tavana doğru kaldırınız. Bacağınızı basenlerinizden dışarı mümkün olduğu kadar uzatıp yavaş yavaş aşağı indirirken nefes veriniz. Burada en önemli şey bacağınızı yukarı doğru kaldırın ve tekrar aşağıya indirirken gövdenizi uzatmalı ve havada tutmanızdır.


Vücudunuz maksimum formda çalışmalı

Dizlerinizi göğsünüze doğru kıvırarak sırt üstü yatınız. Kollarınızı iki yana uzatınız. Ellerinizi sanki yere vuruyormuşsunuz gibi kollarınızı çırpınız. Beşe kadar sayarak nefes alın ve beşe kadar sayarak nefes veriniz. Yüz nefese ulaşana kadar devam etmeye çalışınız.

Okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan gazetemiz hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2013 Kocaeli Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : (0 262) 323 39 17-18-19 | Faks : (0 262) 322 75 55 | Haber Yazılımı: CM Bilişim