• BIST 97.713
  • Altın 144,104
  • Dolar 3,5669
  • Euro 4,0014
  • Kocaeli : 22 °C
  • İstanbul : 20 °C
  • Sakarya : 22 °C

Gündüz uykusunun 5 güçlendirici faydası

Gündüz uykusunun 5 güçlendirici faydası
Gündüz uykusunun faydaları

Gündüz Uykusunun 5 Güçlendirici Faydası:
1- Hafızayı güçlendirir.
2- Tansiyonu düşürür.
3- İnsomniyayı (uykusuzluk hastalığı) düzeltir.
4- Ruh halinizi iyileştirir.
5- Yaratıcılığı geliştirir.

 

Son 50 yılda teknoloji yoğunluklu modern hayatımız gece uyku süremizi ortalama 2 saat kısalttı. Uykusuzluk hepimizinin yüksek tansiyon ve kardiyovasküler hastalık risklerimizi arttırdı.
Öğleden sonra şekerleme yapmak, benim zihinsel gücüm azalmaya başladığında gücümü geri getirmek için başvurduğum stratejidir. Bilgisayar klavyesi başında geçirdiğim saatler düşünmemi  bozmaya başladığında o sırada okumakta olduğum kitabı elime alırım, kanepeye uzanırım ve kitaptaki satırların beni uykuya çekmesine izin veririm.

 

Maalesef çoğu işveren çalışanlarının iş yerinde şekerleme yapmasına kızar. Ben bunun yanlış olduğunu düşünüyorum, en iyi fikirler bana kısa bir şekerlemeden sonra gelir. Eğer koşullarınız şekerleme yapmanıza uygunsa bu avantajdan faydalanın, yenilenme için büyük bir fırsat elde etmiş olursunuz.

 

Bazı insanlar her yerde her zaman uyuyabilirler. Ancak diğerleri için uykuya geçmek kolay olmuyor. Şekerleme yapmak için bazı ipuçları:

- Şekerlemeyi kısa tutun. 10 - 30 dakika uyumayı hedefleyin. Ne kadar uzun tutarsanız uyandıktan sonra mahmurluğu da o kadar uzun sürer, gerekirse çalar saat kurun.

- Şekerlemenizi öğleden sonra yapın. Günün ortasına yakın saatlerde şekerleme yapın ki normal uyku düzeniniz bozulmasın.

- Uyumak için uygun bir ortam hazırlayın. Elleriniz ve ayaklarınızın sıcak kalmasını temin edin. El ve ayaklarınız soğursa uyumanızı engeller. Işıksız ve sessiz bir yerde uyumaya özen gösterin.

 

Özet çeviri: Nurçin Çağlar

Sağlıklı Yaşıyoruz

Kaynak: http://easyhealthoptions.com/5-powerful-benefits-of-napping-infographic/

Okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan gazetemiz hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Mikrobiyomun düzeltilmesi için 6 tavsiye26 Ocak 2017 Perşembe 12:15
  • K2 Vitamini16 Ocak 2017 Pazartesi 21:09
  • Kilo verememenin 8+4 nedeni!10 Ocak 2017 Salı 10:59
  • Nohuttan yoğurt mayası nasıl yapılır?25 Aralık 2016 Pazar 10:59
  • Şekerin 100 zararı!14 Kasım 2016 Pazartesi 13:02
  • Sağlıklı yaşama ilk adım: Mutfağın hazırlanması: Karatay mutfağına dönüşüm04 Kasım 2016 Cuma 21:28
  • Güvensizliği tespit edilen 43 ürün için toplama kararı!03 Kasım 2016 Perşembe 23:25
  • Bağışıklık sistemini güçlendirmek için 8 öneri!03 Kasım 2016 Perşembe 10:10
  • 1 saat az uyumamak için dikkat!29 Ekim 2016 Cumartesi 09:26
  • Sağlığınıza...25 Ekim 2016 Salı 17:00
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2013 Kocaeli Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : (0 262) 323 39 17-18-19 | Faks : (0 262) 322 75 55 | Haber Yazılımı: CM Bilişim