• BIST 106.711
  • Altın 143,514
  • Dolar 3,5567
  • Euro 4,1387
  • Kocaeli : 15 °C
  • İstanbul : 26 °C
  • Sakarya : 15 °C

Günümüzün hastalığı "obezite"

Günümüzün hastalığı "obezite"
Günümüzde kilolu insanları sıkça görmekteyiz. Uzmanlar kilolardan kurtulmanın ipuçlarını paylaşırken birtakım tavsiyelerde bulundu.

Uzun ve sağlıklı bir yaşamın sırrı kilo ile mücadeleden geçiyorsa, kilo kontrolünü kolaylaştıracak ipuçlarına ihtiyacımız var demektir. Peki metabolizmanızı hızlandıracak yiyecekler hangileri? Obezite, en basit tanımıyla fazla, hatta aşırı kilo anlamına gelir. Kimlerin fazla kilolu, kimlerin obez olduğunu anlamak içinse tartıda gördüğünüz rakam tek başına bir şey ifade etmez. Bu ayrım, boy ve kilo oranınıza göre belirlenen vücut kitle indeksine bağlıdır.

 

ARTIŞ GÖSTERİYOR

İnsan sağlığını tehdit eden hastalıklara sebep olan faktörleri inceleyen bilim adamları fazla kilonun, sayısız hastalığa sebep olduğunu gördüler. Bu sebeple kilo kontrolü ve sağlıklı beslenme, uzun ve konforlu bir yaşamın en önemli anahtarı olarak benimsenmeye başlandı. Obezite, son yıllarda hızlı bir artış gösteriyor. Türkiye İstatistik Kurumu'nca yapılan bir araştırmaya göre, ülkemizde obeziteye rastlanma oranı yüzde 17.2'den 19.9'a yükseldi.

 

İPUÇLARINA İHTİYAÇ VAR

Vücut kitle endeksi incelendiğinde; 15 yaş ve üstü bireylerin yüzde 33.7'sinin fazla kilolu, yüzde 42.2'sinin normal kilolu, yüzde 4.2'sinin ise düşük kilolu olduğu tespit edildi. Cinsiyet ayrımında bakıldığında; kadınların yüzde 24.5'inin obez, yüzde 29.3'ünün ise fazla kilolu olduğu görüldü. Erkeklerde ise bu oranların sırasıyla, yüzde 15.3 ve yüzde 38.2 olduğu gözlendi. Uzun ve sağlıklı bir yaşamın sırrı kilo ile mücadeleden geçiyorsa, kilo kontrolünü kolaylaştıracak ipuçlarına ihtiyacımız var demektir.

 

HIZLI ÇALIŞIYORSA ZAYIFSINIZ DEMEKTİR

Metabolizmanız ne kadar hızlı çalışıyorsa, yediklerinizi o oranda yakıyor ve aksi durumdakilere göre daha zayıf kalıyorsunuz demektir. Peki metabolizmanızı hızlandıracak yiyecekler hangileridir? 

 

METABOLİZMANIZI HIZLANDIRIN 

Ada çayı: Sabah saatlerinde bir fincan ada çayı içmek, metabolizmanızı hızlandırmanıza yardımcı olacaktır. 

Yoğurt ve limon: Yapılan araştırmalar, ana öğünlerden önce (çorba yerine) bir kase yoğurt yemenin normalden çok daha az kalori almanıza yaradığını gösterdi. 
Sirke: Yapılan araştırmalar sirkenin, karbonhidrat emilimini yavaşlattığını, ani kan şekeri yükselmelerini önlediğini ve tok tuttuğunu gösterdi. 
Soğuk su: Yapılan araştırmalar, soğuk su içildiğinde, suyun vücut ısısına gelebilmesi için enerji harcaması gerektiğini gösterdi. Yani soğuk su içtiğinizde vücudunuz, onu kendi ısısına getirmek için kalori yakar! 
Karabiber: Yemeklerinize tuz yerine karabiber ekleyin. Böylece yemeklerinizi tatlandırırken sodyum almak zorunda kalmazsınız. 
Yeşil çay: Yeşil çayda bulunan polifenol yağ oksidasyonu, vücudunuza aldığınız gıdalar içerisindeki kalori seviyesinin dengelenmesini sağlar. Bağırsakların çalışmasına yardımcı olur.
Zencefil: Yapılan araştırmalar, zencefilin vücuda girmesinin ardından metabolizma hızının yüzde 20 oranında artırdığını gösterdi. 
Kırmızı biber: Yapılan araştırmalar, kapsaisin adlı maddenin metabolizmayı hızlandırdığını gösterdi ki bu madde, bibere acı tadı veren madde olarak da bilinir. Dolayısıyla acı kırmızı biberi özellikle ana öğünlerde tercih etmelisiniz. 
Yumurta: Yapılan araştırmalar, yumurtanın yağın çözülmesini kolaylaştırdığını ve metabolizmayı hızlandırdığını gösterdi. 
Sarımsak: İnsülin seviyesini yüksek tutarak tokluk süresini uzatır. 
Portakal ve greyfurt: C vitamini içeren besinler metabolizmayı hızlandırarak, yağın vücutta yakılmasına yardımcı olur. 

 

LİFLİ YİYECEKLER YİYİN 
Lifli yiyecekler, sindirim sisteminizin dostudur. Lif, bağırsaklarda adeta bir süpürge vazifesi görerek düzenli ve rahat tuvalete çıkmanıza, dolayısıyla sitemin çalışmasına yardımcı olur. Yapılan araştırmalar, günlük ihtiyacı karşılayacak ölçüde lif almanın, zayıflamanın ilk ve altın kurallarından olduğunu gösterdi. Araştırmalar; elma, mısır, fasulye (barbunya fasulyesi ve siyah fasulye), nohut, avokado, kepekli makarna, bulgur, taze fasulye, kepekli ekmek, mercimek, armut, enginar, yulaf, ahududu, bezelye, brokoli, badem ve arpanın lif açısından zengin gıdalar olduğunu gösterdi. 

Okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan gazetemiz hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2013 Kocaeli Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : (0 262) 323 39 17-18-19 | Faks : (0 262) 322 75 55 | Haber Yazılımı: CM Bilişim