2012’de 5 bin işyeri denetlendi

Büyükşehir Belediyesi Sağlık ve Sosyal Hizmetler Daire Başkanlığı Gıda Kontrol Şube Müdürlüğü tarafından yapılan çalışmalarda 2012 yılında 5 bin işlet...

BÜYÜT

Büyükşehir Belediyesi Sağlık ve Sosyal Hizmetler Daire Başkanlığı Gıda Kontrol Şube Müdürlüğü tarafından yapılan çalışmalarda 2012 yılında 5 bin işletmenin denetiminin yapıldığı açıklandı

Büyükşehir Belediyesi tarafından; 2010 yılında 3 bin 341, 2011 yılında 4 bin 927 ve 2012’de de 5 bin işletmenin denetimi yapıldı. Büyükşehir Belediyesi’nden yapılan açıklamada; “Büyükşehir Zabıta Daire Başkanlığı İhtisas Zabıta Şube Müdürlüğü, ilçe tarım müdürlükleri ile ilçe belediyelerinin zabıta müdürlükleriyle ortaklaşa yapılan çalışmalarda 2012 yılında 5 bin gıda işletmesi teknik ve hijyenik denetimden geçirildi. Yapılan denetimlerde bin 735 büfe, bakkal, market ve AVM, 582 lokanta ve restoran, 514 kahvehane, kıraathane ve çay ocağı, 416 okul kantini ve yemekhanesi, 336 imalathane ve pastane, 183 unlu mamuller ve ekmek (simit) fırını, 345 kafe-kafeterya ve fast food işletmesi, 185 kasap ile gıda konusunda faaliyet gösteren 627 işletme daha denetime tabi tutuldu” denildi.

112 İŞLETMEYE CEZA
Açıklamanın devamında şu ifadelere yer verildi; “Yapılan denetimlerde gıda olarak kullanılabilme özelliğini yitirmiş, son tüketim tarihi geçmiş, üretim izni olmayan, yasal mevzuat hükümlerine aykırı gıdalar imha edildi. 2 bin 444 kilogram katı gıda maddesi ile bin 600 litre sıvı gıda maddesine el koyularak imhası sağlandı. Mevzuat hükümlerine aykırı davrandığı tespit edilen 112 işletmeye ise cezai işlem uygulandı.

TİTİZ BİR KONTROL
Yapılan denetimlerde; işyerleri titiz bir kontrolden geçirilirken; işyeri, personel, alet-ekipman genel temizlik ve hijyeni ile işyerlerinde gerek mutfakta kullanılan gerekse satışa sunulan gıda maddelerinin gıda güvenliği ve kalitesi, sergileme, saklama koşulları ile çalışanların sağlık muayene kartları gibi konularında yasaların öngördüğü doğrultuda incelemeler yapılıyor.

İHBAR VE ŞİKAYET
Yapılan denetimlerin halk sağlığını koruma, esnafı bilinçlendirme, hizmet kalitesinin yükseltilmesi, mevcut işyeri standartlarının iyileştirilmesi konusunda büyük önem taşıdığını belirten yetkililer, tüketicinin yediğine içtiğine dikkat ederek gördüğü olumsuzlukları da ilgi birimlere Alo Gıda 174 ya da Alo Zabıta 153 veya 444 11 41 çözüm masası kanalıyla bildirmeleri konusunda duyarlı davranmalarını istedi.”

13 Ocak 2013 Kocaeli- Gündem


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz

Anket Kocaelispor'un yeterince desteklendiğini düşünüyor musunuz?

YÜKLENİYOR