Doğu Marmara Bölgesi, S3 Platform üyesi

MARKA koordinasyonunda ve bölge üniversiteleri, ticaret ve sanayi odaları, araştırma enstitü ve merkezleri ile teknoloji transfer ofisleri ile birlik...

BÜYÜT

MARKA koordinasyonunda ve bölge üniversiteleri, ticaret ve sanayi odaları, araştırma enstitü ve merkezleri ile teknoloji transfer ofisleri ile birlikte hazırlanan Doğu Marmara Bölgesel Yenilik Stratejisi 2014-2018 ile bölgenin akıllı ihtisaslaşma (smart specialization) stratejilerinin çerçevesi çizilmişti. İngilizce’ye çevrilen belge ile yapılan başvuru sonucunda Doğu Marmara, platforma 16 Aralık 2014 itibariyle AB üye ülkeleri dışından ikinci, Türkiye’den ilk üye olarak kabul edildi.

 

S3 Platform Nedir?

2011 yılında bölgeleri yönlendirmek, işbirlikleri geliştirmek, metodoloji üretmek, bölgeleri karşılaştırmak, veritabanı oluşturmak ve akademik çalışmalar yapmak üzere; Avrupa 2020 Stratejisinde Bölgesel Politikaların yayınlanmasının ardından kurulmuş bir oluşumdur. Merkezi Sevilla/İspanya’da bulunan Platform üyeleri arasında EURADA, OECD, Dünya Bankası, Avrupa Komisyonu, çeşitli üniversiteler ve araştırma merkezlerinden temsilciler bulunmaktadır. Akıllı ihtisaslaşma kuramcıları da platform yöneticileri arasında yer almaktadır


Avrupa Birliği Ar-Ge Kaynakları İçin Yasal Dayanak

Avrupa Birliği’nin 2014-2020 Ar-Ge Programı olan Horizon2020 başvurularında bölgelerin S3 Platform tarafından kabul edilmiş akıllı ihtisaslaşma ve inovasyon stratejilerine sahip olmaları ön koşul olarak tanımlanmıştı. Üye olmayan ülkelerden ise başvurularda destekleyici doküman olarak kabul edilecek. Doğu Marmara Bölgesel Yenilik Stratejisi Türkçe ve İngilizce olarak Bölge Planı internet sitesinden yayınlanmaktadır. (www.dogumarmarabolgeplani.gov.tr)

Üyelikle birlikte bölgesel stratejilerin alanında tanınan akademisyen ve bölge bilimcilerce değerlendirilmesi ve geliştirme önerileri edinilmesi, bölgedeki öncelikli alanların uluslararası arenada resmen tanıtılması ve temsil edilmesi, bölge iş ve yatırım ortamı tanıtılmasında bölge dışı paydaşlara güven sağlanması, platform aktivitelerine katılım imkânı edinilmesi ve MARKA’nın uluslararası iletişim ağının genişlemesinin sağlanması bekleniyor. MARKA tarafından akıllı ihtisaslaşma stratejileri kapsamında sektör çalışmaları devam ediyor.

20 Ocak 2015 Kocaeli- Gündem


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz

Anket Kocaelispor'un yeterince desteklendiğini düşünüyor musunuz?

YÜKLENİYOR