Yerli dizel motor üretilecek

50 YILLIK HAYAL GERÇEK OLUYOR Ağır ticari araçlarda, yol dışı iş makinelerinde, traktörlerde, askeri araçlarda, jeneratör tarzı makinelerde ve deniz...

BÜYÜT

50 YILLIK HAYAL GERÇEK OLUYOR

Ağır ticari araçlarda, yol dışı iş makinelerinde, traktörlerde, askeri araçlarda, jeneratör tarzı makinelerde ve denizcilik uygulamalarında yoğun olarak kullanılan dizel motorlardan yılda ortalama 150 bin adet ithal ediliyor. Dünyada en büyük motor üreticilerinin başta döküm olmak üzere birçok girdisi yerli üreticilerce sağlanıyor. Makine ve traktör üreticilerini yurt dışına bağımlı olmaktan kurtaracak çalışma, Türkiye’nin bu alandaki rekabet gücü daha da artıracak. Türkiye, yaklaşık 1,8 milyon traktör parkı ve Çin ve Hindistan’ın ardından en büyük üçüncü büyüyen iş makineleri pazarı ile yerli üreticilere büyük fırsatlar sunuyor. Yılda 60 bin adetlik traktör pazarının, eski traktörlerin yenilenmesi ile çok daha büyüyeceği öngörülüyor. Tank ve hızlı taşıyıcıların yanı sıra denizcilik uygulamalarında da yerli motorların kullanılacak olması savunma sanayisine de güç katacak.

 

ÇEVRECİ MOTOR

Bakanlığın çalışmasında AB kurallarına göre emisyon değerleri düşük, çevreci motor üretimi hedefleniyor. Bu çerçevede,  Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, “Yerli Dizel Motor Üretiminde” rol oynayabilecek sanayi kuruluşları ile bir araya geldi.Toplantıda ülke ihtiyaçları değerlendirilirken, sanayi kuruluşları arasındaki muhtemel işbirliği imkânları masaya yatırıldı.Bakanlığın ve TÜBİTAK’ın Ar-Ge destekleri ile işbirliğine ortam oluşturan “Kümelenme Destek Programı” için prensip kararı alınırken,  bir “Motor Mükemmeliyet Merkezi” oluşturulması için ön hazırlıkları yapacak  “Motor çalışma grubu” oluşturulmasına karar verildi.Motor çalışma grubu Bakanlığın koordinesinde alanda deneyimli bir akademisyenin başkanlığında özel sektör temsilcilerinden oluşacak.

 

“GLOBAL ŞİRKETLERE BAĞIMLI KALMAYALIM”

Toplantıda konuşan Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, dünyada tekel olan global şirketlerin ürettiği motorlara bağımlı kalınmaması gerektiğini vurgulayarak, yerli dizel motor alanında üreticilerin kümelenme yoluyla işbirliği yapmasını istedi.Işık, dünyaya motor parçası üreten yerli firmaların büyük düşünmesi gerektiğine işaret ederek,  “güçlerimizi birleştererek, devletin desteğini arkamıza alarak motor üretimiyle ilgili bir yapı oluşturup önce kendi ihtiyacımızı karşılayıp sonra dünyayla rekabet eden noktaya gelebiliriz” dedi.

 

ZAMANIMIZ YOK

Işık şöyle devam etti: “ ARGE pahalı bir iş. Sizlerin şu anda tek başınıza bunun altından kalkmanız zor. Burada birlikte arge çalışması yapabiliriz. İngiltere’de Rolls Royce mükemmeliyet merkezini gördüm ilham verdİ. Üretim ve arge mükemmeliyet merkezi kurma noktasında beraber olabiliriz. Birlikte iş yapma kültürü olmazsa devlet ne türlü destek verirse versin sonuç çıkmaz.  Bireysel başarılarımızı kollektif başarıya nasıl dönüştürürüz buna odaklanalım.  Biz size can suyu vermeye çalışıyoruz bir başlayalım kimse önümüzde duramaz. Çin’in bile maliyetleri bu kadar düşük olamaz.. Ama fazla zamanımız yok.

11 Mart 2015 Kocaeli- Ekonomi



Yorum yazarak Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz

Anket Kocaelispor'un yeterince desteklendiğini düşünüyor musunuz?

YÜKLENİYOR