Sedeften kurtulmak için 8 strateji

3 büyük suçlu: 1. Gluten hassasiyeti 2. Bağırsaklarda aşırı mantar üremesi 3. Ağır metallere maruz kalmak   Sedefi ele aldığımda, vücudun doğal de...

3 büyük suçlu:

1. Gluten hassasiyeti

2. Bağırsaklarda aşırı mantar üremesi

3. Ağır metallere maruz kalmak

 

Sedefi ele aldığımda, vücudun doğal dengesini düzeltirken önce bu engelleri ortadan kaldırıyorum. Kural, soruna yol açan şeyleri bertaraf edip sorunu düzeltenleri eklemekten ibaret. Bu yaklaşımla sedefi, steroidler, kremler veya diğer ağır tedaviler kullanmadan doğal yollarla iyileştirecek 8 strateji buldum:

1. BÜTÜN YİYECEKLERDEN OLUŞAN ANTİ-İNFLAMATUAR BESLENME ŞEKLİ: Anti-inflamatuar yiyeceklere yoğunlaşın, örneğin, deniz balıkları, omega 3 yağları, kırmızı ve mor beri türü meyveler, koyu yeşil yapraklı sebzeler, portakal ve kuruyemişler gibi. Zerdeçal, zencefil ve biberiye gibi anti-inflamatuar baharat kullanın. İnflamatuar gıdalardan uzak durun, özellikle de mısır, soya ve ayçiçeği yağı gibi omega 6 ve diğer inflamatuar yağlardan uzak durun.

 

2. HASSASİYETİNİZ OLAN GIDALARI BESLENMENİZDEN ÇIKARIN: Bunlar gluten ve süt ürünleri olabilir.

 

3. AĞIR METAL ZEHİRLENMESİ OLUP OLMADIĞINI ANLAMAK İÇİN TEST YAPTIRIN: Civa ve diğer metaller sedefi tetikler.

 

4. BAĞIRSAKLARINIZI DÜZELTİN: Bağırsaklarınız cilt sağlığında önemli rol oynar. Bir çalışmada bağırsak geçirgenliğinin sedef oluşumuna neden olduğu gösterilmiş. Aşırı mantar (maya) gelişmesi, bağırsaklardaki diğer sorunlar sedefi tetikleyebilir ve alevlendirebilir. Böyle bir şüpheniz varsa tamamlayıcı tıp uygulayıcısı bir doktora baş vurarak bağırsak sağlığınızı düzeltin. Ben genellikle mantar tedavisinde bitkisel mantar ilaçlarıyla yapıyorum.

 

5. DOĞRU TAKVİYELERİ KULLANIN: Balık yağı, D vitamini ve probiyotikler sedefi bertaraf etmekte işe yarayabilir. Bunların yanında diğer anti-inflamatuar besin destekleriniden quercetine, üzüm çekirdeği ekstresi de kullanılabilir.

 

6. DÜZENLİ EGZERSİZ YAPIN: Düzenli egzersiz doğal bir anti-inflamatuardır. Bir çalışmada,  aktif sedefi olan kilolu ve obez kişilerden oluşan bir grupta, beslenme müdahalelerinin yanında fiziksel egzersizin arttırılmasının sedefin şiddetini azalttığı gösterilmiş. Spor salonuna gitmeniz, koşu bandında koşmanız veya ağırlık kaldırmanız gerekmez. Sadece daha fazla hareket edin. Yürüyüşlere çıkın, bahçeyle uğraşın, çocuklarınızla parkta oynayın. Vücudunuzu hareket ettirdiğiniz her faaliyet egzersiz sayılır.

 

7. TAM GEVŞEME UYGULAMALARI YAPIN: Araştırmalar kronik stresin sedefin oluşmasına ve alevlenmesine neden olduğunu gösteriyor. Stresin ciltlerinin durumunu etkilediğine inanan sedef hastalarının oranı %37-78 arasında değişiyor. Araştırmacılar stresin sedefin şiddetini arttırdığı ve hatta hastalığın tedavi süresini uzattığına inanıyorlar. Yoga, derin nefes, biyofeedback, masaj gibi sakinleştirici teknikler stresle baş etmekte etkili olabilir.

 

8. HER GECE 8 SAAT UYUYUN: Çalışmalar sedef hastalarında uyku bozukluklarının daha çok görüldüğünü gösteriyor. Uyku bozukluklarıyla da ilaçsız başa çıkılması mümkün.

 

Dr. Mark Hyman

Özet çeviri: Nurçin Çağlar

Sağlıklı Yaşıyoruz

Kaynak: http://drhyman.com/blog/2015/11/19/8-strategies-to-eliminate-psoriasis/


kutuyu işaretleyip tamama basın

Yorum yazarak Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz

Anket Kocaelispor'un yeterince desteklendiğini düşünüyor musunuz?

YÜKLENİYOR