Rötarlı uçuşa tazminat müjdesi

Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü, yolcuyu daime haklı kılan ve rötarlı uçuşa tazminat cezası getiren bir yönetmeliğe imza attıKocaeli-Trabzon seferi il...

BÜYÜT

Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü, yolcuyu daime haklı kılan ve rötarlı uçuşa tazminat cezası getiren bir yönetmeliğe imza attı

Kocaeli-Trabzon seferi ile hizmete giren ve ilerleyen zamanlarda diğer illere de açılacak olan Cengiz Topel Havaalanı’nda geçtiğimiz günlerde iniş krizi yaşanmıştı. ILS cihazı olmadığı için uçak, sis nedeniyle alana inememiş ve uçağı bekleyen yolcular mağdur olmuştu. İşte tam da bu krizin ardından Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü, rötarlı uçuşlara tazminat cezası getiren bir yönetmeliğe imza attı.

PARA ÖDEYECEKLER
Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nün yayımladığı yönetmelikte, havayolu ile seyahat eden yolcuların hakları belirlendi. Buna göre; havayolu işletmeleri, izin almadan yolcuları kabul etmeyebilecek. Bunun için yolcuya iç hatlarda 100 euro tazminat, bir sonraki uçak seferlerinde yer ayırma ve bekleme süresine göre içecek ve yemek ikramı yapmak zorunda olacak. Dış hatlarda para kilometreye göre belirlenecek.

ÇAY KAHVE İKRAMI
Yolcular uçuştan 7 gün öncesinde iptalden haberdar edilmedikleri, kendilerine gidecekleri yere en fazla 4 saat sonra ulaşmalarına olanak veren güzergah değişikliği teklif edilmediği sürece 100 euro tazminat alacak. Yönetmeliğe göre, havayolu işletmesi uzaklığa göre 2 ile 4 saat arasında uçağın ertelenmesini beklediğinde, yolculara çay-kahve ikramından para iadesine kadar gerekli hizmetleri sunacak.

ÜCRET İADE EDİLECEK
Yeni yılda yürürlüğe girecek olan yönetmeliğe göre; uçağın kalkışı 24 saat ve sonrasına ertelendiğinde, havayolu şirketi yolcuları otelde veya uygun bir konaklama tesisinde ağırlayacak. Gecikme en az 5 saat olduğunda, yolcunun seyahati tamamlamasının anlamı kalmadığında, bilet ücretinin 7 gün içinde iade edilmesi gerekecek. Havayolu şirketi, yolcunun seyahatinin ilk başlangıç noktasına dönüşünü ücretsiz sağlayacak.

YOLCU HER ZAMAN HAKLI
Yolcunun, biletin satın alındığı hizmet sınıfından daha alt bir hizmet sınıfına yerleştirmesi durumunda, bilet ücretleri arasındaki fark iade edilecek. Buna ilave olarak; bin 500 kilometre veya daha kısa uçuşlar için bilet ücretinin yüzde 30'u, bin 500 ile 3 bin 500 kilometre arası uçuşlar için bilet ücretinin yüzde 50'si, 3 bin 500 kilometreden daha uzun uçuşlar için bilet ücretinin yüzde 75'i, 7 gün içerisinde nakit olarak veya banka aracılığı ile ödenmesi zorunlu olacak.

05 Aralık 2011 Kocaeli- Gündem


kutuyu işaretleyip tamama basın

Yorum yazarak Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz

Anket Kocaelispor'un yeterince desteklendiğini düşünüyor musunuz?

YÜKLENİYOR