Safi Port ÇED toplantısı yapıldı

Derince’de bulunan devlet limanın özelleştirilmesi sonrasında 39 yıllığına limanı kiralayan Safi Port, Zübeyde Hanım Kültür Merkezi’nde ÇEC toplantıs...

Derince’de bulunan devlet limanın özelleştirilmesi sonrasında 39 yıllığına limanı kiralayan Safi Port, Zübeyde Hanım Kültür Merkezi’nde ÇEC toplantısı düzenledi. Toplantıya Safi Port Yönetim Kurulu Başkan Danışmanı Erkan Dereli, proje Koordinatörü Hakan Kavlakoğlu, Proje Müdürü Muharrem Uncu, Teknik Ofis Şefi hakan Köksal, İl Müdürlüğü Kimya Mühendisi Şebnem Pekeroğlu, İl Müdürlüğü ÇED Şube Müdürü Güneş Ekşi, İl Müdürlüğü Çevre Mühendisi Aslıhan Yiğit, İl Müdürlüğü Kimya Mühendisi Osman Demircan, SP İlçe Başkanı Halil Kayın, CHP İlçe Başkanı Nihat Değer ve ilçe sakinleri katıldı.

 

LİMANIN ÖZELLİĞİ

ÇED toplantısına Çevre Yüksek Mühendisi Hande Akbaş tarafından ÇED sunumu yapılarak başlanıldı. Verilen bilgilere göre ise Türkiye2nin en büyük limanı durumuna gelecek, 700’ün üzerinde istihdam sağlanacak. 1996 yılında alınan izin kapsamında 190.640 bin metre kare alan dolgu yapılıyor. Türkiye’nin en büyük multi mod ve kargo terminali olacak. 700 bin araç kapasiteli olacak. 1 Milyon araca kapasitesi çıkarılacak. 1.25 Milyon TEU yıllık trafik akışı olacak. Mega boyutlu gemiler için 18 metre derinlik, bin metre uzunluğunda özel rıhtım, bin soğutuculu konteynır fişi, kuru yükler için 15 metre derinlikte 500 metre rıhtım uzunluğu, 10 Milyon ton dökme yük kapasitesi olacak.   

 

ice11-246.jpg   

 

UYGULAMA İMAR PLANI YOKTUR

Toplantıda söz alan Tamer Ejderoğlu “Yürütme durdurulmasına karşın dolgu çalışmaları devam etmektedir. Yargı hiçe sayılmaktadır. ÇED gerekli değil deniyor. Süreç durdurulmasına karşın devam edilmektedir. Hukuksuz bir uygulama vardır. Projenin Zaraları anlatılmadan sürece devam edilmiştir. Körfez dolgu alanından çok çekmiştir. Buralar depremde kan gölüne dönmüştür. TÜPRAJ ve trafik konularında bir planlama yoktur. ÇED toplantıları kopyala yapıştır durumundadır. Uygulama imar planı yoktur. Belediyeden alınan izin yoktur. Kanun ve yürütmeliğe aykırı davranılmaktadır. Mahkeme kararına neden uygulanılmıyor” dedi.

 

6 TRİLYON NEREDE?

Kocaeli Afet Kurtarma Dernek Başkanı Barış Eren “Dolgu tehlikeli bir alanda yapılmaktadır. Limanın ayakları kırılmıştır. Dünya Bankasından alınan 6 Trilyon ortada yoktur. Derince’ye gelen gemiler ilçeye ne kazandıracaktır” açıklamasında bulundu.  

 

44 LİMAN BULUNUYOR

Eski Büyükşehir Belediyesi meclis üyesi Ali Haymanalı “Kentte 44 liman bulunmaktadır. Çevre katledilmektedir. Limanda yapılmak istenen tanklar durduruldu. Burası tehlikeli yer olacaktır. Dolgu yapılmasını açıklaması tam anlamıyla yapılmamıştır. Mahkeme kararına rağmen dolgu yapılmaya devam edilmiştir. Denizin doldurulmasını istemiyoruz” ifadelerini kullandı.

 

BU MASALLAR

Liman-İş Sendikası Genel Sekreteri Bülent Aykurt “Derince halkı doğru bilgilendirilmedi. Eski Bakan Nihat Ergün, Büyükşehir Belediye Başkanı İbrahim Karaosmanoğlu, Milletvekili İlyas Şeker açıklamalarında limanlara karşı olduklarını açıkladılar. 460 bin metre kare alan doldurulmak istenmektedir. Mahkeme kararları uygulanmıyor. Sizin adamlarınız burada insanları tehdit etmektedir. Burada deprem yaşandı. Biz bu masalları yollarca dinledik. İş ve istihdam her zaman vaat edilmiştir” dedi.

 

PROJE DEVLETİN

Proje Koordinatörü Hakan Kavlakoğlu “Burada yapılan proje devlet tarafından planlanmıştır. Bu liman 1904 yılında hizmete girmiştir. Devletin imar planı vardır. Kapasitenin artması mevcut alanda olmamaktadır. Buranın demiryollarıyla olan planlaması yapıldı. Burada büyün planlamaların yapılması sonrasında ihaleye çıkıldı. Sözleşmeler buna göre yapılmıştır. 1996 yılında verilen izin ile dolgu çalışmaları yapılmaktadır. Deprem buranın gerçeğidir. Kandilliden bu noktada önemli destek alıyoruz. Mühendisliğin bütün olanakları kullanılmıştır. Türkiye’nin ihracatı Anadolunun kapısı burası olacaktır. Çöpe atılmasından ziyade ayağa kalkmasını sağlamak istediğimiz bir değerimizdir. Yeni liman yapılmıyor” açıklamasında bulundu.

 

REFERANDUM YAPILSIN

Hereke Çevre Derneği Başkanı Hayri Altınok “Yürütmeyi durdurma kararı vardır. Burada bizlere yalan söylenmektedir. Dolguları alıp gitmek durumunda kalacaksınız. Derince’yi bölecek yol otoban genişliğinde olacaktır. Dolgu imar planı yoktur” ifadelerini kullandı. CHP İlçe Başkanı Nihat Değer “Derince çenesuyu, liman ve staddan oluşmaktadır. Stad buradan gitmiştir. Limana karşı değiliz. Çevreye etkisi büyük olmasından dolayı tepkimiz vardır. Limanın özelleştirilmesine karşı olduk. Deniz trafiğinin ne olacağı noktasında kimse bilgi vermemiştir. Liman konusunda referandum yapılmasını istemekteyiz” dedi.

 

YATIRIM ÖNEMLİ

SS 18 Derince Lojistik Motorlu Taşıyıcılar Kooperatifi Başkanı Yılmaz Yılman “Ülkemizin gelişmesi noktasında limanlara büyük görevler düşmektedir. Dolgu alanlarının yapılması başından beri var olan bir durumdur. Kentimizde daha önce tarım alanları sanayiye açıldığı zaman çevreciler neredeydi. Limandan binlerce insan ekmek yemektedir. Çevreye etkilerine bakarak ona göre eleştiri yapılması gerekiyor” açıklamasında bulundu.

 

EKOLOJİK DENGE

SP İlçe Başkanı Halil Kayın “Bu ÇED toplantısı gaz alma toplantısıdır. Katılımın bu kadar olmasının beklenmemesi doğaldır. İnsanların katılımının az olacağı zaman tercih edilmiştir. Konuyu takip edenler buraya katılmıştır. 15 Temmuz tarihinde milletimiz tarafından tarih yazılmıştır. Milletin kafasına yatmayınca neler olacağını herkes görmüştür. Dubai Port yargı kararlarına rağmen bitirilmiştir. Olayın arkasında başka güçler vardır. Yargı kararlarına rağmen dolgu çalışmaları devam etmektedir. Derince limanı son 3 yılda bilerek zarar ettirilmiştir. İhaleye verilmesi için böyle bir yol izlendi. Limana işçi alınacak denildi. 200 kişilik yere 2 bin kişi başvuruda bulundu. Formlar ise AKP ilçe başkanlığından verildi. Küçük istihdam için millet mağdur ediliyor. Yatırıma karşı değiliz. Ekolojik dengeye uygun hareket edilmesi gerekiyor” dedi.

 

150 YILLIK HAYAL

Safi Port Yönetim Kurulu Başkan Danışmanı Erkan Dereli “Derince limanın işletmesi kiralanmıştır. 39 yıllığına kiralanan bu yer daha sonra devlete verilecektir. Devlet tarafından proje hazırlanmıştır. 300 Milyon dolar yatırım yapılacaktır.  Şartları kabul ederek buranın ihalesini aldık. Demiryolları ve deniz yolları ülkemizin ilerleyen dönemde en fazla yatırım yapacağı alanlar olacaktır. 23 Lojistik Köy kurulmuştur. 150 yıllık hayal gerçek olmaktadır” açıklamasında bulundu.

Serkan BORLAK

      

23 Ağustos 2016 Kocaeli- Ekonomi



Yorum yazarak Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz

Anket Kocaelispor'un yeterince desteklendiğini düşünüyor musunuz?

YÜKLENİYOR