Kabak çekirdeğinin bilimsel açıdan sağlığa 11 faydası!

1- Değerli besinlerle doludur. Bir porsiyon (28 gram) kabak çekirdeğinde: Lif: 1.7 gram Karbonhidrat: 5 gram Protein: 7 gram Yağ: 13 gram (6 gramı o...

1- Değerli besinlerle doludur.

Bir porsiyon (28 gram) kabak çekirdeğinde:

Lif: 1.7 gram

Karbonhidrat: 5 gram

Protein: 7 gram

Yağ: 13 gram (6 gramı omega 3)

K Vitamini: Günlük ihtiyacın % 18'i.

Fosfor: Günlük ihtiyacın % 33'ü.

Manganez: Günlük ihtiyacın % 42'si.

Magnezyum: Günlük ihtiyacın % 37'si.

Demir: Günlük ihtiyacın % 23'ü.

Çinko: Günlük ihtiyacın % 14'ü.

Bakır: Günlük ihtiyacın % 19'u.

 

Bunların yanında pek çok antioksidan, ciddi oranda çoklu doymamış yağ, potasyum, B2 vitamini ve folat içerir.

 

2- Antioksidanlardan zengindir.

Hastalıklara ve inflamasyona karşı koruyan antioksidanlarla doludur.

 

3- Bazı kanserlerin risklerini azaltabilir.

Mide, göğüs, akciğer, prostat ve kolon kanseri risklerini azaltabilir.

 

4- Prostat ve mesane sağlığını iyileştirir.

İyi huylu prostat büyümesi ve aşırı aktif mesane semptomlarını azaltır.

 

5- Magnezyum açısından çok zengindir.

Kabak çekirdeği çok iyi bir magnezyum kaynağıdır, magnezyum ise kan basıncı, kalp sağlığı, kemik sağlığı ve kan şekeri düzeyleri açısından çok önemlidir.

 

6- Kalp sağlığına iyi gelir.

İçindeki besinler kan basıncını düşürerek ve iyi kolesterolü yükselterek kalbi sağlıklı tutar.

 

7- Kan şekeri düzeyini düşürebilir.

Tip 2 diyabeti olanların kan şekerini düşürmeye yardımcıdır, ancak bu konuda ileri araştırmalara ihtiyaç var.

 

8- Lif açısından çok zengindir.

Mükemmel bir lif kaynağıdır. Liften zengin beslenme kalp hastalığına, diyabete ve obeziteye karşı koruyucudur.

 

9- Sperm kalitesini iyileştirebilir.

Zengin çinko içeriği erkeklerde doğurganlığı ve sperm kalitesini yükseltebilir.

 

10- Uykuya iyi gelir.

Uykuya iyi gelen triptopan, çinko ve magnezyum kaynağıdır.

 

11- Beslenmeye eklemek kolaydır, çeşitli şekillerde tüketilebilir.

 

Bu sayılanların yanında kabak çekirdeği enerji düzeyini arttırır, ruh halini iyileştirir ve bağışıklık fonksiyonunu geliştirir.

 

Özet çeviri: Nurçin Çağlar

Sağlıklı Yaşıyoruz

Kaynak : https://authoritynutrition.com/11-benefits-of-pumpkin-seeds/


kutuyu işaretleyip tamama basın

Yorum yazarak Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz

Anket Kocaelispor'un yeterince desteklendiğini düşünüyor musunuz?

YÜKLENİYOR