Yaz sıcaklarında uykusuzlukla baş etme yöntemleri

Yaz aylarında sıcak havaların uykuya dalmayı zorlaştırdığı yatmadan önce alınacak ılık bir duşun vücut ısısını düşürmeye yardımcı olacağı için uyumayı...

BÜYÜT

Yaz aylarında sıcak havaların uykuya dalmayı zorlaştırdığı yatmadan önce alınacak ılık bir duşun vücut ısısını düşürmeye yardımcı olacağı için uyumayı sağlayacağı bildirildi.

Anadolu Sağlık Merkezi Nöroloji Uzmanı Dr. Ferda Korkmaz Özkanoğlu, yaptığı yazılı açıklamada, uyumak ve uyanmanın uykuya olan ihtiyacın gün ışığı, vücut ısısı, çevre ısısı, ses, duygu durumu, hormonların etkisi gibi birçok mekanizma ile kontrol edildiğini belirtti.
Dr. Özkanoğlu, ''Uykuya dalarken vücut ısımız yarım derece kadar düşüyor. Çevre ısısının fazla olması vücut ısısının düşmesini zorlaştırıyor. Bu nedenle sıcak yaz günlerinde uykuya dalma ve uykuyu sürdürmede zorluk yaşanıyor'' diyerek, kaliteli bir uyku için şu önerilerde bulundu:
''Yatak odasının öğleden sonra güneş almayan, iyi havalandırılan bir oda olması tercih edilmelidir. Klima kullanımı tavsiye edilebilir ancak çok düşük ısılara ve doğrudan üzerimize gelecek şekilde ayarlanmış klimalar, sağlığımız için tehlikeli durumlara sebebiyet verebilir.
Klima kullanırken amacımız soğutmak değil, ortamı optimum ısıda tutmak olmalıdır.

DUŞ VÜCUT ISISINI DÜŞÜRMEYE YARDIMCI OLUR
Yatmadan önce alınacak ılık bir duş en etkili yöntemlerden biridir. Ilık duş, vücut ısımızı düşürmeye yardımcı olur. Bu yöntem çocuklar için de geçerlidir, çocuklarınıza da yatmadan önce duş aldırabilirsiniz. Yatak odalarının basit ve sadece uykuya hizmet etmek için tasarlanmış olması, odada televizyon, kitap, bilgisayar ya da kurutulan çamaşırlar olmaması gerekiyor. Uykuya dalabilmek ve uykuyu sürdürmek için yatak odamızın karanlık olması da bir başka gereklilik. Akşamları yapılan spor, adrenalin seviyemizi yükselterek uykuya dalmamızı zorlaştırabilir. Bu nedenle sporu günün daha erken saatlerinde yapmayı tercih etmek gerekiyor. Vücut ısımızı yükseltecek kalın, naylon pijamalardan, battaniyelerden uzak durulmalıdır. Uyumak üzere yatıldığında günün muhasebesini ya da ertesi günün planını yapmak da uykuya engel olabilir. Uyumadan üç saat öncesinde yemek yemenin bırakılması gerekir. Çocuklar rahat uyusun diye, uyku saatlerinden hemen önce oyun oynatarak yorulmalarını, enerji harcamalarını sağlamak doğru bilinen bir yanlıştır. Çünkü yoğun fiziksel aktivite sonucu vücutta yükselen adrenalinin normal düzeye de inmesi için belli bir sürenin geçmesi gerekir. Bu süreç boyunca çocuklar uykuya dalamaz.''

21 Temmuz 2011 Kocaeli- Gündem


kutuyu işaretleyip tamama basın

Yorum yazarak Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz

Anket Kocaelispor'un yeterince desteklendiğini düşünüyor musunuz?

YÜKLENİYOR