Gündüz uykusu duygusal sağlığa iyi geliyor, hafızayı güçlendiriyor!

Wall Street Journal'ın "Mükemmel Şekerleme Nasıl Yapılır" başlıklı haberinde araştırmacılar en yararlı şekerlemenin ihtiyaca göre yapılan olduğunu be...

Wall Street Journal'ın "Mükemmel Şekerleme Nasıl Yapılır" başlıklı haberinde araştırmacılar en yararlı şekerlemenin ihtiyaca göre yapılan olduğunu belirtiyorlar.

 

Sıkça savunulanın aksine mükemmel şekerlemenin uzun olması gerekmez fakat tutarlı, çabuk ve karanlıkta olmalıdır. 2012'de yapılan bir çalışmaya göre odaklanmayı ve üretkenliği arttırmak için 10-20 dakika "güç uykusu" idealdir. Araştırmacılar 10 dakikalık uykunun uykululuk, yorgunluk halin, zindelik ve zihinsel performansta hemen görülen iyileşmeler sağladığını belirtiyorlar. Ancak 20 dakikalık uyku olumlu etkilerini uyandıktan 35 dakika göstermeye başlıyor ve bu etkiler 125 dakika sürüyor.

 

Uyku süresini uzatmak çekici gelebilir ancak 30 dakikalık şekerleme, uyanınca uyku ataletine, mahmurluk haline ve oryantasyon bozukluğuna yol açıyor. 2015'te yapılan bir çalışma 30 dakikaya kadar uyumanın gece uykusuzluğunun hormonal etkilerini giderebileceğini gösterdi. Araştırmacılar bu çalışmanın gündüz uykusuyla, nöroendokrin ve bağışıklığın biyo göstergelerinin düzeltilebileceğini gösteren ilk çalışma olduğunu belirtiyorlar.

 

60 dakikaya kadar gözleri kapatmak kendimizi yenilenmiş ve canlanmış hissetmemize yardımcı olur. Bu sürede yapılan şekerlemenin, bilgileri, yüzleri ve isimleri hatırlamada iyileşmeler meydana getirdiği biliniyor. Aynı zamanda 10 saat uyanık kalmaya yardımcı oluyor. Bu kadar uzun şekerlemenin tek olumsuz yanı uyanınca oluşan mahmurluk halidir.

 

90 dakikadan uzun uyumak, REM ve derin, yavaş dalgalı uyku dahil uykunun tüm evrelerinden geçmek demek. Bu da zihni temizlemeye, hafızayı iyileştirmeye ve eksik uykunun tamamlanmasına yardımcı oluyor. İlginç olarak, tüm evreleri tamamlanmış bir gündüz uykusundan uyanınca uyku ataleti, mahmurluk olmuyor ve kalkmak daha kolay oluyor.

 

İnsanların uyku süresi bir uzun süreye sığdırılıyor (gece) ancak öğleden sonra 3.00 oldu mu reaksiyon süresi, hafıza ve uyanıklıkta düşme olduğu da bir gerçek. Bu nedenle bazı Latin Amerika ülkelerinde 13.00 - 16.00 arasında Siesta zamanı, şekerleme zamanı var.

 

Unutmayın günün ilerleyen saatlerinde uyumak gece uykunuzun kaçmasına yol açabilir ve vücut saatinizi bozabilir. O nedenle bunu göze alarak gündüz uykusu uyuyun.

 

Çeviri: Nurçin Çağlar

Sağlıklı Yaşıyoruz

Kaynak: http://www.medicaldaily.com/pulse/nap-time-studies-show-afternoon-naps-help-improve-emotional-health-memory-369370?rel=most_read2


kutuyu işaretleyip tamama basın

Yorum yazarak Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz

Anket Kocaelispor'un yeterince desteklendiğini düşünüyor musunuz?

YÜKLENİYOR