Kasiad'ta sosyal medya konferansı

Genç Creative ve Sosyal Arı Medya Hizmetleri'nin kurucusu olan Hakan MEMUR, Genç KASİAD'ın düzenlemiş olduğu etkinlikte "Sosyal Medyanın Gücü" üzerine...

BÜYÜT

Genç Creative ve Sosyal Arı Medya Hizmetleri'nin kurucusu olan Hakan MEMUR, Genç KASİAD'ın düzenlemiş olduğu etkinlikte "Sosyal Medyanın Gücü" üzerine konferans verdi.
Sosyal medyayı haber, içerik ve bilgiyi paylaşma, okuma ve keşfetme alışkanlıklarının değişmesi, sosyoloji ve teknolojinin aynı potada erimesi, iletişim şeklinin monolog düzenden diyaloga geçişi olarak tanımlayan MEMUR, Türkiye'de sosyal medyayı 31 milyon insanın kullandığını belirtti.
Hakan MEMUR, 2008 ABD Başkanlık seçimlerinde Obama’nın seçim kampanyasında toplamda 13 milyon kişiye ulaştığını, burada gönüllü bir hedef kitle yaratıldığını, 120 kişinin dijital ortamda bu 13 milyon kişiyi sürekli bilgilendirdiğini söylerken Obama’nın asıl hedefinin gençlere ulaşmak olduğunu ve bunu da başardığını dile getirdi. Bu kampanyada videoların çekildiğini, sürekli e-mailler gönderildiğini, bloglar oluşturulduğunu, hepsinden öte sosyal medyanın en iyi şekilde kullanıldığını belirten MEMUR, konferansa katılım gösteren KASİAD üyelerine sosyal medya ile ilgili birtakım önerilerde de bulundu. Öneriler şöyle:
Markanız için farkındalık yaratır
Sosyal ağlar web sitelerine nazaran daha etkin ve etkileşimli alanlardır. Web sitenizde tanıttığınız bir ürünü, sitenizi ziyaret eden insan sayısı kadar insana tanıtabilirken, sosyal ağlarda tahmin edemeyeceğiniz kadar insana ulaşmanız mümkün.
Veri bankanız gelişir
Facebook sayfanızda düzenleyeceğiniz bir kampanya sonrası tahmin edemeyeceğiniz kadar insana ve bu insanlara ait orta düzey veriye birkaç gün içinde ulaşmanız mümkün. Bu verilerin tümünün size kişi tarafından onaylanarak verilmesi de büyük bir imkan.
Pazarlama maliyetleriniz düşer
Facebook ve Linkedin gibi sosyal ağlar diğer mecralardaki reklamlarla kıyaslandığında minimum maliyet ve maksimum verimliliğe sahiptir. Yine diğer mecralarla kıyaslandığında sosyal ağlardaki reklamlar ölçümlenebilir, bütçeler kontrol edilebilir, hedef kitleden gelen geri bildirimlere göre düzenlenebilir ve en önemlisi seçicilik yaparak asıl hedef kitleyle reklamları buluşturabilir.
Satışlarınız artar
Sosyal ağlar, hedef kitlenizle düzenli olarak etkileşimde kalmanızı sağlar. Müşteriniz sürekli sizi takip ederek yeni ürünlerinizden, indirimlerinizden, fırsatlarınızdan haberdar olur. Uygun gördüğü her tanıtımınızı satın almaya dönüştürür. Ayrıca beğendiği bir ürünü kendi çevresine de tavsiye ederek potansiyel müşteriler kazanmanızı sağlar.
Özgün içerikler paylaşın
Takipçilerinizin ve hayranlarınızın sadece sosyal medya sayfanızda bulabileceği içerikler yayınlayın. Bazı duyuru ve ilanlarınızı sadece sosyal medyanızdan yapın. Kampanya duyuruları, günlük indirim fırsatları gibi… Bu şekilde insanların markanızı takipte kalmasını sağlayacağınız gibi sayfanızı takip etmesi için bir gerekçe oluşturmuş olursunuz.

Sorular sorun
Takipçilerinize ve hayranlarınıza düzenli olarak sosyal medyada sorular sorun. Markanız, müşteri memnuniyetiniz, teknik servisiniz, hizmetiniz… vs. gibi konularda müşterilerinizin nabzını tutun. Bazı süreçlerinizi müşterilerinize sorarak yapabilirsiniz. Örneğin bu ürünün hangi rengi üretilmelidir gibi sorular sorarak takipçilerinizin sizinle organik bir bağ kurmasını sağlar, istedikleri şeylerin tarafınızda karşılık bulduğunu hissettirmiş olursunuz.
Yoğun katılımın olduğu konferansın bitiminde Genç KASİAD Başkanı Nusret ALP, Hakan MEMUR'a katılımından dolayı teşekkür ederken plaket takdim etti.

02 Nisan 2012 Kocaeli- Gündem


kutuyu işaretleyip tamama basın

Yorum yazarak Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz

Anket Kocaelispor'un yeterince desteklendiğini düşünüyor musunuz?

YÜKLENİYOR