Araç yoğunluğunun yüzde 35'ini limanlar oluşturuyor

Kocaeli'de limanlardan çıkan ağır tonajlı taşıtların, TEM Otoyolu ve D-100 Karayolu'ndaki araç yoğunluğunun yüzde 35'ini oluşturduğu bildirildiKocaeli...

BÜYÜT

Kocaeli'de limanlardan çıkan ağır tonajlı taşıtların, TEM Otoyolu ve D-100 Karayolu'ndaki araç yoğunluğunun yüzde 35'ini oluşturduğu bildirildi

Kocaeli Valiliği Alt Komisyon Raporu'na göre, Kocaeli'de bir liman işletmesi günlük ortalama 394 yük aracı seyahati yaratıyor. Limanlarda yük taşıması yapan araçlar içinde römorklu çekicilerin en çok kullanılan araç türü olduğu belirtilen raporda, limanlardan taşınan yüklerin yarısından fazlasının sanayi ve üretim alanlarına dağıldıklarına yer verildi.

YÜZDE 96’SI SANAYİ ALANLARINDAN
Raporda, limanlardan çıkan araçların yaklaşık yüzde 30'unun lojistik depolara, yüzde 14,76'sının ise herhangi bir lojistik odak olmayan noktalara dağıldığı belirtilirken, limanlara yük getiren araçların da yüzde 96,42'sinin sanayi alanlarından geldiği vurgulandı. Geriye kalan araçların yüzde 2,34'lük kısmının lojistik depolardan, yüzde 1,24'lük kısmının ise lojistik odak olmayan arazi kullanım türlerinden geldiği ifade edildi.

“BİR LİMANDAN GÜNLÜK 432 KAMYON ÇIKIYOR”
Kocaeli'deki bütün limanlarda gümrük işlemlerinin yapıldığı antrepolar olması dolayısıyla limanlardan çıkan tüm araçların antrepoya gitmeyebileceği belirtilen raporda, “Ortalama bir liman işletmesi günlük 432 kamyon trafiği yaratırken, bu değerin üzerinde birim kamyon hareketi yaratan liman işletmelerinin sayısı ise 11'dir” denildi. Raporda, söz konusu limanlardan çıkan ağır tonajlı araçların TEM Otoyolu ve D-100 karayolu üzerindeki trafiğin yaklaşık yüzde 35'ini oluşturduğuna dikkat çekilerek, bu durumun gelecekte ana yolların daha fazla yük trafiğinin etkisine gireceğinin göstergesi olarak belirtildi.

DİLOVASI’NDA KARAYOLU BAĞLANTILARI YETERSİZ
İzmit Körfezi Liman Bölgesi'nde yer alan önemli liman tesislerinin değerlendirildiği, özellikle Dilovası bölgesindeki limanların karayolu bağlantılarının yetersiz olduğu ve geliştirilmesi için Karayolları 1. Bölge Müdürlüğü tarafından geliştirilen projelerin hayata geçirilmesi gerektiği vurgulanan raporda, şu ifadelere yer verildi: “Bu kapsamda, bölgedeki liman tesislerinin önemi her geçen gün artmakta ve Türkiye lojistik alanda hızla gelişmekte iken liman kapasiteleri 2023 Türkiye hedeflerine yönelik artış göstermektedir. Özellikle karayolu yük trafiği yoğunluğu olan liman tesislerinin stratejiler dikkate alınarak karayolu bağlantılarının yeniden değerlendirilmesi ve tüm kurumlarca gerekli çalışmaların yapılması gerekmektedir.”

05 Kasım 2012 Kocaeli- Gündem


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz

Anket Kocaelispor'un yeterince desteklendiğini düşünüyor musunuz?

YÜKLENİYOR