Bulvar’da yitirilen canların hesabını kim verecek?

  Ömer Türkçakal Bulvarı’nda, 16 Ocak günü yaşanan ve Ali Ülkü Gül’ün ölümüne neden olan trafik kazası sonrası tutulan polis raporu, bulvarın ne denli...

BÜYÜT

 

Ömer Türkçakal Bulvarı’nda, 16 Ocak günü yaşanan ve Ali Ülkü Gül’ün ölümüne neden olan trafik kazası sonrası tutulan polis raporu, bulvarın ne denli tehlikeli bir yol olduğunu ortaya çıkarttı. Rapora göre, onlarca kişinin ölümüne neden olan kazaların yola sarkan ve görüş mesafesini azaltan orta refüjdeki bitkiler olduğu öne sürülüyor.  Kaldırım taşıyla yapılan refüj ise aynı zamanda rampa görevi görüyor ve araçların takla atarak karşı şeride geçmesine neden oluyor.

EN SON KAZA

16 Ocak günü saat 18.00 saatlerinde meydana gelen trafik kazası yine yolun durumuyla ilgili olarak ölümle sonuçlandı.  İzmit istikametinde seyir halinde olan Ali Ülkü Gül yönetimindeki araç tam Vatan Computer önünde kontrolden çıktı. Orta refüje doğru kayan araç için yapılacak hiçbir şey kalmamıştı. Araç, rampa etkisi yapan kaldırım taşına vurup havalanacaktı ve öylede oldu. Havalanarak karşı şeride uçan araç, karşı istikamette n gelen İbrahim Demir yönetimindeki aracın üzerine düştü.

RAPOR GÖRE REFÜJ KUSURLU 

Kaza tespit tutanağına göre, orta refüjün kaldırım taşından yapılması kazaya neden oluyor. Ayrıca orta refüjde bulunan bitkilerin yola sarkması görüşü engelliyor. Bu nedenlerle kazanın etkisinin orta refüjün kusurundan dolayı arttığı anlatılmak istenmiş. Kaza tespit tutanağında orta refüj üzerindeki bitki ve ağaç türlerinin yola taştığı ve sürücü güvenliğinin etkilediği yani bir hizmet kusuru olduğu belirlenmiş.

KAZALAR NASIL YAŞANIYOR

  1. Farklı bir araç tarafından istem dışı sıkıştırılan sürücü refüje doğru direksiyonu kırdığında kaza kaçınılmaz oluyor. Refüje çarpan araç takla atarak havalanıyor.
  2. Virajı alırken kontrolden çıkan araç orta refüje çarpıyor. Özellikle yağışlı havalarda yaşanan bu tür kazalar sonrası refüje giren araç yine mecburen kaza yapıyor.
  3. Yağışlı havalarda kayan araçlar orta refüje çarparak takla atıyor. 

BARİYER ŞART

Bölgede bu tür kazaların önüne geçmek için orta refüjün elden geçirilmesi gerekiyor. Görüşü kapatan ve yola sarkan bitkilerin ve kaldırım taşıyla yapılan refüjün kaldırılarak beton bariyer ya da metal bariyer yapılmalı. Kaza yapan araçların diğer araçlara zarar vermemesi ve kazayı en hafif zararla atlatması için iki yolu bölen bölgeye bariyer yapılmalı. Orta refüje çarparak takla atan araçlar da ön kısımdan darbe alınmadığı için hava yastıkları da genelde açılmayabiliyor. Tıpkı 16 Ocak’ta yaşanan kazada olduğu gibi…

YAKINLARI ÖFKELİ

16 Ocak günü Ömer Türkçakal Bulvarı’nda direksiyon hakimiyetini kaybeden 40 yaşındaki Ali Ülkü Gül, orta refüje girdi. Refüje çıkarak havalanan ve başka bir aracın tam önüne düşen otomobil, Ali Ülkü Gül’ün ölümüne neden olmuştu. Diğer kazalarda yaşanıldığı gibi yine hava yastığı açılmadı yine araç karşı şeride uçtu. Ali Ülkü Gül’ün akrabası Körfezli Adem Ömeroğlu, “Orta refüjün normalde bariyer olması gerekiyordu. Bununla ilgili olarak defalarca Büyükşehir’e yazılar yazılmış. Ancak yine de bölgede bir tadilat yapılmamış. Kazanın kamera kayıtlarıma baktık. Polis raporunda yazılı olan kaza sebebi olarak gösterilen, ‘Aracın direksiyon hakimiyetini kaybetmesi’ gibi bir durum yok. Bizim izlediğimiz görüntülerde Ali Ülkü Gül’ün aracına farklı bir araç dokunuyor ve kaza bu olaydan sonra gerçekleşiyor. Üstelik raporda beyan edilen 16 metrelik fren izi bu videoya göre o kazada oluşmamış” dedi.
 

23 Ocak 2014 Kocaeli- Gündem



Yorum yazarak Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz

Anket Kocaelispor'un yeterince desteklendiğini düşünüyor musunuz?

YÜKLENİYOR