Lastik Basıncı Görüntüleme Sistemi hayat kurtarır

Uygulamanın aynı zamanda yakıt tasarrufu, CO2 salınımı, lastik ömrü ve sürüş güvenliği konularında önemli etkileri olacağını ifade eden Türk Pirelli...

BÜYÜT

Uygulamanın aynı zamanda yakıt tasarrufu, CO2 salınımı, lastik ömrü ve sürüş güvenliği konularında önemli etkileri olacağını ifade eden Türk Pirelli Ticaret Direktörü Aşkın Bedük, “Lastik hava basıncı hakkında bilinç ve farkındalığın artması, güvenli yollar ve yolculuklar sağlayacak” dedi.

 

Lastiklerin içerisindeki hava basınçlarını göstermek için tasarlanan elektronik bir sistem olan Lastik Basınç Görüntüleme Sistemi-TPMS, bir veya daha fazla lastikte basınç kaybı olması durumunda,  gösterge panelinde alarm vererek sürücüyü uyarıyor.

 

Koltuk sayısı 7’ye kadar olan araçlarda geçerli olacak sistem, araç 40 km/s hızın üzerindeyken ideal basınç değerinin yüzde 20 altındaki değerlerde ya da lastik basıncının 150 kPA yani yaklaşık 22 hava (psi)’nın altında olduğu durumlarda devreye giriyor ve en geç 10 dakika içerisinde düşük basınç uyarısı yapıyor.

 

Uygulama hayati önem taşıyor

Tüm dünyada gerçekleşen araç kazalarının sebepleri arasında düşük hava basınçlı veya aşınmış lastik kullanımı gibi sebeplerden dolayı lastiklerin ikinci sırada yer aldığını belirten Türk Pirelli Ticaret Direktörü Aşkın Bedük, ülkemizde de mekanik kusurdan medyana gelen kazaların yüzde 60’ının lastiklerden kaynaklandığını söyledi. Ömrünü tamamlamış, düşük hava basınçlı ve mevsimine uygun olmayan lastiklerin kullanımı gibi etkenlerin trafik kazalarında önemli rolü olduğuna dikkat çeken Bedük, sürücülerin bilinç ve farkındalıklarının artmasıyla daha güvenli yollar ve yolculuklara olanak sağlayacak yeni uygulamanın hayata geçirilmesinden duydukları memnuniyeti dile getirdi.

 

Doğru lastik hava basıncı, güvenli bir sürüşün temel taşıdır

Doğru lastik hava basıncının güvenli bir sürüş yaşamanın temel taşı olduğuna ve uygulamanın lastik kaynaklı kazaları önlemeye yardımcı olacağına dikkat çeken Aşkın Bedük: “Araç üreticesinin belirlediği ve hem lastik hem de araç performansının maksimize olduğu doğru hava basıncı, lastikten ve aracınızdan beklenen performansı almanızı sağlar. Yanlış hava basıncıyla şişirilmiş lastikler ise düzensiz ve daha çok aşınır. Örneğin, fazla şişirilmiş lastiğin yere temas alanı normalden çok daha azdır. Bu da yol tutuşa ve frenlemeye olumsuz etki eder” dedi.

30 Eylül 2014 Kocaeli- Gündem


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz

Anket Kocaelispor'un yeterince desteklendiğini düşünüyor musunuz?

YÜKLENİYOR