Köseköy-Gebze hattının temelini, 3 Bakan atacak

Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren Hattı'nın son halkası olan Köseköy-Gebze hattının temeli, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım...

BÜYÜT

Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren Hattı'nın son halkası olan Köseköy-Gebze hattının temeli, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Kalkınma Bakanı Cevdet Yılmaz ve Avrupa Birliği Bakanı Egemen Bağış'ın katılımıyla bugün atılacak


Ülkemizin en büyük Yüksek Hızlı Tren (YHT) hattı olan Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren Hattı'nın Eskişehir-İstanbul kesiminin inşasında son aşamaya gelindi. Eskişehir-İstanbul 2. etabın Köseköy-Gebze kesiminin temeli, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Kalkınma Bakanı Cevdet Yılmaz ve Avrupa Birliği Bakanı Egemen Bağış'ın katılımıyla yarın saat 15.30'da Köseköy Tren İstasyonu'nda atılacak.
HEMZEMİN GEÇİT YOK
Proje kapsamında; 1890 yılında inşa edilen Köseköy-Gebze mevcut hattının fiziki ve geometrik şartları yüksek hızlı tren işletmeciliğine uygun hale getirilecek; hat ihata alınacak ve üzerinde hemzemin geçit bulunmayacak. Hat üzerinde bulunan 9 tünel, 10 köprü, 122 menfezin tadillerinin yanı sıra 28 yeni menfez ve 2 adet alt geçit inşa edilecek, hemzemin geçit yer almayacak. Yapım kapsamında yaklaşık 1 milyon 800 bin metreküp kazı ve 1 milyon 100 bin metreküp dolgu gerçekleştirilecek.
2,5 SAATE DÜŞECEK
Ülkemiz demiryollarında ilk defa AB IPA fonları bu projede kullanılacak. Sözleşme bedeli 146 milyon 825 bin 952 euro olan Köseköy – Gebze hattının yüzde 85'lik bölümü (124 milyon 802 bin 059 euro) Avrupa Birliği tarafından IPA kapsamında karşılanacak.
Arifiye'nin revize edilmesiyle toplam uzunluğu 533'ten 523 kilometreye düşen ve Marmaray ile entegre olarak 2013 yılında bitirilmesi hedeflenen Ankara- İstanbul Yüksek Hızlı Tren Projesi, hayata geçtiğinde, Ankara - İstanbul 3 saate, Ankara-Gebze ise 2 saat 30 dakikaya inecek.
KAZA RİSKİ AZALACAK
Başkent ile İstanbul arasında yılda 17 milyon yolcuya hizmet verilecek. Aynı gün ayrıca, IPA ile finanse edilen Irmak -Karabük- Zonguldak Demiryolu Hattı Modernizasyon Projesi Finansman Anlaşması da imzalanacak. Bu proje ile hat modernize edilecek, tren hızları artacak, maliyetler ile kaza riski azalacak

26 Mart 2012 Kocaeli- Gündem


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz

Anket Kocaelispor'un yeterince desteklendiğini düşünüyor musunuz?

YÜKLENİYOR