Atılan bir adım, 10 fayda sağlıyor

Sağlıklı ve kaliteli bir yaşam için düzenli yürüyüşleri yaşam biçiminiz haline getirin. Memorial Ataşehir Hastanesi Ortopedi ve Travmatoloji Bölümü’n...

BÜYÜT

Sağlıklı ve kaliteli bir yaşam için düzenli yürüyüşleri yaşam biçiminiz haline getirin. Memorial Ataşehir Hastanesi Ortopedi ve Travmatoloji Bölümü’nden Doç. Dr. Haldun Orhun “3-4 Ekim Dünya Yürüyüş Günü” öncesinde sağlıklı bir yaşam için düzenli yürüyüşlerin önemi hakkında bilgi verdi.

 

Dakikada 6 kalori harcanabilir

Düzenli yürüyüşler, vücudun oksijeni kullanma kapasitesini artıran, büyük kas grupların dinamik ve ritmik olarak çalışmasını sağlayan aktivitelerdir. Sağlıklı ve kaliteli bir yaşam için yapılan düzenli yürüyüşler dakikada 6 kalori harcanmasını sağlamaktadır. Kilo almayı engelleyerek, vücutta yağ oranının azalmasına yardımcı olur. Yürüyüş; kemiklerinizin güçlenmesini, kilonun korunmasını, kalp ve akciğer sağlığının kontrol altına alınmasını kolaylaştıracak bir egzersizdir. 

 

Bir adımın 10 faydası

  1. Uykusuzluğu azaltır
  2. Sindirimi kolaylaştırır
  3. Kan basıncını düzenler
  4. Yorgunluk hissini engeller
  5. Solunum kapasitesini artırır
  6. Kemiklerin sertleşmesini ve kuvvetlenmesini sağlar
  7. Vücutta doğal keyif verici hormonların (Endorfin) salınımı sağlar
  8. Eklem ve kasların esnekliğini artırarak, bel ve boyun ağrılarını hafifletir
  9. Beyine oksijen sağlanmasını artırarak, zihinsel keskinlik ve yaratıcı düşünce potansiyelini yükseltir
  10. HDL/LDL (İyi huylu-kötü huylu kolesterol) dengesini düzenler. Kan yağlarının (Trigliserid) düzeyini düşürür

 

Kalça kaslarınızı kasıp gevşetin

Yürüyüşe ısınma hareketleriyle yavaş yavaş başlanmalıdır. Saniyede bir adım atarak dakikada 2-6 kalori, iki adım ile dakikada 5-7 kalori harcanabilir.  Aynı şekilde yine yavaş yavaş yürüyüş sonlandırılmalıdır. Bu yürüyüş programı düzenli bir beslenme planı ile yılda 5-6 kilo verilmesini sağlayabilmektedir. Gün içerisinde yürürken, otururken, kalça kaslarının en az 30 kez kasıp, gevşetmek de oldukça faydalıdır.

 

Sağlıklı yürüyüş için öneriler

Yürüyüş kan akımını ve kan damarlarının miktarını artırarak, dolaşımı iyileştirir ve kalp-damar, beyin gibi damarsal hastalıkların riskini de azaltmaya yardımcı olmaktadır. Kırk yaş ve üstü kişiler mutlaka doktor kontrolünde yürüyüş programlarına başlamalıdır. Hipertansiyon, diyabet gibi hastalıkları olan kişiler sık sık doktor kontrollerini ihmal etmemelidirler.

 

Yürüyüşte bunlara dikkat!

Yürüyüş, hafif bir yemekten en az iki saat sonra yapılmalı, yürüyüş öncesi ve sonrasında bol su tüketilmelidir. Ağır bir yemek sonrası hızlı ve yorucu yürüyüşlerden kaçınılmalıdır. Yürüyüşler için ince tabanlı ve makosen ayakkabılar doğru tercihtir. Eğer yürüyüşler açık alanda yapılacaksa sabah erken saatler seçilmelidir. Çok sıcak havalarda yürüyüş yapmak ve yürüyüş sırasında herhangi bir sıkıntı hissedildiğinde yine de yürüyüşe devam etmek doğru değildir. Yine kilo vermek amacıyla yürüyüş yaparken vücuda naylon, muşamba ve benzeri maddelerin sarılmasının bir faydası yoktur.

04 Ekim 2015 Kocaeli- Sağlık


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz

Anket Kocaelispor'un yeterince desteklendiğini düşünüyor musunuz?

YÜKLENİYOR