Pakmaya’dan yeni hamle

        İki yıl önce girdiği pişirme ve toz tatlı pazarında, 30’a yakın ürünü ile yüzde 15 pay almayı başaran, dünyanın 3 büyük maya üreticisinden bir...

 

 

 

 

İki yıl önce girdiği pişirme ve toz tatlı pazarında, 30’a yakın ürünü ile yüzde 15 pay almayı başaran, dünyanın 3 büyük maya üreticisinden biri olan Pakmaya, bu kez Ramazan ayının vazgeçilmez Türk tatlıları ile tüketicinin karşısına çıkıyor. Muhallebi, sütlaç ve keşkül üçlüsünden oluşan Türk tatlıları ürün grubunu piyasaya sunan Pakmaya, bir yıl içerisinde bu alandaki ürün sayısını 10’a tamamlamayı hedefliyor.

 

200 MİLYONLUK PAZAR

Pişirme yardımcılarının da dahil olduğu 200 milyon TL’lik toz tatlı pazarında 5 yıl içerisinde ilk iki oyuncu olma yolunda ilerlediklerini söyleyen Pakmaya Tüketim Grubu Satış ve Pazarlama Müdürü Kemal Aktaş, “Pişirme yardımcılarında istediğimiz etkiyi görmeseydik puding ürünlerimizi çıkartmayacaktık. Eğer pudingdeki başarımıza şahit olmasaydık, Türk tatlıları ürün grubunu hiç düşünmezdik. Gerek ürün yelpazesi gerekse de ürün kalitesi ile ev hanımları ve perakendecilerin dikkatlerini üzerimize çekerek, bu pazardaki ilk iki büyük oyuncudan biri olacağız” dedi.

 

ÜRÜNLER RAFLARDA

İki yıl içerisinde gerek satış teşkilatı gerekse de distribütör ağı olarak büyüdüklerini belirten aktaş, şöyle konuştu: “Özellikle zincir market diye adlandırdığımız kanalın yüzde 90’nında ürünlerimiz rafta bulunuyor.  Özellikle ev hanımlarının bu tür ürünleri market alışverişlerinde almayı tercih etmesi, bu kanalda büyümemizi sağlıyor.”

 

YATIRIM YAPILDI

Türkiye’de maya kategorisinde pazar lideri olduklarını yineleyen Kemal Aktaş, 20 milyon TL’lik yatırım ile girdikleri toz tatlı kategorisinde de liderliğe oynadıklarını açıkladı. Kemal Aktaş, “Pişirme yardımcısı ve toz tatlı pazarında 20’nin üzerinde marka var. Yüzde 100 Türk sermayesi olarak bu pazara giriş yaptık. Pakmaya olarak tüketiciyi düşünerek iyi hizmet veriyoruz. Bunun yanı sıra 40 yıllık bir geçmişimiz var. Tüketicilerimizin yerli markayı tercih etmesi bizleri onurlandırıyor” dedi.

 

ÜRÜN ÇEŞİDİ ARTACAK

Ramazan ayı dolayısıyla muhallebi, keşkül ve sütlaç üçlüsünden oluşan Türk tatlıları grubu ürünlerini tüketicilerin beğenisine sunduklarını açıklayan Kemal Aktaş, “Bunun yanı sıra kek ve unlu mamuller miksleri dediğimiz kategorideki ürünlerimizi de önümüzdeki 5 yıl içerisinde tamamlamayı düşünüyoruz. Şu anda yaklaşık 30 ürün çeşidimiz var. Yine 5 yıl içerisinde ürün çeşidimizi 100’ün üzerine çıkaracağız” dedi.

 

PAZAR HAKİMİYETİ BİZİM

200 milyon TL’lik tatlı pazarında çok güçlü firmalar olduğuna dikkat çeken Kemal Aktaş, “Tatlı pazarında henüz 2 yıldır varız, ama aynı pazarda 20’nin üzerinde marka var. Onlarla raflarda rekabet etmek kolay değil. Ancak biz bu süre içerisinde belirlediğimiz bütün hedeflere ulaştık. Zincir marketlerin yüzde 100’üne, yerel marketlerin ise yüzde 80’ine dağılım sağladık. Geleneksel kanalda ise 42 gram yaşmaya dağıtım gücümüz ile oldukça iyi bir dağılımımız var. Bu gelişmeler neticesinde de şu an dağılım oranlarımız ve pazar paylarımız koyduğumuz hedeflerin üzerinde ilerliyor” dedi.

 

06 Temmuz 2014 Kocaeli- Gündem


kutuyu işaretleyip tamama basın

Yorum yazarak Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz

Anket Kocaelispor'un yeterince desteklendiğini düşünüyor musunuz?

YÜKLENİYOR