Egzersiz diyabetin çaresi!

Hastalığın nedeni ile ilgili olarak yapılan araştırmalar, hareketsizliğin, fazla yemek yemenin, yüksek oranda yağ içeren besinlerin tüketilmesinin, o...

Hastalığın nedeni ile ilgili olarak yapılan araştırmalar, hareketsizliğin, fazla yemek yemenin, yüksek oranda yağ içeren besinlerin tüketilmesinin, obezite, yaş ve kronik stres gibi etmenlerin hastalığın artışını tetiklediğini ortaya koyuyor. Diyabet tedavisinde amacın hastanın semptomlarını gidermek veya azaltmak, komplikasyonları önlemek ve yaşam kalitesini artırmak olduğunu söyleyen Liv Hospital Ankara Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uzmanı Prof. Dr. Rıdvan Alaca, bu amaca ulaşmak için egzersiz ve fiziksel aktivitenin önemine dikkati çekiyor. Prof. Dr. Rıdvan Alaca, “Düzenli egzersiz ile Tip 2 diyabette ilaçları azaltmak veya tamamen kesmek mümkün olabiliyor. Düzenli egzersiz yapan aktif bireyler daha zayıf, abdominal yağ oranları daha düşük, daha iyi glikoz seviyesine ve insülin hareketine sahip olmaktadır” diyor.

 

Düzenli egzersiz kandaki glikoz seviyesini düşürüyor

Diyabet hastalarında düzenli egzersiz, uygun bir diyet ve oral hipoglisemik ilaçlarla büyük önem taşıyor. Egzersiz, diyabetli hastada düzenli bir şekilde yapıldığında, glisemik kontrol sağlayarak, kan glikoz seviyesini düşürerek, stres ve anksiyeteyi de azaltıyor. Düzenli fiziksel aktivite ile Tip 2 diyabet gelişme riskinin de azaltıyor. Düzenli egzersiz yapan bireyler daha zayıf kalıyor. Egzersiz yapan diyabet hastalarının abdominal (karın bölgesi) yağ oranları daha düşük, daha iyi glikoz seviyesi ve insülin hareketine sahip oluyor. Düzenli egzersiz ile Tip 2 diyabette ilaçları azaltmak ya da tamamen kesmek de mümkün.

 

Haftada en az 3 gün hareket

Diyabet tedavisinde geniş kas gruplarını içeren, ritmik aerobik egzersizlerin uygun ve yararlı olduğu kanıtlanmıştır. Egzersizlerden yürüme, yüzme ve bisiklete binme birçok hasta için uygun olabilmektedir. Egzersizlerin haftada en az üç gün yapılması gerekir. Her egzersiz seansının 5 – 10 dk'lık ısınma ve 5 – 10 dk'lık soğuma dönemleri dahil olmak üzere ortalama 30 – 60 dk sürmesi gerekir.

 

Hastaya özel egzersiz reçetesi

Tip 2 diyabetli bireylerde güvenli egzersiz yaparken dikkat edilmesi gereken konular da var. Her kişinin bireysel ihtiyaçları, yetenekleri, ilgisi ve başta kas iskelet sistemi olmak üzere vücut yapısı farklıdır. Bu nedenle her hastaya göre özel egzersiz reçetesi planlanmalıdır. Ayrıca egzersiz süresi başlangıçta kısa tutulmalı, daha sonra bu süre yavaş yavaş uzatılmalıdır. Egzersiz yaparken uygun sıvı alımının sağlanması kadar kişinin yanında, basit şeker içeren besinler (meyve suyu, şeker veya akide şekeri) bulundurması da önemlidir. Uzun süreli egzersizlerde; hipoglisemiyi önlemek amacıyla egzersiz öncesinde düzenli olarak karbonhidrat tüketilmelidir. Her egzersiz seansından önce ve sonra düzenli ayak kontrolü ve bakımı yapılmalıdır. Egzersiz sırasında pamuklu çoraplar giyilmeli; ayağa uyan ve yeterli destek işlevine sahip ayakkabı kullanılmalıdır.

05 Ocak 2016 Kocaeli- Sağlık


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz

Anket Kocaelispor'un yeterince desteklendiğini düşünüyor musunuz?

YÜKLENİYOR