Sadece tüketerek teknoloji markası çıkaramayız

Türkiye’nin toplam teknoloji pazarı içinde, bilişim teknolojileri (BT) ürünlerinin sahip olduğu pazar payının yüzde 16’da kaldığını söyleyen Gold Tek...

BÜYÜT

Türkiye’nin toplam teknoloji pazarı içinde, bilişim teknolojileri (BT) ürünlerinin sahip olduğu pazar payının yüzde 16’da kaldığını söyleyen Gold Teknoloji Marketleri Pazarlama Müdürü Kılınç Orhan Erdemir, bu oranın düşüklüğünün önemine dikkat çekti. Erdemir, 25 ülke arasında 22’nci konumda bulunan Türkiye’nin, teknoloji alanında nasıl global Türk markaları çıkarabileceğine de değindi.

 

Gold Teknoloji Marketleri Pazarlama Müdürü Kılınç Orhan Erdemir, Türkiye’nin toplam teknoloji pazarı içinde bilişim teknolojileri (BT) ürünlerinin payının düşüklüğüne dikkat çekti. Erdemir, “GfK’nın 2014’ün ilk yarısına ilişkin verilerine göre, Türkiye yüzde 16’lık oranıyla 25 ülke arasında 22’nci sırada bulunuyor. İlk sırada yer alan Almanya’da bu oran yüzde 35’e kadar çıkarken, listede Türkiye’nin gerisinde bulunan üç ülke Brezilya, Arjantin ve Mısır olarak sıralanıyor” dedi.

 

Türkiye’deki toplam teknoloji pazarının büyüklüğünün 2014’ün ilk 6 ayında 17 milyar TL’ye yaklaştığını söyleyen Erdemir, “Bu pazar içinde BT ürünlerinin aldığı pay ise 2 milyar 700 milyon TL’yi bulmuyor. BT ürünlerinin pazar payı, aslında dünyada bilişim teknolojileri alanındaki sıralamamızı da gösteriyor. Bilişim çağını yakalamanın en önemli göstergelerinden biri de BT harcamalarının yüksekliğidir diyebiliriz. Türkiye’nin 2023 hedeflerine ulaşmamız için yavaşlayacak bir günümüz bile yok” diye konuştu.

 

Odak üretim değil markalaşma olmalı

Her alanda olduğu gibi, teknoloji sektöründe de markalaşmaya üretimden çok daha fazla önem verilmesi gerektiğini vurgulayan Erdemir, “Örneğin dünyanın önde gelen birçok tüketici elektroniği markası bugün üretimini Uzakdoğu’da yaptırıp, pazarlama ve Ar-Ge’ye odaklanıyor. Pazarlama hamlelerinde geride kalan 50-60 yıllık teknoloji şirketlerinin bile pazardan çekilebilecek hale düştüklerini görüyoruz. Ülkemizde teknoloji üretimi yapılmasın demiyorum elbette ama üretmekte gösterdiğimiz hassasiyetin en az üç katını pazarlamada göstermek zorundayız. Maliyetleri düşürerek kâr elde etme dönemini kapatıp, pazarlama ile katma değer üretme dönemine geçmedikçe, global Türk markaları çıkarmaktan da söz etmek mümkün değil. Ayrıca ülkemizde pazarlama, hâlâ satış ile karıştırılan ve birçok KOBİ’nin rakiplerini taklit etmekten öteye geçemediği bir faaliyet konumunda” dedi.

 

“Hindistan örneğinde olduğu gibi, yazılım alanı çok daha hızlı yakalanabilecek ve katma değeri yüksek bir alan” diye konuşan Erdemir, “Bu alanda ilerleyebilmemizin en önemli göstergesi de bunları üreteceğimiz araçlar olan bilgisayarlar ve server’lar başta olmak üzere, birçok ürünü kapsayan BT ürünlerinin pazar payını artırması olacaktır. Akıllı telefonları kullanmayı çok seviyoruz ancak onları yönetecek programları da üretebilmemiz gerekiyor” dedi.

 

BT ürünlerinin toplam teknoloji pazarı içindeki payı

1 - Almanya - 35%

2 - Çek Cumhuriyeti - 31%

3 - Japonya - 30%

4 - Belçika - 28%

5 - Birleşik Arap Emirlikleri - 28%

6 - Hollanda - 28%

7 - Birleşik Krallık - 28%

8 - Slovakya - 27%

9 - İspanya - 26%

10 - Rusya - 25%

11 - Portekiz - 25%

12 - Ukrayna - 25%

13 - Macaristan - 24%

14 - Fransa - 24%

15 - Romanya - 24%

16 - Yunanistan - 23%

17 - Avustralya - 22%

18 - Suudi Arabistan - 20%

19 - İtalya - 19%

20 - Güney Kore - 19%

21 - Çin - 17%

22 - Türkiye - 16%

23 - Brezilya - 13%

24 - Arjantin - 13%

25 - Mısır - 10%

12 Ekim 2014 Kocaeli- Gündem


kutuyu işaretleyip tamama basın

Yorum yazarak Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz

Anket Kocaelispor'un yeterince desteklendiğini düşünüyor musunuz?

YÜKLENİYOR