Yılbaşı sofrası öncesi ara öğün tüketin

Geceye hazırlanmak için gün içerisinde hiçbir şey yememek ise yapılan en büyük yanlışlardan biri. Çünkü vücut gün boyu aç kalacağı için akşam yemeğin...

BÜYÜT

Geceye hazırlanmak için gün içerisinde hiçbir şey yememek ise yapılan en büyük yanlışlardan biri. Çünkü vücut gün boyu aç kalacağı için akşam yemeğinde iştah kontrolünüzü sağlayamayıp, yüksek kalorili besinleri akşam kontrolsüzce tüketilebiliyorsunuz.

 

Memorial Dicle Hastanesi Beslenme ve Diyet Bölümü’nden Dyt. Ceylan Özateş, yılbaşı gecesinin ertesi günü kendinizi iyi hissetmenizi sağlayan ve yeni yıla sağlıklı başlamanıza yardımcı olacak önerilerde bulundu.

 

Yılbaşı gününe kahvaltı ile başlayın

Yılbaşı gecesine hazırlanırken; güne kahvaltı ile başlamak, hafif bir öğle yemeği ve ara öğünlerle akşama hazırlanmak faydalı ve sağlıklı olacaktır. Ara öğünlerde meyve, bir bardak süt veya ayran, bir küçük kase yoğurt veya bir avuç kuruyemiş tüketilebilir. Ayrıca gün içerisinde belli aralıklarla su tüketimi ihmal edilmemelidir. Çünkü sıvı alımı vücudu gece için hazır hale getirir, sindirimi kolaylaştırır, tek bir seferde aşırı miktarda sıvı alımını azaltır ve ertesi gün susuzluk hissi oluşumunu önler.

 

Yılbaşı sofrasına aç oturmayın

Yılbaşı akşamlarında hazırlanan ağır yemeklerin bulunduğu sofralara aç karnına oturmayın. Gün boyunca akşamı bekleyip aç bir şekilde sofraya oturmanız yüksek kalorili besinleri gereğinden fazla tüketmenize neden olabilir.  En azından sofraya oturmadan kısa bir süre önce 1 bardak süt veya yoğurt, meyve ve 3 adet tüm ceviz içi veya ince bir kepekli tost tüketmeniz faydalı olacaktır.

 

Sofranın tatlısı meyve salatası olsun

Yılbaşı gecesinde tatlı seçimi de çok önemlidir. Eğer gecenin sonunda tatlı tüketilecekse, şerbetli hamur tatlılarının yerine sütlü veya meyveli tatlıları tercih edilmelidir. Tatlı yerine meyve veya dondurma da iyi bir seçenek olabilir. Mevsim meyvelerinden hazırlanmış meyve salatası ve üzerine bir top vanilyalı dondurma, hafif ve sağlıklı bir seçim olur.

 

Kutlamanın dozunu kaçırmayın

Bir şölen ve kutlama şeklinde geçen yılbaşı gecelerinde yemeklerin, mezelerin ve alkolün dozunu kaçırmamak çok önemlidir. Eğer kendinizi çok kısıtlamak istemiyorsanız porsiyonların miktarını küçük tutabilir, yemeklerinizi yavaş yavaş yiyebilirsiniz. Bu sayede yemeklerin tadına varıp, az yemek yemiş olursunuz.

 

Yeni yılın ilk günün sağlıklı beslenmeye başlayın

Yılbaşı gecenizin ertesi gününün kâbusa dönüşmemesi için kızartmalardan, çok tuzlu ve baharatlı besinlerden uzak durmalısınız. Çünkü bu özellikteki besinlerin sindirimi zordur. Sindirim ve dolaşım sistemini yorar, mide gerginliğine, bağırsak problemlerine ve tansiyon dengesizliklerine sebep olur. Bunun için ana yemek olarak balık, ızgara, fırında veya buğulama olarak derisi alınmış hindi veya tavuk eti tercih edilebilir. Yanındaki garnitürler de sebze tabakları, çeşitli peynirler, bir avuç çerez veya fırınlanmış minik mantarlar olabilir. Yeni yılın ilk günü açık havada 1- 1.5 saat yürüyüş yapmayı da ihmal etmeyin. Bu hem kalori yakmanızı hem de kendinizi hafif ve zinde hissetmenizi sağlayacaktır.

26 Aralık 2014 Kocaeli- Spor


kutuyu işaretleyip tamama basın

Yorum yazarak Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz

Anket Kocaelispor'un yeterince desteklendiğini düşünüyor musunuz?

YÜKLENİYOR