Japonlar tanıtıma çok önem veriyor

Japon medya araştırma firması Dentsu, KOTO’da toplum yönelimleri konulu bir tanıtım toplantısı düzenledi. Toplantıda sunum yapan firma yetkilileri top...

BÜYÜT

Japon medya araştırma firması Dentsu, KOTO’da toplum yönelimleri konulu bir tanıtım toplantısı düzenledi. Toplantıda sunum yapan firma yetkilileri toplumsal eğilimlerin belirlenebilmesi için uzun bir araştırma evresine ve sonuçların bilimsel olarak değerlendirilmesine gerektiğini söylediler…

Alanında dünyanın en büyüğü olarak tanıtılan Japon medya araştırma firması DENTSU’nun marka imajı hakkında gerçekleştirdiği araştırmaların sonuçlarının değerlendirildiği toplantı Kocaeli Ticaret Odasında (KOTO) düzenlendi. Toplantıda sunum yapan firma yetkililerinin markalaşma ve imaj oluşturma çalışmalarının sanılandan daha zor olduğu vurgulanarak Türk markalarının Japon pazarında sunumunun yapılabilmesi için bir saha araştırmasına gereksinimi olduğunu söylediler. Toplantıya işadamlarının yanı sıra KTO Başkanı Murat Özdağ da katılarak markalaşma çalışmaları için gerçekleştirilen araştırmalar hakkında yetkililerden bilgi aldı. Dentsu firmasının yetkilileri Hidemori Sakuraba ve Daisuke İshirabe tarafından gerçekleştirilen sunumda Japonya ve Japonlar hakkında uzun yıllar boyunca yapılan araştırmaların pazarlama ve ürün tanıtımı için nasıl kullanıldığı tablolar eşliğinde gösterildi ve medya araştırmasının tanıtım ve pazarlama için ne denli önemli olduğunu aktarıldı.

20 MİLYAR CİROLU FİRMA
1901 yılında kurulan şirketin 1920’lerde İngilizlerle ortaklık kurduğunu ve bugün küresel bir işletme haline gediğini belirterek sunumuna başlayan Hidemori Sakuraba yalnızca ilan gelirlerinin bir yılda 20 milyar dolar seviyesinde olduğunu ve 15 bin çalışanlarının bulunduğunu belirterek markalaşma ihtiyacı duyan işletmeler için yaptıkları çalışmaların zaman içerinde nasıl sonuçlar verdiğini anlattı. Sakuraba, genel olarak marka, imaj ve tüketici araştırmaları yaptıklarını ve bu araştırmalar sonucunda elde ettikleri bilgi ve bulguları doğru değerlendirerek marka çalışmaları yaptıklarını ve firmaların itibar kazanmalarında önemli bir rol oynadıklarını söyledi. Japonların genel olarak bir kanaat önderinin ya da yıldız olarak kabul ettikleri birin yaptığı şeylere itibar ettiğini belirten Sakuraba, bir Japon pop ya da sinema yıldızının içtiği bir içeceğin, yediği herhangi bir şeyin ve yaptığı bir hareketin bir anda çok popüler olabileceğini belirten Sakuraba ama bunun başka ülkelerde ve toplumlarda böyle olmayabileceğini söyleyerek her ülkenin ve toplumun farklı davranış kalıpları olduğunu dile getirdi.

ÜLKE İMAJI
Yaptıkları çalışmalar hakkında toplantıda Kocaelili işadamlarına bilgi veren Sakuraba, örnek olarak 19 yıl boyunca 51 ülkede 710 bin kişiyle birebir saha araştırması yaptıklarını ve bunun sonucunda küresel markaların imaj ve itibar değerlendirmesini yaptıklarını belirterek ülkelerin imajı hakkında yapılan çalışmada Türkiye’nin eğlenceli ülkeler gurubunda yer aldığını oysa gelişmiş batılı ülkelerin marka değerinin Japonların gözünde daha yüce bir konumda bulunduğunu söyledi. Ülkelerin kendilerini nasıl tanıttıklarının çok önemli olduğunu belirten Hİdemori Sakuraba, bunun için sanat ve sinemanın çok önemli bir araç olduğunu ve bunu en etkin Amerika Birleşik Devletlerinin kullandığını söyledi.

TEŞEKKÜR ETTİ
Ev sahipliği için ve sağlanan olanaklardan dolayı KTO teşekkür eden Dentsu firmasının yetkilileri Hidemori Sakuraba ve Daisuke İshirabe, Başkan Özdağ’a gösterdiği konukseverlik ve yaptıkları işe göstermiş olduğu ilgi nedeniyle teşekkür etti.

13 Eylül 2013 Kocaeli- Gündem


kutuyu işaretleyip tamama basın

Yorum yazarak Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz

Anket Kocaelispor'un yeterince desteklendiğini düşünüyor musunuz?

YÜKLENİYOR